هم بند- رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا

چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا برگزار شد

پایگاه خبری دنیای برند، رویداد هم‌بند «چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا و اختتامیه چهارمین دوره رویداد فیس‌کاپ» روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ از ساعت ۹ الی ۱۷ در تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور مدیران، صاحب نظران و رسانه‌ها برگزار شد.

رویداد هم‌بند که با هدف انتقال دانش و تجربیات و همچنین حمایت از استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و شهر هوشمند برگزار شد، شامل بخش‌های مختلف از جمله نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، چهارمین رویداد ارائه به سرمایه گذار نکسترا، پنل‌های تخصصی جذب سرمایه و هوش مصنوعی در صنعت بانکداری، سخنرانی‌ها، ارائه استارتاپ‌ها، شبکه‌سازی و جلسات تعاملی فعالان اکوسیستم استارتاپی و اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ بود.

AAT 3676 - چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا برگزار شد

در ابتدای مراسم دکتر میلاد سجادی (مدیرعامل نکسترا) و دکتر حسین احمدوند (معاون فنی نکسترا) توضیحاتی را در مورد رویداد هم‌بند «چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا و اختتامیه چهارمین دوره رویداد فیس‌کاپ» و ماموریت نکسترا ارائه کردند.

AAT 3700 - چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا برگزار شددر ادامه مراسم چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا، دکتر سجادی نیری «رئیس هیئت مدیره انجمن vcهای کشور» سخنرانی کرد.

AAT 3772 - چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا برگزار شد
دکتر سجادی نیری «رئیس هیئت مدیره انجمن vcهای کشور»

در این رویداد در بخش چهارمین دوره رویداد فیس کاپ، ۸ استارتاپ‌ برگزیده همچون سیناپس، شیکا، کادورایز و چت‌بات تجاری از میان حدود ۷۰ استارتاپ پذیرفته شده در برنامه شتابدهی نکسترا به ارائه ایده‌ها و دستاوردهای خود به سرمایه‌گذاران و مخاطبان رویداد با هدف تسریع فرآیند جذب سرمایه از مجموعه‌های فعال پرداختند.

پنل تخصصی جذب سرمایه:

AAT 3881 - چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا برگزار شددر این پنل احسان نوری، مدیرعامل استارتاپ استودیو چیننوا، کیوان محیط مافی مدیر عامل دیجی نکست، حسین مفاخریان مدری عامل پردازش تصویر کمان و مشکات اسدی مدیر عامل گروه کسب و کارهای نوین به ارائه وضعیت فعلی، چالش‌ها و فرصت‌های موجود پرداخته و از تجربیات و فرآیند‌های جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها سخن گفتند.

حسین مفاخریان خطاب به افرادی که قصد ورود به اکوسیستم استارتاپی را دارند گفت: این افراد باید سرمایه را از جنس پول خود دانسته و انقدر برایشان ارزش داشته باشد که برایش آینده نگری کنند تا بتوانند اعتماد سرمایه گذار را جلب کنند.

در ادامه مشکات اسدی به بیان چالشهای استارتاپها در حوزه مالی و حقوقی پرداخته و گفت: متاسفانه استارتاپها در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده اند به عنوان مثال آموزش قانون تجارت، قانون فرایندهای مالی، شفافیت دفاتر و شناخت مسئولیت مالی از مسائل بسیار مهمی است که اکثرا با آن درگیر هستند.

وی با اشاره به ادبیات استارتاپی گفت: ادبیات استارتاپی ما از ادبیات کلاسیک نشات گرفته که باید با ویژگیهای فرهنگی اقتصادی خود کاستومایز و با شرایط قانون تجارت کشور منطبق کنیم. همچنین تیم هر استارتاپ باید تنوعی از تخصصها باشد یعنی فقط بچه های آی تی کنار هم جمع نشوند بلکه از حوزه علوم انسانی، مالی، حقوقی در کنارتان باشد که بسیار در فرآیند رشد به شما کمک خواهد کرد.

در ادامه ارائه ” از ایده تا بازار ” توسط دکتر ایرانی با محوریت ایده های نوآورانه و کسب و کارهای نوپا به منظور برگزاری ششمین جشنواره ملی از ایده تا بازار انجام شد.

dr 1024x1024 1 300x300 - چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا برگزار شدحامد عبودی معاون اجرایی مرکز نوآوری نکسترا در حاشیه این رویداد گفت: امروز رویداد هم‌بند اجرا می‌شود که به معنی شبکه ارتباطی ما با استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران است. از این رو این نام را انتخاب کردیم که احساس می‌کنیم این شبکه سازی و ارتباط است که در اکوسیستم نوآوری می‌تواند مثمر ثمر باشد. امروز اختتامیه فیس کاپ را داریم که این رویداد در حوزه بازشناسی چهره با چالش دیپ فیک است. صبح نیز دمودی نکسترا را داشتیم و تیم‌هایی که پیش شتاب دهی شدند ارائه معرفی داشتند. تعداد آنها ۹ تیم بود و برای سرمایه‌گذاری مرکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها ارائه خود را داشتند تا بتوانند جذب سرمایه کنند.

وی در خصوص روند انتخاب تیم‌ها گفت: ما از تابستان فراخوان را شروع کردیم و ارزش گذاری و ارزشیابی موشکافانه انجام شد و از ۷۰ تیم به ۱۰ تیم رسیدیم و امروز ارائه ۹ تیم را داشتیم و امیدواریم هم خودمان به صورت شخصاً برای سرمایه‌گذاری ورود کرده و هم به صورت کین‌لس انجام شود و هم به صورت سرمایه‌گذار بیرونی این کار صورت پذیرد.

عبودی در مورد روند اجرای این رویداد گفت: صبح امروز آقای دکتر سجادی مدیرعامل مجموعه نکسترا سخنرانی داشتند و پس از آن آقای دکتر سجادی نیری رئیس هیئت مدیره انجمن وی‌سی ایران سخنرانی داشته و پس از آن پنلی با ۴ مهمان با دبیری پنل آقای باستانی معاون توسعه کسب و کار نکسترا و حضور خانم دکتر مشکات اسدی مدیرعامل وی‌سی‌آن گروه کسب و کارهای نوین آن ، آقای حسین مفاخریان آنجلین وستور کارایا و مدیرعامل پردازش تصویر کمان، آقای احسان نوری مدیرعامل استارتاپ استودیو چیننوا و آقای کیوان محیط مافی مدیرعامل دیجی نکست حضور داشتند انجام شد.

وی در خصوص سرمایه‌گذاران در این رویداد گفت: امروز بیش از ۵۰ سرمایه‌گذار از جنس وی‌سی و سی‌وی‌سی و شتاب دهنده در این رویداد حاضر هستند.

برگزیدگان فیس کاپ تقدیر شدند

بر اساس این گزارش در ادامه اختتامیه چهارمین دوره رویداد هوش مصنوعی فیس‌کاپ برگزار شد. در این رویداد که بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان اکوسیستم هوش مصنوعی کشور محسوب می‌شود، به تیم‌های برگزیده چهارمین دوره رویداد بازشناسی چهره فیس‌کاپ جوایزی اعطا شد.

گفتنی است چهارمین دوره رویداد بازشناسی چهره فیس‌کاپ با هدف ایجاد محیط رقابتی و ترویج نوآوری و خلاقیت در زمینه هوش مصنوعی برگزار شده بود.

پنل کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بانکداری:

AAT 4051 - چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا برگزار شدهمچنین در ادامه رویداد فیس کاپ پنل کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بانکداری با سخنرانی دکتر صفری «معاونت فناوری اطلاعات بانک سپه»، دکتر فرجود «مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت»، دکتر ماهیار «مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک» و دکتر صبری «دبیر رویداد فیس‌کاپ» برگزار شد.

AAT 4180 - چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا برگزار شد
عکس پایانی رویداد هم‌بند «چهارمین رویداد ارائه به سرمایه‌گذار نکسترا و اختتامیه چهارمین دوره رویداد فیس‌کاپ»

در مورد نکسترا بیشتر بدانیم:

مرکز نوآوری نکسترا از سال ۱۳۹۸ فعالیت تخصصی خود را در سه بخش استارتاپ استودیو، شتابدهنده و فضای کار اشتراکی آغاز کرد. نکسترا به عنوان یکی از اعضای تاثیر اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشور چندین رویداد سرمایه‌گذاری، پیش‌شتابدهی، شتابدهی را برگزار کرده و در این مسیر بیش از پیش تلاش می‌کند که خدمات ارزنده‌تری را به کارآفرینان و استارتاپ‌ها ارائه دهد.

از زمان تأسیس مرکز نوآوری نکسترا، این مرکز بیش از چند صد استارتاپ مختلف را شناسایی کرده و دوره‌ها و کارگاه‌های متعددی در جهت رشد آنان برگزار کرده و حاصل آن، سرمایه‌گذاری بر روی چندین تیم مستعد بوده که در مسیر رشد و توسعه خود قرار دارند.

نکسترا یک شتاب‌دهنده‌ست که تیم‌های دارای ایده‌های نوآورانه و سود ده در ۵ حوزه اینترنت اشیاء، شهر هوشمند، امنیت سایبری، فناوری‌های ارتباطاتی و مخابراتی و بلاک‌چین رو توسط تیم حرفه‌ای و متخصص خودش ارزیابی می‌کنه و اگر نظرشو جلب کرد همه تلاشش رو میکنه تا امکاناتی رو فراهم کنه که تیم بتونه یاد بگیره، مدل کسب‌وکارشو طراحی کنه، کسب‌وکارشو بازاریابی کنه، مشاوره فنی و کسب‌وکار داشته باشه، دفتر و فضای کار مناسب داشته باشه، طرح توجیهی برای سرمایه‌گذار بنویسه و در معرض شبکه ای از سرمایه‌گذاران قرار بگیره و در نهایت سرمایه مورد نیازشو جذب کنه و به رشد و سوددهی برسه…

اما ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که اگه یه تیمی بودیم که توی حوزه های نکسترا تخصص داشتیم و ایده نداشتیم چی؟ باز هم نکسترا به عنوان یک استارتاپ استودیو پذیرای تیم های متخصص با انگیزه و مستعد هست تا ایده هایی که شناسایی کرده رو با شما به نتیجه برسونه. نکسترا یه دنیا ایده‌های خوب و آینده‌دار توی سرش داره که برای تبدیلشون به کسب‌وکار موفق، به شما نیاز داره.

اما نکسترا فقط یک شتابدهنده و استارتاپ استودیو نیست، نکسترا همچنین سعی کرده فضای کار مناسب، بزرگ، آرامبخش و بشاشی رو طراحی کنه تا افرادی مثل فریلنسرها و تیم ها که نیاز به دفتر کار دارند بتونن ازش استفاده کنند. دسترسی جغرافیایی این دفتر بزرگ که در دانشکده مکانیک پردیس فنی دانشگاه تهران واقع در خیابان کارگر شمالی است، و اینترنت پر سرعت نکسترا از مزیت های اصلی این فضای کار اشتراکی محسوب می‌شه

پایان

همچنین ببینید

Video report of the fourth day of the Appex exhibition 310x165 - گزارش تصویری روز چهارم نمایشگاه Appex

گزارش تصویری روز چهارم نمایشگاه Appex

پایگاه خبری دنیای برند، گزارش تصویری روز چهارم نمایشگاه Appex که با حضور برندهای فعال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *