درمان خانگی بواسیر

درمان خانگی بواسیر در راز جراحی

پایگاه خبری دنیای برند، متاسفانه بواسیر یا هموروئید  از رایج ترین بیماری های مقعدی در بین افراد با سنین مختلف است که از علت های اصلی آن  به عدم تحرک، رژیم غذایی ناسالم، چاقی مزمن و زیاد نشستن می توان اشاره کرد. درمان خانگی بواسیر در مراحل اولیه مبتلا شدن به بواسیر یا پیشگیری از ابتلا به آن می تواند موثر باشد. در صورتی که به هموروئید شدید مبتلا هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید. در این مقاله از راز جراحی قصد داریم تمامی روش های درمان خانگی بواسیر را بررسی کنیم تا از به وجود آمدن بواسیر پیشگیری کرده و یا اگر به تازگی به آن مبتلا شده اید بتوانید هموروئید خود را کنترل کنید.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - درمان خانگی بواسیر در راز جراحی

درمان بواسیر با عسل:

عسل خاصیت آنتی باکتریالی دارد و می تواند در جلوگیری از پیشرفت زخم و از بین بردن باکتری ها موثر باشد. علاوه بر آن خوردن عسل می تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید باشد. زیرا بسیاری از بیماری های مقعدی مرتبط با عملکرد نادرست دستگاه گوارش می باشد. بنابراین عسل را می توان از بهترین روش های درمان خانگی بواسیر دانست.

درمان بواسیر با ژل آلوئه ورا :

از آلوئه ورا برای ترمیم زخم های بواسیر می توان کمک گرفت. برای این منظور لازم است مقداری از ژل این گیاه را روی توده بواسیر مالیده و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید. برای بهبود سریع تر لازم است ،این کار را تا ۳ بار در روز تکرار کنید. آلوئه ورا ممکن است برای برخی افراد ایجاد حساسیت کند؛ بنابراین قبل از قرار دادن روی زخم لازم است روی قسمتی از بدن خود مثل بازو آن را تست کنید.

سرکه سیب:

می توانید یک پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را به مقعد خود بمالید اما این کار می تواند باعث سوزش زیادی شود ولی در بهبودی سریع هموروئید بسیار موثر است با این حال اگر تحمل این کار را ندارید ، می توانید روزانه  چند قاشق از سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کرده و به صورت خوراکی میل نمایید.

استفاده از کمپرس یخ:

استفاده از کمپرس یخ به مدت  ۲ تا ۳ مرتبه در روز می تواند میزان التهاب و درد بواسیر را کاهش دهد و موجب انسداد رگ های هموروئید گردد.

نشستن در وان آب گرم:

نشستن در آبی که دمای آن نه خیلی داغ باشد نه خیلی سرد، می تواند به درمان بیماری های مقعدی کمک کند. برای اثرگذاری بیشتر می توانید به آب مقداری سرکه سیب، نمک اپسوم و یا جوش شیرین اضافه کنید و سپس برای ۱۵ دقیقه داخل آن بنشینید. نشستن در آب گرم از جمله راهکار های بدون خطر در درمان خانگی بواسیر می باشد.

 روغن نارگیل:

مالیدن مقداری روغن نارگیل به مقعد به دلیل  دارا بودن خاصیت ضد قارچ ، ضد باکتری و ضد التهابی  می تواند مفید باشد. علاوه بر آن استفاده مداوم از روغن نارگیل موجب نرم شدن مقعد ، ترمیم زخم و از بین رفتن توده بواسیر به مرور زمان می شود. هم چنین می توانید مقداری از این روغن را به صورت خوراکی میل کنید. مصرف خوراکی روغن نارگیل موجب بهبود عملکرد روده ها می شود.

مصرف فیبر:

به تمام افرادی که از بیماری های مقعدی رنج می برند، توصیه می شود به منظور بهبود عملکرد دستگاه گوارش روزانه مقدار زیادی فیبر مصرف کنند. میوه و سبزیجات تازه و غلات سرشار از فیبر هستند و می تواند از بروز یبوست جلوگیری کرده و از ابتلا به بیماری های مقعدی نظیر هموروئید یا فیشر پیشگیری نماید.

روغن زیتون:

از بهترین روش های درمان خانگی بواسیر به روغن زیتون می توان اشاره کرد. زیرا این روغن به آسانی در دسترس همه قرار دارد و با خواص بسیار خود می تواند در بهبود و درمان بواسیر مفید باشد. روغن زیتون را هم می توان به صورت خوراکی همراه با غذا یا سالاد مصرف کرد و یا به صورت موضعی بر روی توده بواسیر مورد استفاده قرار داد. روغن زیتون خاصیت ضد التهابی و روان کنندگی دارد و به کاهش تورم  توده بواسیر و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک  می کند.

نوشیدن آب کافی:

افرادی که از بیماری های مقعدی مثل بواسیر رنج می برند، معمولا در درجه اول درگیر یبوست های شدید می شوند بنابراین لازم است با رعایت رژیم غذایی مناسب و نوشیدن مقدار کافی آب حداقل ۸ لیوان در روز ابتدا یبوست خود را درمان کنند. زیرا در صورتی که بدن کم آب باشد، روده ها تنبل شده  و موجب یبوست در فرد می شود. یبوست را می توان از علت های اصلی بیماری بواسیر دانست.

سیر:

می توانید  یک حبه سیر را له کنید و با پنبه روی زخم بواسیر خود بمالید، هرچند این کار ممکن است سوزش زیادی داشته باشد اما به دلیل خاصیت ضد التهابی سیر، در درمان توده بواسیر می تواند مفید واقع شود.

کمپرس گرم :

در کنار استفاده از کمپرس یخ به منظور جمع کردن رگ های بواسیری می توانید از کمپرس گرم استفاده کنید .برای این منظور می توانید یک حوله گرم را بر روی مقعد خود قرار دهید. این کار می تواند در کاهش درد های توده هموروئید بسیار موثر باشد.

استفاده از داروهای ملین:

می توانید از شربت لاکتوز یا پسیلیوم به عنوان داروی ملین استفاده نمایید. این کار از ابتلا شدن  به بواسیر و یبوست جلوگیری می نماید. البته توصیه می شود داروهای ملین و پماد های درمانی برای بهبود بواسیر را زیر نظر پزشک تهیه و استفاده بفرمایید.

در نهایت سعی داریم در پایان این مقاله از راز جراحی چند توصیه مفید و موثر را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقعدی ذکر کنیم:

در صورتی که دچار اضافه وزن هستید لازم است وزن خود را کنترل کنید و کاهش دهید.

ورزش و پیاده روی را در برنامه روزانه خود جای دهید.

برخلاف تصور استفاده از توالت ایرانی نقش به سزایی در درمان یبوست و بواسیر دارد؛ زیرا چمباتمه زدن موجب فشار بیشتر به پاها شده و از فشار آمدن به روده ها جلوگیری می کند و موجب دفع راحت تر می شود.

بهداشت مقعد خود را رعایت کنید. از محلول و صابون های شیمایی برای شست و شو مقعد استفاده نکنید، استفاده از آب خالی کافی است. حتما بعد از شست و شو با دستمالی تمیز و نرم مقعد خود را خشک نمایید.

با تشکر از شما که تا ادامه این مطالب همراه راز جراحی بودید امیدوارم این مطالب برای شما مفید باشد و بتوانید با استفاده از روش های ذکر شده به درمان خانگی بواسیر خود کمک کنید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *