The spring cosmetic and care routine that you need to start today - روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

پایگاه خبری دنیای برند، عبور از فصل زمستان و رسیدن به بهار، همیشه یک احساس عجیب‌وغریبی را به‌همراه دارد. احساسی که به شما و بدنتان می‌گوید: حالا وقت تغییر است! همان‌طور که درختان شکوفه می‌زنند و لباس‌های گرم زمستانی جای خود را به لباس‌های نازک بهاری می‌دهند، روتین آرایشی بهداشتی شما هم باید تغییر کند.   با افزایش دما و عبور از روزهای سرد زمستان، دیگر به محصولات مراقبت پوستی قبلی نیازی ندارید و باید چند محصول ویژه آب‌وهوای بهار را تهیه کنید.

همچنین، روتین‌های آرایشی جدیدی در بهار ۱۴۰۳ در بین خانم‌های باسلیقه محبوب شده‌اند که به‌عنوان مکمل محصولات مراقبت پوستی محسوب می‌شوند. بنابراین، اگر دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که سلیقه و نحوه آرایش کردن خانم‌های به‌روز و زیبا، کاملاً تغییر کرده است. به‌همین دلیل، احساس کردیم که جای خالی روتین جدید لوازم آرایشی و مراقبتی ویژه فصل بهار در بین مخاطبان ما احساس می‌شود. در این مطلب، به‌صورت اختصاصی به‌سراغ روتین‌های جدید برای انواع پوست‌ها رفته‌ایم تا شما هم از غافله لوازم آرایشی بهداشتی سال نو جا نمانید!

روتین مراقبتی پوست بعد از زمستان

The spring cosmetic and care routine that you need to start today - روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنیدهمان‌طور که در زمستان بر حفظ رطوبت و مراقبت از پوست در برابر بادهای سرد تمرکز می‌کردید، در بهار هم باید روتین مراقبت از پوست خود را با توجه به افزایش دما و رطوبت هوا تنظیم کنید. دکتر زالکا، متخصص پوست، توصیه می‌کند با گرم‌تر شدن هوا، از محصولات مراقبتی سبک‌تر با بافت رقیق‌تر استفاده کنید. دیگر نیازی به کرم‌های غلیظ و چرب و بالم‌های سنگین زمستانه نیست.

در ادامه با توجه به نوع پوست شما (که به طور خاص در بخش‌های بعدی توضیح داده می‌شود)، تغییراتی را که می‌توانید در روتین بهاره خود اعمال کنید، بررسی می‌کنیم:

  • لوسیون‌ها و مرطوب‌کننده‌های سبک: به‌جای کرم‌های سنگین، از لوسیون‌ها و مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر استفاده کنید.
  • کنترل چربی پوست‌های مستعد آکنه: اگر پوستتان مستعد آکنه است، از روغن‌هایی استفاده کنید که منجر به بسته شدن منافذ نمی‌شوند (ضد جوش و آکنه).
  • پاکسازی ملایم منافذ: استفاده از لایه‌بردارهای ملایم می‌تواند به تمیز شدن منافذ و شادابی پوست شما کمک کند.
  • پوشش سبک‌تر آرایش: به‌جای کرم‌پودرهای سنگین، از مرطوب‌کننده‌های رنگی یا کرم‌های ضد آفتاب رنگی استفاده کنید تا ظاهری طبیعی و درعین‌حال محافظت‌شده داشته باشید. همچنین، می‌توانید از خط چشم ماژیکی حاوی ویتامین E برای تأمین رطوبت نواحی دور چشم استفاده کنید.
  • تمیز کردن منافذ: بعد از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت، از تونر برای کنترل و پاکسازی بیشتر منافذ استفاده کنید.
  • تعویض دئودورانت: با گرم‌تر شدن هوا و تعریق بیشتر، استفاده از دئودورانت مناسب اهمیت پیدا می‌کند. محصولاتی را انتخاب کنید که باعث ایجاد لایه‌های سنگین و مسدود شدن منافذ نشوند.
  • استفاده همیشگی از ضد آفتاب: مهم‌ترین نکته، استفاده از ضد آفتاب با حداقل SPF 30 است. شما باید هر روز و در تمام طول سال، حتی در روزهای ابری، از ضد آفتاب استفاده کنید. اما با افزایش زمان گذراندن وقت در فضای باز در بهار، اهمیت آن دوچندان می‌شود.

روتین آرایشی  پوست ویژه بهار

در فصل بهار، پوست انسان تمایل بیشتری برای تولید چربی دارد و از این بابت، باید به‌دنبال روتین آرایشی خاصی باشید که به کنترل چربی پوست کمک می‌کند.

روتین آرایش بهاره برای انواع پوست‌ها شامل نکات زیر برای هر کدام از محصولات آرایشی است:

  • پرایمر: از یک پرایمر آرایش با خاصیت کنترل چربی استفاده کنید تا به کاهش درخشش ناشی از چربی پوست در طول روز کمک کند.
  • کرم پودر: به دنبال کرم‌پودرهای معدنی فاقد چربی باشید که منافذ را مسدود نمی‌کنند و با خاصیت پوشانندگی مناسب، به یکدست شدن رنگ پوست کمک می‌کنند.
  • کانسیلر: از کانسیلرهای بدون چربی برای پوشاندن جای جوش‌ها استفاده کنید.
  • پودر فیکس: برای تثبیت آرایش و کنترل چربی در طول روز، از پودر فیکس بدون چربی استفاده کنید.
  • رژگونه و هایلایتر (اختیاری): می‌توانید برای کمی رنگ و درخشش بهاری از رژگونه و هایلایترهای بدون چربی استفاده کنید. اما در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید.

روتین مراقبت از پوست بهاره برای پوست‌های بالغ یا خشک

با رسیدن فصل بهار و گرم‌تر شدن هوا، نیازهای پوست شما هم تغییر می‌کند. این روتین مراقبتی به طور خاص برای پوست‌های بالغ یا خشک در نظر گرفته شده است و به حفظ رطوبت و شادابی پوست شما در طول بهار کمک می‌کند. ضمناً یادتان نرود که علاوه بر پوست باید به فکر موهایتان هم باشید و از بهترین ماسک مو برای تقویت فولیکول‌ها و ریشه آن‌ها استفاده کنید.

دستورالعمل روتین بهاری مراقبت از پوست خشک:

  • پاکسازی ملایم: دکتر زالکا توصیه می‌کند: «از یک پاک‌کننده مایع بدون کف استفاده کنید. ضمناً برای پوست‌های حساس، از پاک‌کننده فاقد عطر و الکل استفاده کنید و به دنبال ترکیبات تسکین‌دهنده مانند خیار یا گلیسیرین باشید.
  • تونر (اختیاری) یا اسانس: دکتر زالکا می‌گوید: «پوست‌های خشک معمولاً به تونر نیاز ندارند». با این حال، برای مرحله دوم پاکسازی، می‌توانید از تونر یا اسانس پایه آب حاوی ترکیباتی مانند گلیسیرین، خیار یا هیالورونیک اسید برای تسکین و آبرسانی پوست استفاده کنید.
  • سرم تقویت پوست: دکتر زالکا پیشنهاد می‌کند روغن یا سرم سبک مانند ویتامین C یا هیالورونیک اسید (ویتامین C برای روشن‌کننده، هیالورونیک اسید برای آبرسانی) را به‌عنوان مرحله بعدی روتین خود انتخاب کنید.
  • مرطوب‌کننده: در مرحله بعد، دکتر زالکا توصیه می‌کند از یک مرطوب‌کننده سبک و ترجیحاً حاوی SPF استفاده کنید. این کار به حفظ رطوبت پوست و محافظت آن در برابر نور خورشید کمک می‌کند.
  • ضد آفتاب: در نهایت، روتین مراقبت از پوست خود را با ضد آفتاب با حداقل SPF 30 به پایان برسانید و حتماً آن را روی صورت، گردن، گوش‌ها، قسمت بالایی دست‌ها و هر جای دیگری که با لباس پوشیده نمی‌شود، بزنید.

روتین مراقبت از پوست بهاره برای پوست‌های چرب یا مختلط:

The spring cosmetic and care routine that you need to start today 0 - روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنیدنگاهی به روتین مراقبت پوستی ویژه پوست‌های چرب یا مختلط در روزهای بهاری:

  • پاکسازی: دکتر زالکا می‌گوید: «از یک پاک‌کننده با پایه ژلی استفاده کنید. اگر احساس خشکی خفیف در پوست دارید، می‌توانید از پاک‌کننده لوسیونی استفاده کنید. کل صورت و گردن را با لیف نرم و آب ولرم به‌آرامی بشویید و مطمئن شوید به خطوط چانه و بینی (محل تجمع چربی) توجه ویژه‌ای داشته باشید. به مدت ۳۰ تا ۴۵ ثانیه به صورت دورانی ماساژ دهید، سپس با آب خنک بشویید و با دستمال یا حوله نرم به‌آرامی خشک کنید.»
  • پاکسازی عمیق: هفته‌ای یک‌بار، از یک پاک‌کننده عمیق یا لایه‌بردار حاوی اسید گلیکولیک، مالیک یا پدهای لایه‌بردار خانگی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از برس لایه‌بردار استفاده کنید، اما به‌هیچ‌وجه فشار وارد نکنید؛ به‌آرامی از آن استفاده کنید و اجازه دهید کارش را انجام دهد.
  • تونر: طبق توصیه دکتر زالکا برای خرید تونر، به دنبال فرمولی حاوی عصاره گل رز یا مرکبات باشید که «به تنظیم PH پوست و کاهش چربی ناحیه T شکل کمک می‌کند.
  • مرطوب‌کننده: از یک مرطوب‌کننده سبک و بدون چربی (فرمول ژلی یا ژل کرم برای این نوع پوست توصیه می‌شود) حاوی مواد مغذی استفاده کنید.
  • ضد آفتاب: روتین مراقبت از پوست خود را با ضد آفتاب با حداقل SPF 30 روی صورت، گوش‌ها، قسمت بالایی دست‌ها و هر جای دیگری که در معرض نور خورشید است (یعنی نواحی بدون پوشش لباس) به پایان برسانید.

روتین مراقبت از پوست بهاره برای پوست‌های مستعد آکنه:

روتین مراقبتی خاصی برای پوست‌های مستعد آکنه در نظر گرفته شده است که به کنترل جوش و درخشش پوست شما در طول بهار کمک می‌کند. با توجه به دستورالعمل‌های این مطلب، روتین مراقبتی پوست‌های مستعد آکنه عبارت است از:

  • پاکسازی: دکتر زالکا می‌گوید: «ابتدا از یک شوینده صورت حاوی بنزوئیل پراکسید روی کل صورت به جز ناحیه اطراف چشم استفاده کنید. سپس با آب خنک بشویید و با حوله به‌آرامی خشک کنید.»
  • تونر: از تونر حاوی اسید آلفاهیدروکسی (AHA)، گلیکولیک یا مالیک (به صورت مایع در بطری یا پدهای لایه‌بردار) به‌ویژه در ناحیه T شکل استفاده کنید.
  • مرطوب‌کننده: طبق توصیه دکتر زالکا از یک لوسیون بدون چربی حاوی SPF، سپس پرایمر و کرم پودر بدون چربی (در صورت استفاده از مواد آرایشی) استفاده کنید. به دنبال پرایمر و آرایش مناسب برای پوست‌های مستعد آکنه باشید. برخی از این محصولات حاوی اسید سالیسیلیک هستند و می‌توانند در حالی که به پنهان کردن آکنه کمک می‌کنند، به لک‌ها هم کمک کنند.
  • ضد آفتاب: اگر آکنه بدن دارید، سعی کنید از فرمول‌های ضد آفتاب با تنفس‌پذیری بالا یا لباس‌های ضد اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید.

خرید لوازم آرایشی و بهداشتی با قیمت واقعی

فصل بهار، آزادی بیشتری را برای پوست انسان فراهم می‌کند و برخلاف زمستان، باعث آسیب یا خشکی پوست نمی‌شود. با این حال، به‌دلیل اینکه در هر فصل باید روتین جدید آرایشی و بهداشتی را برای پوستتان در نظر بگیرید، لازم است که نکات این مقاله را رعایت کنید.

راستی، برای خرید محصولات آرایشی و مراقبت پوستی خودتان کافی است عبارتی مثل ** مراقبت از پوست خانومی ** را در گوگل جست‌وجو کنید. همچنین، امکان دریافت مشاوره تخصصی پوست و زیبایی از طریق شماره تلفن ۷۹۱۸۶۰۰۰ – ۰۲۱ در ۷ روز هفته و بدون تعطیلی هم برای شما وجود دارد.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Choosing silver earrings according to the shape of the face 310x165 - انتخاب گوشواره نقره با توجه به فرم صورت

انتخاب گوشواره نقره با توجه به فرم صورت

پایگاه خبری دنیای برند، یکی از سخت‌ترین کارها برای خانم‌ها، انتخاب گوشواره نقره ای است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *