لوله بازکنی

لوله بازکنی را با شرکت یاسان سرویس بهتر بشناسید

پایگاه خبری دنیای برند، فرایند لوله بازکنی عملی است که از همان ابتدای استفاده از سیستم لوله کشی فاضلاب برای حل مشکلاتی مانند رفع گرفتگی به وجود آمد. مشکل انسداد شبکه فاضلاب دارای سطوح مختلفی از جهت شدت گرفتگی دارد و به همین جهت برای حل آن تجهیزات و ابزار های متنوعی نیز به وجود آمده و با بکار گیری از آن ها فرایند لوله بازکنی امکان پذیر خواهد بود.

لوله های فاضلاب به علت عبور همیشگی چرک آب ها و فاضلاب های مختلف ساختمانی بطور مداوم در معرض مسدود شدن و آسیب دیدگی های احتمالی هستند، به همین دلیل نیاز به خدماتی مانند لوله بازکنی برای همگان حس می شود. در نتیجه نیاز فراوان به خدمات گفته شده، امروزه و در شهرهای بزرگی مثل تهران شرکت های متعددی در این حوزه فعالیت دارند و کمک حال شهروندان خود شده اند.

 

برای انجام تخصصی هر نوع خدماتی مثل لوله بازکنی نیاز به آموزش و مهارت در رابطه با چگونگی انجام فرایند و استفاده از تجهیزات و اصول کاری موجود در آن نیاز است. همه این عوامل باعث می شود که هر شخصی قادر به انجام چنین کاری نباشد و در صورت به وقوع پیوستن مشکل، و برای حل آن به شرکت های معتبر این حوزه اطلاع دهند.

به گفته متخصصان گروه لوله بازکنی یاسان سرویس ابتدا باید به بررسی دلایل گرفتگی بپردازیم تا بدانیم که درون لوله ها چه می گذرد و چه عواملی باید با چه ابزاری پاکسازی شوند.

علل گرفتگی لوله های فاضلاب

گفتیم که لوله های فاضلاب به طور مداوم در حال انتقال مواد اضافی و آلودگی های همراه آب به چاه می باشند و به همین دلیل در اثر عوامل مختلف می تواند باعث انسداد شده و ساکنین را دچار مشکل کند. علت های موجود در این رابطه می تواند بصورت ناگهانی و یا با گذشت زمان و رسوب شدن مواد باعث ایجاد گرفتگی شود. در ادامه مطلب به مهم ترین لوله فاضلاب های ساختمانی و رایج ترین علل مسدود شدن آن ها اشاره خواهیم کرد.

فاضلاب حمام : یکی از مهم ترین بخش ها در شبکه فاضلاب ساختمان مسکونی می باشد که به علت بی توجهی های ساکنین و پر استفاده بودن آن، بیشترین گرفتگی ها در سطوح مختلف لوله کشی آن رخ می دهد. انباشت مو، رسوبات مواد مختلف و گیر کردن اشیاء ریز و درشت در سراسر لوله های موجود در این بخش، بیشترین عوامل ایجاد کننده انسداد می باشد.

فاضلاب توالت : در این بخش از فاضلاب های ساختمانی هم مشکلات عدیده ای می توانند رخ دهند که باعث مشکلات فراوانی نیز برای ساکنین ایجاد می کنند. گرفتگی های حاصل از فاضلاب عبوری و افتادن لوازم بهداشتی درون لوله ها بیشترین عوامل موثر در این بخش می باشند که در صورت رعایت کمتر اتفاق خواهد افتاد.

فاضلاب آشپزخانه : عمده عامل ایجاد گرفتگی در این بخش از شبکه فاضلاب منزل، انباشت رسوبات چربی و روغنی است که بدلیل شسشتوی ظروف در سینک ظرف شویی و عبور آن ها از لوله ایجاد می شوند. در صورت نبود درپوش سینک، اشیاء ریز نیز در صورت وارد شدن توانایی انسداد را دارا می باشند.

فاضلاب حیاط، پارکینگ و پشت بام : موارد گفته شده چون در بخش بیرونی منزل قرار گرفته و تماس مستقیم با عوامل مختلف دارند، بیشتر در معرض مسدود شدگی قرار دارند و در صورت نداشتن محافظ های ورودی فاضلاب ها قطعا دچار این مشکل خواهند شد. شن، ماسه، خاک، مواد موجود در آب باران و زباله های موجود از موثر ترین عوامل گرفتگی در این بخش ها می باشند.

Pipe opener with Yasan Service Company - لوله بازکنی را با شرکت یاسان سرویس بهتر بشناسیددر نتیجه گیری کلی که می توان از گفته های بالا گرفت، باید گفت که در صورت رعایت نکات مربوط به جلوگیری از گرفتگی فاضلاب ها مانند استفاده از درپوش در ورودی فاضلاب ها، می توان از حادث شدن اتفاقات بسیاری جلوگیری کرد. ولی این گفته نیز نمی تواند از ایجاد گرفتگی لوله های فاضلاب بصورت قطعی ممانعت کند و در هر صورت ممکن است این مشکل برای ساکنین اتفاق بیفتد.

تجهیزات مورد استفاده برای فرایند لوله بازکنی

سال های گذشته در صورت ایجاد مشکل گرفتگی در لوله های فاضلاب، ابزار آلات و تجهیزات ساده بکار گرفته می شد که نیاز به نیروی دست برای انجام فعالیت ها داشت و در خیلی مواقع با وجود سادگی شبکه فاضلاب باز هم کارایی لازم را به دنبال نداشت. همین امر موجب اتلاف زمان زیادی برای حل مشکل شده و همچنین باعث آسیب به لوله ها می شد.

ولی امروزه برای انجام هر نوع کار خدماتی بصورت حرفه ای نیاز به تجهیزات بروز و نوینی است، که برای پیشبرد هر چه بهتر فعالیت ها و نتیجه گیری قابل قبول مورد استفاده قرار می گیرند، به همین دلیل دستگاه های لوله بازکنی هم با کاربرد های مختلف و متناسب با وضعیت گرفتگی های موجود در لوله ها تولید شده اند، و شرکت های لوله بازکنی موظف به تهیه و استفاده از آنها را می باشند.

دستگاه فنر لوله بازکنی : بیشترین استفاده را داشته و کارایی آن از همه تجهیزات موجود در این حوزه بالاتر است. اجزای آن از دستگاه دریل پیشرفته و فنر تشکیل شده که با ورود نیروی تنظیم شده از طرف دریل به فنر موجب حرکات نوسانی آن درون لوله ها شده و قادر به رفع هر گونه گرفتگی می باشد.

دستگاه تراکم هوا : از این دستگاه در مواقعی که گرفتگی شدید بوده و یا اشیاء درشت درون لوله گیر کرده باشد استفاده می شود، به این صورت که با تولید هوا و جمع آوری آن درون مخزن موجود با فشار تنظیم شده هوا را درون لوله ها رها کرده و نیروی موجود در موج هوا باعث رفع گرفتگی می شود. باید توجه کرد که قبل از استفاده از این دستگاه، تمام درپوش های موجود در سطوح مختلف شبکه فاضلاب و قسمت هایی که ممکن است هوا از آن خارج شود را بطور کامل بپوشانید.

دستگاه واترجت : واترجت دستگاه پیشرفته ای است که در صنایع مختلف کارایی دارد. این دستگاه آب موجود در مخزن را با فشار هوای زیاد همراه کرده و همین امر موجب ایجاد نیروی پاک کننده قوی با آب را ایجاد می کند که در خدمات لوله بازکنی نیز کاربرد فراوانی دارد.

تجهیزات گفته شده بیشترین کارایی را در مبحث خدمات لوله بازکنی دارند و در صورت شدید بودن گرفتگی، باید با شرکت های معتبر لوله بازکنی مشاوره گرفته تا متناسب ترین دستگاه را با شرایط گرفتگی مورد استفاده قرار دهند تا در سریعتا زمان ممکن مشکل مشتریان حل شود.

شرکت های معتبر لوله بازکنی در تهران

لازمه داشتن اعتبار در شرکت های خدماتی سه اصل می باشد که باید از آن ها بهره ببرند:

نیروی کار حرفه ای و متعهد : سرویسکار شرکت به دلیل روبرو شدن با مشتریان و ارتباط مستقیمی که دارد اولا باید تعهد اخلاقی و رفتاری خود را با طرف مقابل حفظ کرده و دوما از مهارت کافی برای انجام فوری و تضمینی فعالیت خود دارا باشد.

تجهیزات پیشرفته : شبکه فاضلاب ساختمان های امروزی به دلیل پیچیدگی های به وجود آمده در ساختارشان، در مواقع مسدود شدن نیاز به تجهیزاتی دارند که توانایی حل بحران را داشته باشند، و نمی توان از ابزار سنتی و قدیمی برای رفع آن استفاده کرد.

ضمانت در کار : رفع گرفتگی صد در صدی لوله فاضلاب توسط ابزار استاندارد و مناسب بصورت ضمانت شده باید انجام گیرد.

منبع : شرکت لوله بازکنی یاسان سرویس

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *