نتفلیکس

برند نتفلیکس

پایگاه خبری دنیای برند، نتفلیکس یکی از بزرگترین سرویس های ویدیویی در جهان  می باشد. این شرکت توانسته است سرویس های خود را در ۱۹۰ کشور عرضه کند و از طریق ۱۰۹ میلیون کاربر به دست آورده است. فیلم ها و سریال های این شرکت به ۲۱ زبان زنده ی جهان ارائه شده است.

نتفلیکس، خدمات استریم ویدیو و On-Demand را ارائه می دهد که در ایالات متحده قرار دارد. سال تاسیس این شرکت در سال ۱۹۹۷ بود که بعد از دو سال خدمات مبتنی بر ثبت نام را برای کاربران ایجاد کرد. سرویس خدمات مبتنی بر ثبت نام کاربران امروزه هزاران فیلم سینمایی و سریال را عرضه کرده است که همین عامل باعث جذب بیش از ۷۰ میلیون کاربر شده است. سرویس مبتنی بر ثبت نام توسط راندولف و هستینگز ارائه شد. در سال ۱۹۹۸ در کل ۹۵۲ فیلم را اجاره کرد و ۳۰ کارمند داشت. این بدین معناست که  نتفلیکس بسیار بزرگتر از سایر سایت های استریم ویدئو نظیر یوتیوب می باشد.

اخیرا مدیر عامل ان اعلام نموده که ایران هم در لیست خدمات گیرندگان قرار گرفته است. نر افزار نتفلیکس بر روی تمام پلت فرم ها اجرا می شود و امکان استریم ویدئو روی مرورگر و دسکتاب را نیز به کاربر می دهد. در واقع نتفلیکس یک تلویزیون انلاین بزرگ است که علاوه بر زبان انگلیسی از زبان کره ای و عربی نیز پشتیبانی می کند. این شرکت قصد دارد تا به تمام کشورها خدمات ارائه دهد و این یعنی یک شبکه درآمد زایی بسیار وسیع ایجاد می شود. اما بستر اینترنت ایران به علت مشکل فنی توانایی  استریم مدیا را با حجم بالا ندارد. نتفلیکس بر پایه یک ایده معمولی است و  پاسخگوی خواسته ها و نیاز های جامعه امروزه است امروزه از نتفلیکس به‌عنوان بزرگ‌ترین سرویس استریم ویدیویی جهان یاد می‌شود. این شرکت سرویس‌های خود را در ۱۹۰ کشور ارایه می‌کند و بیش از ۱۰۹ میلیون کاربر دارد و فیلم‌ها و سریال‌های خود را به ۲۱ زبان ارائه می‌کند. مهم‌تر از همه، نتفلیکس با پخش آگهی تجربه‌ی کاربران خراب نمی‌کند.

نحوه کسب در امد نتفلیکس

منبع اصلی درآمد نتفلیکس حق اشتراکی است که توسط کاربران پرداخت می‌شود و مبلغ این حق اشتراک بین ۸ الی ‍۱۴ دلار است.نتفلیکس از کرایه‌ی دی‌وی‌دی نیز ۳۰ میلیون در ماه به‌دست می‌آورد. هزینه‌ی پرداخت شده توسط نتفلیکس به مجموعه‌ی تلویزیونی، فیلم و قراردادهای منعقد شده بستگی دارد. هزینه‌ی پرداخت شده توسط نتفلیکس به مجموعه‌ی تلویزیونی، فیلم و قراردادهای منعقد شده بستگی دارد.

پر هزینه ترین فیلم های نتفلیکس

در سال ۲۰۱۷ با هزینه‌ی ۹۰ میلیون دلار فیلم درخشان (Bright) ؛
در سال ۲۰‍۱۷ با هزینه‌ی ۶۰ میلیون دلار فیلم ماشین جنگی (War Machine) ؛
در سال ۲۰۱۷ با هزینه‌ی ۵۰ میلیون دلار  فیلم اوکجا (Okja) ؛
در سال ۲۰‍۱۷ با هزینه‌ی ۴۰ الی ۵۰ میلیون دلار فیلم دفتر مرگ (Death Note) ؛
در سال ۲۰۱۸ با هزینه‌ی ۱۰۰ میلیون دلار فیلم مرد ایرلندی (The Irishman) ؛

آغاز اولیه کسب و کار نتفلیکس

این شرکت با ورود زود هنگام خود به بازار استریوم ویدیویی موفقیت خوبی کسب کرد و جالب است بدانید که اولین روزهای کاری این شرکت با کرایه ی دی وی دی بود. بخش کوچکی از تجارت و موفقیت این شرکت از طریق کرایه دادن دی وی دی و دیسک های بلوری به دست آمد.

آینده نگری نتفلیکس

این شرکت احتمالا ۵ تا ۱۰ سال آینده با همین سود و ثبات پیش می رود و اشتراک های ماهانه عرضه می کند.

 

همچنین ببینید

برند اوبر

معرفی برند اوبِر (uber)

پایگاه خبری دنیای برند، شرکت اوبر uber در سال ۲۰۰۹ توسط استامبلآپان و تراویس کالانیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *