نمای ساختمان

چرا نمای ساختمان و توجه به طراحی آن، امر مهمی است؟

پایگاه خبری دنیای برند، اولین بخش از هر ساختمان که ناظر مشاهده می‌کند، نمای آن است. در این مقاله به بررسی ۵ دلیل اساسی برای توجه به نمای ساختمان می‌پردازیم

 

احتمالا این جمله را شنیده‌اید که نمای ساختمان نشان دهنده هویت آن است، در این مقاله قصد داریم به دلایل مهمی اشاره کنیم که باعث می‌شود دید دیگری به طراحی نمای ساختمان داشته باشید.

برخی از افراد تصمیم می‌گیرند تا هزینه‌ای برای نمای ساختمان در نظر نگیرند و بیشترین تمرکز خود را بر روی طراحی داخلی و طراحی پلان ساختمان خود بگذارند؛ دریغ از این‌که اینکار می‌تواند تا مقدار زیادی به ضررشان باشد.

فراموش نکنید که طراحی و اجرای نمای ساختمان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت آن شناخته می‌شود و دلایل بسیاری وجود دارد که نشان دهنده این اهمیت است. در ادامه به برخی از این دلایل اشاره می‌کنیم.

 

دلایل اهمیت نمای ساختمان

  • نمای خارجی جلوه‌گر کلی ساختمان است.

در واقع ناظر با نگاه به نمای یک ساختمان است که در رابطه با اتفاقاتی که داخل آن می‌افتد کنجکاو می‌شود. به نوعی نمای بیرونی یک ساختمان نشان دهنده و جلوه‌گر کلی یک ساختمان است. اگر طراحی پلان و طراحی داخلی یک ساختمان کاملا بر اساس اصول و زیبا انجام شده باشد، اما طراحی نمای شاخصی نداشته باشد، این بنا از لحاظ معماری فاقد زیبایی است و ممکن است هیچ‌کس به آن توجه نکند.

  • نمای طراحی شده ساختمان بر بالا رفتن ارزش مالی ساختمان، تاثیر می‌گذارد.

اگر یک بنا نمایی زیبا و طراحی شده داشته باشد، از ارزش مالی بالاتری نسبت به سایر ساختمان هایی که نمای آن‌ها طراحی نشده و به صورت کلی توجه‌ای به آن‌ها نشده است؛ برخوردار است. هر هزینه ای که برای طراحی نمای ساختمان می‌شود، کمک می‌کند که پس از ساخت، بنا ارزش مالی بالاتری نسبت به سایر ساختمان ها داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر تا به‌حال به طراحی و اجرای نمای ساختمان فکر نکرده‌اید، این موضوع را جدی بگیرید و به دنبال شرکتی برای طراحی و اجرای نما باشید.

  • اگر هماهنگ با نمای ساختمان‌های همسایه طراحی شود، به زیبایی یک منطقه کمک می‌کند.

طراحی نمای ساختمان باید بر اساس هماهنگی با نمای سایر ساختمان های اطراف انجام شود، نمی‌توان در منطقه ای که نمای تمامی ساختمان ها به سبک مدرن طراحی و اجرا شده است، ساختمانی با نمای کلاسیک اجرا کرد. هر ساختمان به فضای شهری تعلق دارد و باید برای حفظ پیوستگی این فضا تلاش کنیم و نمای ساختمان بر اساس هماهنگی با عناصر موجود در هر فضا طراحی و اجرا شود.

Why is the facade of the building and paying attention to its design important 0 - چرا نمای ساختمان و توجه به طراحی آن، امر مهمی است؟

  • در صورتی که به صورت منحصر به فرد طراحی شود، می‌تواند ساختمان را به بنایی شاخص تبدیل کند.

بنا‌های بسیاری وجود دارند که به واسطه نماهای خود، تبدیل به ساختمانی شاخص شده‌اند. یک ساختمان با نمای شاخص بین افراد شناخته می‌شود و این موضوع کمک بسیاری به بالا رفتن ارزش اقتصادی یک بنا و سود مالک می‌کند.

  • محافظت از ساختمان در برابر عوامل خارجی

نمای ساختمان از قدیم به عنوان محافظی برای ساختمان شناخته شده است، با توجه به ویژگی‌هایی که نمای ساختمان دارد باید بتواند به عنوان عایقی در برابر صوت، سرما و گرما عمل کند. مقاومت در برابر زلزله و عوامل محیطی مانند باد و باران نیز از دیگر مواردی است که نمای یک ساختمان به عنوان یک محافظ باید داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین موارد در ساخت، نمای ساختمان است، چراکه در اولین دید بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب می‌گذارد و باید شکوه و جلال خاصی را دارا باشد، برای انتخاب نمای ساختمان باید به چهار عامل اصلی دقت کرد: نوع اجرا، نوع متریال، سبک ساختمان و کاربری ساختمان.

Why is the facade of the building and paying attention to its design important 1 - چرا نمای ساختمان و توجه به طراحی آن، امر مهمی است؟طراحی و اجرای نمای ساختمان با نمادیزاین

نمادیزاین به عنوان شرکتی با بیش از ده سال سابقه در زمینه طراحی و اجرای نما، توانسته است با موفقیت اجرای نمای ساختمان های بسیاری را در سبک‌هایی مانند مدرن، کلاسیک و رومی به پایان برساند.

نمادیزاین به عنوان مجری تخصصی نمای خشک، با استراتژی توجه به بودجه کارفرما در اجرای تمامی پروژه‌های خود تلاش می‌کند با بهینه‌ترین هزینه، بالاترین کیفیت و کمترین هزینه روند طراحی و اجرای پروژه را شروع کند. همچنین با ارائه راهکارهایی به کاهش هزینه‌ها کمک کند. از جمله این راهکارها عبارت است از:

  • طراحان نمادیزاین در مرحله اول طراحی را متناسب با ابعاد متریال ‌ها انجام می‌دهند تا هنگام اجرا کمترین پرتی وجود داشته باشد. با کم شدن پرتی، احتیاج به تهیه متریال کمتری است که این مورد به خودی خود تا درصد قابل توجهی بر کم شدن هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد.
  • پس از طراحی، دو پیش فاکتور از هزینه تهیه متریال در دو کیفیت درجه یک و درجه دو در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد تا با توجه به بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند.
  • یکی از راهکارهای تاثیر گذار در کاهش هزینه ها این است که متریال ها به صورت مستقیم از کارخانه و با حذف واسطه تهیه شود. نمادیزاین با توجه به ده سال سابقه خود، توانسته است تمامی متریال‌های مورد نیاز را از تولیدکنندگان تهیه کند. این موضوع تا ۱۵ درصد بر کاهش هزینه اجرای نمای ساختمان تاثیر گذار است.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع به وب سایت نمادیزاین به آدرس https://nama.design/ مراجعه کنید و از طریق شماره‌های ذکر شده با کارشناسان نمادیزاین به صورت رایگان مشاوره داشته باشید.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Img20240313151452412 310x165 - برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

در نشست کمیسیون انرژی اتاق ایران که با حضور نماینده اتاق‌های مشترک برگزار شد، درباره …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x