پرچم

راهنمای انتخاب و خرید پرچم

پایگاه خبری دنیای برند، پرچم در لغت یک واژه ترکی است. که معانی مختلفی همچون: کالمل، زبانه آتش، گیسو و نوعی گاوکوهی دارد. اما در اصطلاح به یک پارچه مستطیل یا چهار ضلعی گفته می‌شود که دارای رنگ و طراحی خاص است و به عنوان یکی از نمادهای اصلی برای تشخیص اقوام، ملتها و دولت ها به کار می رود. پیشینه استفاده از پرچم ریشه در دوران باستان دارد. هر چند که به طور دقیق مشخص نیست که، برای اولین بار چه کسی و در چه زمانی از پرچم استفاده کرده است.

انواع پرچم به همراه سایز و کاربردهایشان

پرچم رومیزی: کاربرد این نوع پرچم بر روی میز مدیریت و میز کارمندان است. البته در ورودی هتل ها و یا غرفه های نمایشگاهی برای تبلیغات برند خود از آن بر روی کانتر استفاده می کنند. سایز معمول پرچم های رومیزی ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر است .

پرچم تشریفات: به دلیل آنکه یک پرچم ایستاده است، در بیشتر مکان ها قابل استفاده می باشد. به طور معمول پرچم تشریفات را در مکان هایی چون: سالن کنفرانس، هتل ها، اتاق مدیریت، لابی، اتاق انتظار و … قرار می دهند که بیشتر در معرض دید افراد باشد.

Guide to choosing and buying flags0 - راهنمای انتخاب و خرید پرچمپرچم تشریفات بهترین روش برای قرار دادن یک پرچم تبلیغاتی در محیط های مختلف است.

این پرچم ها شامل پرچم ایستاده اسپرت،تشریفات ریشه دار،و لمینت تشریفاتی می‌باشند.

سایز پرچم تشریفات معمولاً ۱۵۰ در ۹۰ سانتی متر است که بنا بر نیاز مشتریان قابل تغییر خواهد بود.

پرچم اهتزاز: برای تبلیغات شهری در فضای باز استفاده می شود. قاعدتا شما پرچم هایی با طرح پرچم آن کشور، نماد شهرداری یا لوگو شرکتی خاص را به صورت عمودی یا افقی بر روی پل ها و یا میادین دیده اید. مکان های دیگری چون: سر در مدارس، مراکز دولتی، سفارت خانه ها و مساجد نیز از این مدل پرچم استفاده می کنند. از کاربردهای دیگر پرچم اهتزاز، در ورودی شهرها،  مجموعه ها، میادین ورزشی، محل برگزاری کنفرانس ها و … میتوان نام برد. سایز استاندارد پرچم های اهتزاز که هم به صورت افقی و عمودی قابل سفارش هستند شامل:

سایز های افقی ۷۰cm x 120cm , 140cm x 2.40M 3M x 5M , 4Mx8M , 6M x 10M , 9M x 15M

سایز های عمودی ۷۰cm x 2M , 70cm x 3M , 70cm x 4M 1M x 2M , 1M x 3M , 1M x4M

جالب توجه است که پرچم های اهتزاز قابل شستشو هستند.

پرچم ساحلی: همان پرچم بادبانی است که به عنوان یکی از مدرن ترین راه های تبلیغاتی در محیط‌های باز مانند: نمایشگاه ها،  فستیوال ها، ورزشگاه ها، جاده ها، پیست اسکی و …است. سایز پرچم بادبانی شامل: ارتفاع میله پایه پرچمی ۳۴۰ سانتی متر و طول پایه ضربدری آن ۳۸ سانتی متر است.

Guide to choosing and buying flags 0 - راهنمای انتخاب و خرید پرچم پرچم های ساحلی نیز همانند پرچم های اهتزاز قابل شستشو هستند.

چه نوع پرچمی نیاز اصلی یک شرکت است؟

یکی از روش های نشان دادن اقتدار و شایستگی شرکت، سازمان و یا کارخانه استفاده از پرچم است. چرا که پرچم ها وسیله خوبی برای جلب توجه سایرین به لوگو، برند و یا اعلام رویدادی خاص هستند. پرچم های رومیزی و یا پرچم تشریفات گزینه مناسبی برای استفاده در شرکت، سازمان و یا کارخانه شما هستند. قرار دادن پرچم رومیزی روی میز کار یا در اتاق باعث می شود تا کار شما رسمیت بیشتری پیدا کند.

نقش پرچم در مراسمات سیاسی

تشریفات در دیدارهای رسمی و دیپلماتیک مقام های کشورهای مختلف دارای اصول خاصی چون: نحوه پوشش، ظرافت های رفتاری، شیوه و مکان استقبال، نحوه رفتار متقابل دیپلمات‌ها و…است. یکی از این اصول هایی که باید رعایت شود، وجود پرچم و قواعد استفاده از آن است. اعضا و مسئولان هیئت تشریفاتی باید قبل از ساعات ملاقات مقام های دو کشور در محل ملاقات حضور داشته باشند و بررسی‌ها و بازبینی های نهایی را برای آماده بودن مقدمات تشریفاتی انجام دهند. یکی از این بازبینی های نهایی چک کردن پرچم هاست. بدین صورت که آنها باید مطمئن شوند که، پرچم ها با نقش های صحیح و در جای صحیح قرار گرفته‌اند. اگر بر حسب اتفاق مشکلی به وجود آمد راه حل موجود برای چنین مواقعی این است که، رؤسای هیئت تشریفات باید همیشه ۳ پرچم با ابعاد مختلف همراه خود داشته باشد تا در صورت نیاز جایگزین پرچم های مخدوش کنند. این سه پرچم شامل یک پرچم رومیزی، یک پرچم سالنی و یک پرچم برای اتومبیل است.

معرفی کوتاه مجموعه تلاشگر و موفق طهران پرچم

طهران پرچم (/https://tehranparcham.com) مفتخر است که با تکیه بر تجربیات ده ساله خود ( از سال ۱۳۸۷) و به کارگیری ماشین آلات نوین روز، با حرکتی تازه در زمینه تامین نیاز پرچم در راستای پیشبرد اهداف ملی قدم بر دارد .همواره به دنبال ایجاد تنوع در چاپ و تولید مدل پرچم های جدید و پایه های جدید بوده و تاکنون توانسته اعتماد بسیاری از مشتریان را جلب کند .از مجموعه خدمات این مجموعه میتوان به: باز طراحی آرم شرکت مورد نظر (جهت افزایش کیفیت چاپ)، چاپ پرچم بصورت دیجیتال و سیلک اسکرین، برش لیزر انواع پرچم، دوخت پرچم (چرخ خیاطی صنعتی)، بسته بندی مطمئن و ارسال سریع اشاره کرد.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

۱۰ نظر

  1. blank

    مطلب عالی بود، ممنون از شما

  2. blank

    نوید عزیز
    ممنون که مقاله رو مطالعه کردی و خوشحالیم که راهنمای انتخاب و خرید پرچم از نظر شما عالی بوده

  3. blank

    به جای پرچم تشریفات باید گفت پرچم ایستاده چون تشریفات کلمه عربی و ما ایرانیان باید فارسی پاس داریم.

  4. blank

    ستاره عزیز
    ممنون که نظرت رو با ما در میان گذاشتی و به این نکته دقیق اشاره کردی

  5. blank

    مطالب جالبی بود . خصوصا، اصول و قواعد پرچم در مراسم تشریفاتی

  6. blank

    درودفراوان، هر آنچه که اینجا ذکر شده در مورد پرچم کاملا درسته و حتی مجموعه ما با مجموعه طهران پرچم همکاری داشته و پرچم های لازم رو از اینجا خریداری کردیم. خوشبختانه از کاری هم که ارائه دادن راضی و متشکر هستیم.

  7. blank

    پرچم هم قیمتش خیلی بالا رفته، شاید این شرکتی که معرفی کردید که تولیدی هست قیمتش مانسب باشه.

  8. blank

    بله
    موفق باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *