Img20240427175150303 650x330 - بازار گرجستان قابلیت صادرات مجدد کالاهای ایرانی را دارد

بازار گرجستان قابلیت صادرات مجدد کالاهای ایرانی را دارد

رئیس اتاق مشترک ایران و گرجستان در نشست با هیات تجاری گرجستانی تأکید کرد: این کشور قابلیت تبدیل شدن به بازاری برای صادرات مجدد محصولات ایرانی را دارد و نباید به آن در قالب مقصد نهایی کالاهای صادراتی نگاه کرد.

سیده فاطمه مقیمی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان گفت: شاید گرجستان بازار کوچکی باشد؛ اما نباید این بازار را مقصد قطعی و نهایی محصولات صادراتی خود در نظر بگیریم بلکه می‌تواند سکوی پرتابی برای شرکت‌های ایرانی به منظور حضور در بازارهای جدید باشد.

به اعتقاد این فعال اقتصادی، گرجستان قابلیت ایران را دارد که برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی مورد استفاده قرار بگیرد و شرایط مساعدی برای این امر دارد.

او درباره هیات اعزامی به ایران نیز گفت: ۲۳ نفر از فعالان حوزه صنعت ساختمان از دو شهر تفلیس و باتومی گرجستان به دعوت اتاق مشترک با همکاری معاونت بین‌الملل اتاق ایران و برای بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ به ایران سفر کردند. هدف این بود که توانمندی‌های صادراتی را در قالب این نمایشگاه به فعالان اقتصادی کشورهای هدف معرفی کنیم.

مقیمی ادامه داد: با توجه به افتتاح نمایشگاه ایران‌اکسپو در ابتدای امروز ۸ اردیبهشت‌ماه، هیات گرجستانی بازدیدی از نمایشگاه اکسپو داشتند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است فردا نهم اردیبهشت‌ماه بازدیدی از برخی مراکز صنعتی داشته باشند.

رئیس اتاق مشترک ایران و گرجستان از برنامه‌ریزی برای اعزام هیات متقابل از ایران ظرف یک ماه آینده برای افزایش سطح تعاملات بین دو کشور، خبر داد.

در ادامه عثمان چالیشگان، رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران بین‌المللی و رئیس اکسپوی باتومی که در رأس این هیات قرار داشت، تأکید کرد: ایران‌اکسپو این ظرفیت را دارد تا سطح تجارت دو کشور را استحکام ببخشد و زمینه تبادل اطلاعات تجاری را مهیا کند.

او ادامه داد: این هیات از گرجستان به دنبال تأمین نیازهای کشور در حوزه مصالح ساختمانی به کمک شرکت‌های ایرانی است.

در این نشست زمینه‌ای فراهم شد تا اعضای دو هیات به صورت رودررو با یکدیگر مذاکره کرده و اطلاعات لازم را با هم ردوبدل کنند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - بازار گرجستان قابلیت صادرات مجدد کالاهای ایرانی را دارد

منبع: اتاق ایران آنلاین

همچنین ببینید

Img20240508151830680 310x165 - روابط تجاری ایران و کره جنوبی با کمک بخش خصوصی دو کشور تقویت می شود

روابط تجاری ایران و کره جنوبی با کمک بخش خصوصی دو کشور تقویت می شود

رئیس اتاق ایران و سفیر جمهوری کره در تهران ضمن دیدار با یکدیگر درباره آنچه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *