Digikala Employee Experience Manager Must work on employer brand and customer brand - دیجی کالا: باید روی برند کارفرمایی و برند مشتری کار شود

دیجی کالا: باید روی برند کارفرمایی و برند مشتری کار شود

مدیر تجربه کارکنان دیجی کالا گفت: تجربه ای که افراد از برند کارفرمایی دارند بر تجربه خرید افراد تأثیر مثبت دارد و تأثیر مستقیم و دو طرفه این موضوع نشان می دهد که هم باید بر روی برند کارفرمایی و هم برند مشتری کار شود.

دنیای برند به نقل از توسعه برند، «سهیل عظیمی» در نخستین برنامه دومین روز استیج اینوتکس ۲۰۲۴ با موضوع “چرا باید دغدغه برند کارفرمایی داشته باشیم ؟” افزود:  امروزه ما با تغییر نسل ها مواجه هستیم،باید یادبگیریم که با تغییراتی که وجود دارد  و در عصر ابهام قرار داریم،توجه به برند کارفرمایی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه برخی برند کارفرمایی را در بیرون از سازمان دنبال می کنند گفت: این امر درست نیست بلکه باید تمرکز اصلی کارفرما، در داخل سازمان باشد، تجربه ای که افراد در داخل سازمان دارند می تواند به ارتقا برند کارفرما کمک کند. وی ادامه داد: در این خصوص بحث فرهنگ سازمانی، محتواهای آموزنده درون سازمانی و اشتراک تجربه ها می تواند  به برند کارفرمایی کمک کند.

عظیمی قدرت تجربه را یکی از مولفه ها برای توسعه برند کارفرمایی دانست و گفت: تجربه دیجی کالا در فرآیند استخدام  نشان می دهد که تجربه ای که در ابتدای استخدام شکل می گیرد می تواند در ماندگاری افراد در شرکت ها خیلی تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با نسل جدیدی به عنوان‌ نسل Z مواجه هستیم افزود: الویت های این نسل با نسل های دیگر فرق می کند ،صبر کم دارند و کار گروهی برای آنها در اولویت نیست بلکه اولویت خودشان و خواسته های خودشان است، بنابراین در زمینه برند کارفرمایی نیز  باید در این زمینه اولویت ها را به سمت و سوی دیگر ببریم.
وی یادآور شد: تجربه ای که افراد از برند کارفرمایی دارند بر تجربه خرید افراد تاثیر مثبت دارند و تاثیر مستقیم و دو طرفه این موضوع نشان می دهد که هم باید بر روی برند کارفرمایی و هم برند مشتری کار شود.

عظیمی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در جامعه شاید بالا  باشد،از طرف دیگر تخصص هایی وجود دارد که شرکت ها نمی توانند در مارکت ایران پیدا کنند گفت:متاسفانه در این شرایط ما با خروج نیروی متخصص مواجه هستیم،  از طرفی فاصله بین دانشگاه و صنعت امروز بیش از هر زمان دیگر بیشتر شده است که علت این امر را می توان ارتباط نامناسب دانست.

وی گفت:  یکی از اقداماتی که دیجی کالا در این خصوص کرده اینکه  مدیران این شرکت  وارد دانشگاه ها شوند ودر کنارم بحث تئوری،  بحث عملی را نیز در محیط دانشگاه ها  و اشتراک تجربه داشته باشیم. وی گفت: بنابراین نیاز است که افراد در این خصوص کمک کنند و تجربه و کار عملی را با تئوری در کنار هم رشد و ارتقا دهیم.

همچنین ببینید

اُپن‌ای‌آی

چرا رئیس گروه حفاظت از بشریت «اُپن‌ای‌آی» استعفا داد؟

رئیس گروه حفاظت از بشریت شرکت هوش مصنوعی اُپن‌ای‌آی با بیان این که نگرانی‌های ایمنی اهمیت خود را در برابر محصولات پر زرق و برق از دست داده‌اند، از سمت خود استعفا داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *