عایق رطوبتی

خرید انواع عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فام

پایگاه خبری دنیای برند، عایق رطوبتی (waterproofing paint) یکی از ترکیبات و مواد رنگی فوق العاده حیاتی و ضروری جهت پوشش دهی سطوح مختلف می باشد تا از این طریق عملاً از نفوذ هرگونه رطوبت ناشی از سیال که به مرور منجر به تخریب ساختار سطح بستر می شود، جلوگیری کنند.

از آنجایی که عایق رطوبتی در دو نوع رایج محلول های قیری و همچنین ترکیبات آکریلیک پایه آب تولید می شود لازم است که یک شناخت دقیق و همه جانبه از مشخصات و ویژگی های آن ها داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم یک خرید موفق و ایده آلی را تجربه کنیم.

از طرفی شرکت رانا کیمیا فام نیز به منظور تکمیل آگاهی مشتریان مجموعه ای از اطلاعات مهم و اساسی را در مورد هر یک از محصولات عایق رطوبتی خدمت مشتریان ارائه می دهد تا با شناخت بیشتری گزینش نوع عایق رطوبتی را متناسب با نوع پروژه داشته باشند.

آنچه که در خرید عایق های رطوبتی باید مد نظر قرار دهید نوع کاربری و اینکه در چه نوع سطوحی قصد استفاده از آن ها را دارید طبیعتاً این ترکیبات رنگی برای استفاده در نواحی مختلف دارای فرمولاسیون متعددی هستند. البته ممکن است دیگر رنگ ها مانند انواع رنگ روغنی دافع رطوبت باشند اما عایق های رطوبتی عملاً ضد نفوذ سیال هستند.

Buy a variety of waterproofing1 - خرید انواع عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فاممشخصات و کاربرد انواع عایق رطوبتی

عایق رطوبتی را عمدتاً به دو صورت مواد پایه قیر و پلیمری و همچنین مواد منعطف آکریلیک پایه آب فرموله و تولید می کنند که ممکن است از لحاظ کاربرد از برخی جهات با یکدیگر یکسان باشند. موارد استفاده ی آن ها غالبا بر روی سقف رمپ ها، سرویس های بهداشتی، مخازن سپتیک شهری ،مخزن های بتنی، و حتی دیواره های مدفون زیر مصالح می باشد. از نظر مشخصات ساختاری نیز به ترتیب ذیل ساخته و به بازار عرضه می شوند:

مشخصات عایق رطوبتی قیری

  • رنگ قابل عرضه آن ها به دلیل پایه قیر بودن به صورت مشکی یا تیره زغالی می باشد.
  • این قابلیت را دارند تا با ضخامت یک میلیمتر و همچنین جرم ۱.۶ کیلوگرم، مساحتی بالغ بر ۱ متر مربع را رنگ آمیزی کنند.
  • جهت اعمال یک پوشش فوق‌العاده مستحکم و ماندگار معمولاً بین دو لایه از عایق رطوبتی را مش کنفی یا فایبرگلاس قرار می دهند اما جرم مصرفی حدود ۲.۴ کیلوگرم برای مساحت ۱ متر مربع خواهد شد.
  • پس از اختلاط کامل در دمای معتدل محیط به مدت ۱۲۰ دقیقه قابلیت مصرف دارند اما در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد شما فقط ۹۰ دقیقه فرصت دارید تا رنگ آماده سازی شده را مصرف کنید. این محدودیت زمانی برای دیگر پوشش ها مانند کفپوش اپوکسی نیز صدق می کند البته بازه ی زمانی مصرف آن ها قدری کمتر است.
  • زمان خشک شدن عایق رطوبتی قیری در دو حالت خشکی اولیه و سطحی و همچنین نهایی به ترتیب برابر ۷ ساعت و ۷ روز می باشد.

Buy a variety of waterproofing2 - خرید انواع عایق رطوبتی از شرکت رانا کیمیا فاممشخصات عایق رطوبتی آکریلیک پایه آب

  • رنگ پایه ای آن ها به صورت سفید شیری می باشد.
  • نسبت به اشعه ماورای بنفش مقاومت بالایی دارند.
  • غیر قابل اشتعال و بدون هیچگونه ماده ی شیمیایی هستند
  • دارای چگالی ۱.۳ می باشند ، بطوریکه به ازای حدودا ۱.۵ کیلوگرم جرم می توانند مساحت ۱ متر مربع را پوشش دهی کنند.
  • در دمای ۱ تا ۴۰ درجه ی سانتیگراد قابلیت اعمال دارند.
  • زمان خشک شدن عایق های رطوبتی آکریلیک در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد در حالت خشکی اولیه و کامل به ترتیب برابر ۳ روز و ۵ روز می باشد.

نحوه ی آماده سازی و اجرا عایق رطوبتی

آماده سازی محلول عایق رطوبتی یکی از فرآیندهای فوق‌العاده مهم قبل از اعمال رنگ می باشد. در مورد نوع قیری این ترکیبات، معمولاً آن ها را با ۵ تا ۲۰ درصد آب نسبت به کل حجم رنگ مخلوط می کنند تا یک مایه رنگ رقیق و یکدست ایجاد شود.

اینکه چه مقدار آب را باید با عایق رطوبتی قیری مخلوط کرد بستگی به نوع سطح بستر و میزان زبری آن دارد و تشخیص آن بر عهده تکنسین و کارشناس رنگ می باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که در صورت خطا در پوشش دهی می توانید قبل از خشک شدن آن ها را با آب بشویید و کاملاً از سطح پاک کنید اما اگر کاملاً خشک شوند فقط با تینرها و حلال های شیمیایی پاک می شوند. در مورد رنگ آکریلیک نیز بهتر است قبل از رنگ آمیزی سطوح را کاملاً از آلودگی های هرچند جزئی پاک کنید تا قدرت چسبندگی رنگ درزمان اعمال کاهش نیابد.

نوع بسته بندی و انبارداری عایق رطوبتی

با توجه به حجم استفاده ی بسیار بالای عایق رطوبتی و همچنین تک جزئی بودن آن ها، بسیاری از تولید کنندگان ترجیح می دهند تا این ترکیبات را در گالن های ۲۰ کیلوگرمی بسته بندی و روانه ی بازار کنند. البته این نوع بسته بندی مزایای بسیاری از جمله حمل و نقل آسان و همچنین جلوگیری از سفارشات متعدد در حجم پایین را به همراه دارد.

نوع انبارداری آن ها نیز مانند هر نوع پوشش رنگی دیگر لازم است که دور از نور خورشید، فشار و دمای بالا، یخ زدگی و بطور کلی در دمای بین ۵ تا ۳۵ درجه ی سانتیگراد نگهداری شوند. پس از تاریخ تولید نیز شما می توانید تا حدود یک سال آن ها را در شرایط مذکور نگهداری کنید.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *