محبوب ترین شبکه های اجتماعی

محبوب ترین شبکه های اجتماعی تا ژانویه ۲۰۲۳

پایگاه خبری دنیای برند، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تا ژانویه ۲۰۲۳ اعلام شد.

این بررسی بر اساس رتبه بندی  تعداد کاربران فعال ماهانه این شبکه های اجتماعی است. برند فیس بوک، رهبر بازار، اولین شبکه اجتماعی بود که از یک میلیارد حساب ثبت شده فراتر رفت و در حال حاضر بیش از ۲.۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. متا پلتفرم دارای چهار مورد از بزرگترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که همگی با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه هر کدام: فیس بوک (سکوی اصلی)، واتس اپ، فیس بوک مسنجر و اینستاگرام. در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲، فیسبوک بیش از ۳.۷ میلیارد کاربر ماهانه محصول اصلی خانواده را گزارش کرد.

ایالات متحده و چین پرمخاطب ترین پلتفرم های اجتماعی هستند

اکثر شبکه‌های اجتماعی با رتبه برتر با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در ایالات متحده ایجاد شده‌اند، اما خدماتی مانند شبکه‌های اجتماعی چینی WeChat، QQ یا برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو Douyin نیز به دلیل زمینه و محتوای محلی جذابیت اصلی را در مناطق مربوطه به خود جلب کرده‌اند. 

چند نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟

شبکه‌های اجتماعی پیشرو معمولاً به چندین زبان در دسترس هستند و کاربران را قادر می‌سازند تا با دوستان یا افرادی در سراسر مرزهای جغرافیایی، سیاسی یا اقتصادی ارتباط برقرار کنند. در سال ۲۰۲۲، تخمین زده می‌شود که سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به ۳.۹۶ میلیارد کاربر می‌رسند و انتظار می‌رود که این ارقام همچنان افزایش یابد زیرا استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه به طور فزاینده‌ای در بازارهایی که قبلاً از آنها استفاده نمی‌شد، جذب می‌شوند.

در سوی دیگر، تلگرام با ۷۰۰ میلیون کاربر فعال از پلتفرم‌هایی نظیر اسنپ‌چت و توییتر پیشی گرفته است؛ این در حالی است که تا چند سال پیش تلگرام چندان مورد اقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان نبود و پایین‌تر از توییتر قرار داشت.

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

پایان

همچنین ببینید

دو برند جهانی

برنده رقابت قدیمی دو برند جهانی کیست؟

پایگاه خبری دنیای برند، رقابت این دو برند مثل دربی تمام‌وقت دو تیم فوتبال معروف …

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x