اینفلوئنسرها

مالیات ۱۷ میلیاردی برای درآمد ۲۳۰۰ میلیارد تومانی اینفلوئنسرها عادلانه است؟

پایگاه خبری دنیای برند، براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی سازمان امور مالیاتی، از بین ۵۱۵ نفر از اینفلوئنسر‌ها در سال ۱۴۰۰، مجموع درآمد ۱۲۳ نفر از آن‌ها ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان شناسایی شده است که مالیات تشخیصی آن‌ها توسط سازمان امور مالیاتی برای این افراد در مجموع ۱۷ میلیارد تومان بوده است. سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که از مجموع این ۱۲۳ نفر تنها ۲۳ نفر مالیات خود را پذیرفته‌اند.

این آمارها به این معنا است که از مجموع درآمد سالانه حدود ۱۹ میلیارد تومان به ازای هر یک از این ۱۲۳ نفر تنها ۱۷ میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شده است. این در حالی است که عمده درآمد این اشخاص باید به عنوان سود شناسایی شود چرا که مانند مشاغلی که با هزینه‌های متعددی مواجه هستند، هزینه قابل قبولی ندارند.

نکته دیگرd که وجود دارد این است که سازمان امور مالیاتی برای برخی صاحبان مشاغل در حوزه خدمات ضرایب مالیاتی بیش از ۳۰ درصد در نظر گرفته است. به این ترتیب اگر درآمد مودی در چنین شرایطی حدود ۵ میلیارد تومان باشد، مالیات او با کسر معافیت مالیاتی سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

در نتیجه ارقام مربوط به مالیات اینفلوئنسرها این سوال را به وجود آورده است که چگونه ممکن است از درآمد ۲.۳ هزار میلیارد تومانی این فراد تنها ۱۷ میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شود. این مسئله شائبه تبعیض را دامن می‌زند به خصوص به این دلیل که برخی مشاغل دیگر با ضریب‌های بالای مالیاتی مواجه هستند که این مسئله سبب تشخیص مالیات‌های سنگین برای آنها شده است.

به نقل از تسنیم

همچنین ببینید

Img2024042413234294 310x165 - پیوند اتاق بازرگانی و دانشگاه، زمینه‌ساز رشد اقتصادی است

پیوند اتاق بازرگانی و دانشگاه، زمینه‌ساز رشد اقتصادی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: اجرای طرح‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *