ویژگی های عایق بالشتکی و ژاکت حرارتی
نصب بالشتک های عایق آسان است.

بررسی ویژگی های عایق بالشتکی و ژاکت حرارتی

درباره بالشتک عایق صنعتی

عایق بالشتکی و ژاکت حرارتی  از ابزار های مهم در صنایع شیمیایی می باشند. از آنجایی که در کشور ایران منابع بسیاری وجود دارد در نتیجه خطوط انتقال منابع و انرژی زیادی فعال هستند. لوله ها و خطوط انتقال منابع و انرژی با اتصالات زیادی به یکدیگر متصل شده اند. ممکن است این اتصالات دچار نشتی شوند و منابع هدر روند. یکی از راه های آسان و مطمئن برای جلوگیری از نشت و نفوذ انرژی و منابع به بیرون استفاده از بالشتک های عایق است. این بالشتک های عایق با مواد اولیه مقاوم و خاصی تولید می شوند. بالشتک های عایق علاوه بر داشتن کاربرد در این زمینه، در موارد مختلف دیگری کاربرد دارند. تنوع و گستردگی کاربرد این بالشتک ها به علت برخی مزایا و ویژگی های آنها می باشد. در ادامه با مهم ترین ویژگی و مزایای ژاکت های حرارتی آشنا خواهید شد.

نحوه عملکرد بالشتک های عایق

  • عایق بالشتکی و ژاکت حرارتی می توانند به عنوان یک عایق حرارتی عمل کنند. به این صورت که در صنایع حرارتی از نشت گاز و حرارت در لوله های انتقال جلوگیری می کند. در صنایعی که تولید انرژی صورت می گیرد این عایق های ژاکتی و بالشتکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر مصارف صنعتی بالشتک های عایق در مصارف خانگی نیز کاربرد دارند. می توان از این بالشتک های عایق برای عایق کردن خانه و ایزوله کردن هوای محیط استفاده کرد.
  • عملکرد و کاربرد دیگر این عایق های بالشتکی عایق کاری رطوبتی است. در برخی از صنایع لازم است که رطوبت حفظ شود و یا مخالف آن این است که از ورود رطوبت به یک تجهیز و یا وسیله جلوگیری شود. در این زمان می توان از عایق های بالشتکی برای حفظ رطوبت و یا دفع رطوبت استفاده کرد. برای مثال در یک محیط مرطوب لازم است که از تجهیزات در برابر رطوبت هوا محافظت شود؛ در این صورت عایق های بالشتکی گزینه های مناسبی هستند.
  • بالشتک های عایق در عایق کاری صوتی نیز نقش دارند. در برخی از موارد لازم است تا نویز و صداهای اضافی اطراف گرفته شود، در این صورت بالشتک عایق مورد استفاده قرار می گیرد.
Examining the insulation characteristics of the cushion and thermal jacket - بررسی ویژگی های عایق بالشتکی و ژاکت حرارتی
عایق کاری لوله ها با بالشتک عایق

مزایای بالشتک های عایق در صنایع مختلف

  • عایق بالشتکی و ژاکت حرارتی گزینه بسیار خوبی برای تامین امنیت یک محیط صنعتی و کارکنان آن می باشند. در واحد های صنعتی و شیمیایی که افراد با مواد اسیدی، شیمیایی و مضر سروکار دارند؛ تامین امنیت آنها پر رنگ تر می شود. به همین دلیل میتوان کانال ها، دستگاه ها و خطوط انتقال مواد را به کمک بالشتک های عایق، عایق سازی کرد. در این صورت امنیت محیط و کارکنان به طور قابل توجهی تامین می شود.
  • استفاده و بکار بردن بالشتک عایق در تجهیزات و دستگاه راندمان آنها را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. با وجود این ژاکت های حرارتی انرژی و مواد به بیرون نفوذ نخواهند کرد در این صورت مقدار خروجی بیشتر خواهد بود. در واقع به دستگاه برای تامین انرژی بیشتر و انتقال سیال فشار مضاعفی وارد نخواهد شد.
  • بالشتک های عایق در دماهای بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد مقاومت دارند.
  • این بالشتک ها ضد حریق، ضد خوردگی، ضد سایش و ضد رطوبت می باشند.
  • این بالشتک ها دارای طول عمر بالایی هستند و این موضوع به پارچه و متریال ویژه بکار رفته در آنها بر می گردد.
  • از نظر ابعاد و اندازه دارای تنوع مختلفی هستند.
Examining the insulation characteristics of the cushion and thermal jacket 0 - بررسی ویژگی های عایق بالشتکی و ژاکت حرارتی
عایق کاری حرارتی با بالشتک های عایق

اهمیت انتخاب صحیح بالشتک حرارتی

تمام مزایا و ویژگی های عایق بالشتکی و ژاکت حرارتی زمانی محقق می شوند که برای هدف مورد نظر خود انتخاب درستی صورت بگیرد. در واقع برای افزایش راندمان دستگاه و تجهیزات صنعتی، کاهش اتلاف انرژی و تامین امنیت کارکنان و دستگاه ها لازم است بالشتک های عایق مناسب و استاندارد را انتخاب کنید. برای عایق بندی تجهیزات و محیط صنعتی می توانید از افراد و یا شرکت های متخصص در این زمینه کمک بگیرید. این افراد متناسب با محیط مورد نظر و نوع فعالیت شما، بالشتک های عایق مناسب را انتخاب می کنند. توجه به این ویژگی که تمام بخش های ژاکت حرارتی نسوز و عایق باشند بسیار حائز اهمیت است. در واقع یک خطای کوچک سبب می شود تمام نکات گفته شده از بین بروند.

دو نکته مهم و قابل توجه

در سال ۲۰۰۲، شرکت Hitex Insulation (Ningbo) Co. Ltd که با نام تجاری HITEX (هایتکس) شناخته می‌شود، در چین و در یکی از بهترین مناطق صنعتی شهر نینگبو (منطقه صنعتی اقتصادی Yinzho IBI) فعالیت خود را آغاز کرد. HITEX، با تمرکز بر روی تولید و صادرات منسوجات نسوز فایبرگلاس و فایبرسرامیک از جمله انواع پارچه، طناب و نوار، با موفقیت در بازارهای جهانی حضور یافت. با سرمایه‌گذاری ۵ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۱، کیفیت محصولات خود را به سطح برتر جهانی رساند و وارد بازارهای آمریکای مرکزی، آمریکای لاتین، اروپای غربی و روسیه شد. به این ترتیب، نسبت به سایر رقبای چینی، در بازارهای جهانی موفقیت و برتری کسب کرد.

شرکت نیک گستران فرآذر مانا (که قبلاً تحت نام شرکت نسوز گستران فیدار فعالیت می‌کرد) از ابتدای تأسیس شرکت هایتکس، همکاری مستقیم با آن‌ها را آغاز کرد. این شرکت، به عنوان اولین نماینده شرکت هایتکس در ایران، برند Hitex را به بازار ایران معرفی کرد.

نکته مهم دیگر درباره بالشتک های عایق این است که باید اندازه و ابعاد بالشتک های مورد نظر متناسب با دستگاه و وسیله انتخاب شود. همچنین انتخاب اتصالات مناسب با محیط و تجهیزات مورد نظر باشد. توجه داشته باشید که بالشتک های عایق از پارچه های نسوز و ضد حرارت و رطوبت تولید شده باشند. پارچه های نسوز معمولا از جنس فایبرگلاس، فایبر سرامیک، سیلیکا و … می باشند. لازم است در زمان نصب و اجرای ژاکت های حرارتی از افراد مهم کمک بگیرید تا اتصالات به خوبی انجام شوند. اما بدانید که به طور کلی نصب عایق های بالشتکی بسیار آسان می باشد.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

هرمدر

هرمدر بهترین برند تولید کننده روتختی و کالای خواب در سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری دنیای برند، در دنیای پرشتاب و پرمشغله امروز، خواب به مثابه گوهری نایاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *