برند اوبر

معرفی برند اوبِر (uber)

پایگاه خبری دنیای برند، شرکت اوبر uber در سال ۲۰۰۹ توسط استامبلآپان و تراویس کالانیک در سانفرانسیسکو کالیفرنیا تاسیس شد.اوبر یک سرویس  آنلاین است که به کاربران این امکان را می دهد که از طریق اپلیکیشن سرویس مورد نظر خود را سفارش دهند. برای آشنایی بیشتر با این شرکت بزرگ در ادامه با ما همراه باشید .

تراویس کالانیک Travis Kalanick زادهٔ ۶ اوت ۱۹۷۶ و یک کارآفرین و بازرگان اهل ایالات متحده آمریکا است. این شرکت استارتاپی موفق شد در ابتدا ۲۰۰ هزار دلار سرمایه اولیه و حامی مالی یا seed funding پیدا کند و این مبلغ در سال ۲۰۱۰ به ۱٫۲۵ میلیون دلار رسید. این سرویس در اوت ۲۰۱۶ در ۶۶ کشور و ۵۰۷ شهر در سطح جهان در دسترس است.  این اپلیکیشن حرفه ای مسافرین را به نزدیک ترین راننده مرتبط می سازد و با ارسال موقعیت مسافر به راننده شرایط شروع سفر را فراهم می سازد.تمامی این مراحل از طریق اپلیکیشن پیشرفته اوبر امکان پذیر است.مسافرین درخواست خود را از طریق اپلیکیشن ثبت می کنند و در صورت در دسترس بودن راننده،درخواست مسافر پذیرفته می شود. پرداخت هزینه سفر به صورت آنلاین از طریق اپ اوبر قابل محاسبه است و مبلغ پرداختی را به راننده اعلام می کند.

شرکت اوبر قوانین و سیاست های خاص خود را دارد. هر کاربری در صورت تمایل به همکاری با این شرکت ، در اولین قدم باید در سایت ثبت نام کند. به هر حال باید در نظر داشت که رانندگان اوبر رانندگان حرفه ای تاکسی نیستند، اکثرا به عنوان شغل دوم ، چند ساعت در روز یا حتی هفته رانندگی می کنند. در اولین مرحله از راننده، نام ، نام خانوادگی و مشخصات آدرسی ، گواهی نامه خواسته می شود و همچنین آدرس ایمیلی که به نوعی یوزر نیم شما می شود .

در مرحله دوم تمام اطلاعات کاربر احراز هویت می شود که سو پیشینه ای از لحاظ کیفری و یا اخلاقی  نداشته باشد. هر راننده موظف است در مرحله بعد  اتومبیل خود را برای معاینه فنی به یکی از مراکزی که توسط اوبر معرفی می شود ببرد. همچنین در همان مرکز معاینه فنی معمولاً یک استیکر موقتی آرم اوبر به شما داده می شود که هنگام رانندگی با اوبر روی شیشه جلوی اتومبیلتان نصب کند.در صورتی که تمامی اطلاعات تایید شود ،شخص مورد نظر به عنوان راننده اوبر انتخاب می شود.

شرکت اوبر مرحله ای برای ارزیابی رانندگان خود در نظر گرفته است.اوبر برای رانندگان و همچنین مسافران سیستم امتیاز دهی دارد، بدین صورت که هر راننده پس از پیاده کردن مسافر خود به آن از یک تا پنج ستاره امتیاز می دهد که مسلما یک پایین ترین و ۵ بالاترین امتیاز می باشد، این امتیاز را رانندگان معمولا بر اساس رفتار مسافر و یا دردسر آفرینی او برای آدرس دادن و بقیه مسایل می دهند، البته ستاره گرفتن برای رانندگان خیلی مهم تر از مسافران می باشد.

با افزایش محبوبیت اوبر، در بسیاری کشورهای دنیا آنان مورد حملات شدید صنعت تاکسیرانی قرار گرفته‌اند که آنان را به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم می‌کنند!

 

همچنین ببینید

بیرند لینکدین

آشنایی با شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn)

پایگاه هنری دنیای برند،شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با …

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x