گوشی‌ های میان ‌رده

معرفی مدل های برتر در گوشی‌ های میان ‌رده

پایگاه خبری دنیای برند، گوشی های هوشمند، قبلاً به دو دسته‌ی معمولی و پرچمدار تقسیم‌بندی می‌شدند که مقایسه‌ی آن دو با یکدیگر اصلاً ممکن نبود، زیرا تقریباً می‌توان گفت که به آن صورت هیچ وجه اشتراکی با یکدیگر نداشتند؛ اما پیشرفت‌های فناوری و ظهور شرکت‌های چینی، که سعی می‌کردند در این بازار پرسود و پر تقاضا سهمی را به خود اختصاص دهند، وضعیت متفاوتی را رقم زد.

چرا گوشی‌های میان رده محبوب هستند؟

بودجه‌تان محدود است و نمی‌خواهید برای خرید گوشی جدید خود متحمل هزینه‌‌‌‌های گزاف شوید؟ شاید در جست‌و‌جوها‌ی‌تان برای خرید گوشی جدید نام گوشی‌ های میان ‌رده به گوش‌تان خورده باشد.عبارت «میان ‌رده» طیف گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند را در بر می‌گیرد و به خصوص در کشور ما گوشی‌های هوشمند در محدوده‌ی زیر ۱.۵ میلیون تومان تا بالای ۱۵ میلیون تومان را نیز میان ‌رده می‌گویند

در چند سال اخیر و با پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ی دنیای فناوری، گوشی های پرچمدار به چنان امکانات و قابلیت‌های شگرفی مجهز شده‌اند که به جرئت می‌توان گفت که بسیاری از قابلیت‌ها و امکانات ان‌ها برای بسیاری از کاربران هیچ سودی ندارد. بنابراین انتخاب یک تلفن از بهترین گوشی های میان‌رده، می‌تواند تمام نیازهای کاربر را برآورده کند. در ادامه، بخش‌های عمده‌ی دو گوشی پرچمدار و میان‌رده را به طور گذرا با هم مقایسه می‌کنیم.

  • طراحی

در بخش طراحی، بهترین گوشی های میان‌رده از چنان طراحی‌های خوبی و با کیفیتی بهره می‌برند که دیگر تشخیص این که دستگاه مورد نظر آیا یک گوشی میان‌رده است یا پرچمدار، بسیار مشکل است. شاید در بعضی از گوشی های پرچمدار که با بدنه‌ی فلزی عرضه می‌شوند، این تفاوت تا حدودی مشخص باشد.

  • نمایشگر

نمایشگر بزرگ سوپر آمولد، استفاده از محافظ گوریلا گلس، نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز، رزولوشن بالا، روشنایی زیاد، و… همه‌ی این مشخصات دهان پرکن و جذاب به گوشی های پرچمدار اختصاص داشت اما هم‌اکنون بسیاری از بهترین گوشی های میان‌رده از این فناوری‌ها بهره می‌برند. به عنوان مثال با خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو که از نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی سوپر آمولد با روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیت، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰، پشتیبانی از HDR10 و گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد، می‌توان با هزینه‌ای بسیار پایین، قابلیت‌های یک گوشی پرچمدار را در اختیار داشت.

  • پردازنده

پردازنده یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر گوشی هوشمند پرچمدار است که سازنده به قدرت و عملکرد آن می‌نازد و آن را متمایز از سایر گوشی‌ها می‌داند اما هم‌اکنون شاهد استفاده از تراشه‌های پرچمدار در بهترین گوشی های میان‌رده هستیم. شما می‌توانید با خرید گوشی شیائومی پوکو F2 پرو شیائومی (با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵)، یا با خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ لایت (با پردازنده‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸۵۵) سنگین‌ترین بازی‌ها را انجام دهید. همچنین می‌توانید با خرید گوشی شیائومی می ۱۱ آی (اسنپدراگون ۸۸۸) آخرین و قدرتمندترین پردازنده‌ی پلتفرم گوشی هوشمند را در اختیار داشته باشید، آن هم با حدود نصف قیمت یک گوشی پرچمدار!

علاوه بر این گوشی‌ها، می ۱۰ تی پرو شیائومی (اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام)، آیفون اس ای ۲۰۲۰ اپل (با پردازنده‌ی اپل A13 Bionic) و بسیاری از بهترین گوشی های میان‌رده دیگر نیز هستند که از نظر پردازنده، شانه به شانه‌ی پرچمداران حرکت می‌کنند.

حتی عجیب‌تر این که، با خرید گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ پرو (اسنپدراگون ۸۶۰)، که یک چهارم گوشی پرچمدار قیمت دارد یا ال‌جی ولوت (اسنپدراگون ۸۴۵) با یک سوم قیمت یک گوشی پرچمدار، جیب خود را میزبان یک گوشی بسیار قدرتمند از بهترین گوشی های میان‌رده کنید.

تراشه‌های سری ۷۰۰ اسنپدراگون مانند ۷۲۰جی، ۷۳۲جی، ۷۳۰جی، ۷۵۰جی ۵جی، ۷۶۵جی و همچنین تراشه‌های اگزینوس ۹۹۰، اگزینوس ۹۶۱۱ و دایمنسیتی ۷۰۰ و ۸۰۰ مدیاتک نیز دارای قدرت و عملکرد فوق‌العاده بالایی هستند که اکنون در بهترین گوشی های میان رده استفاده می‌شوند.

  • Introducing the top models in mid range phones - معرفی مدل های برتر در گوشی‌ های میان ‌ردهدوربین

استفاده از ماژول دوربین چندگانه در گوشی های گران‌قیمت پرچمدار، رویایی دست نیافتنی و دور از دسترس برای کسانی بود که هزینه‌ی خرید گوشی پرچمدار را نداشتند، اما این حسرت خیلی زیاد بر دل آن‌ها نماند و زودتر از آنچه تصور می‌شد بر دایره‌ی اندکی برآمده‌ی پنل پشت بهترین گوشی های متوسط نقش بست تا هر کس و با هر توان مالی بتواند خاطرات خوش زندگی را با بالاترین کیفیت به تصویر بکشد.

اکنون با خرید گوشی شیا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ئومی ردمی ۱۰ پرو که در حدود یک چهارم یک گوشی پرچمدار قیمت دارد، می‌توانید ماژول دوربین چهارگانه‌ای داشته باشید که لنز تحسین‌بر‌انگیز و خارق‌العاده‌ی ۱۰۸ مگاپیکسلی را مهمان خود کرده است! یعنی همان لنز رشک‌برانگیزی که زینت‌بخش ماژول دوربین گران‌قیمت‌ترین پرچمداران دنیای اندروید یعنی گوشی های گلکسی نوت ۲۰ اولترا، گلکسی نوت ۲۰ نسخه‌ی ۵جی، گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا شده‌ بود.

استفاده از لنزهای ۶۴ مگاپیکسلی که دیگر حتی در گوشی های میان‌رده‌ی رو به پایین نیز به امری عادی تبدیل شده است. برای دوربین سلفی در گوشی های معمولی نیز که انگار استفاده‌ی از احسگرهای بالاتر ۱.۲ تا ۲ مگاپیکسلی حرام اعلام شده بود و در پرچمداران نیز سنسورهای ۵ تا ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌شد، اکنون در بهترین گوشی های میان‌رده می‌توانیم دوربین‌های سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و بالاتر را شاهد باشیم.

● رم و حافظه‌ی داخلی

تا چند سال پیش انگار استفاده از رم و حافظه‌ی داخلی بالا را فقط پشت قباله‌ی گوشی های پرچمدار کرده بودند! گوشی های معمولی با ۱ یا ۲ گیگابایت رم و ۴ تا ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شدند اما اکنون در بهترین گوشی های میان‌رده نیز شاهد استفاده از رم‌های ۸ و حافظه داخلی تا ۲۵۶ گیگابایتی هستیم. بنابراین با بهترین گوشی های میان‌رده می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌ها را بدون لگ و تأخیر انجام دهید.

● بلندگوهای استریو

کیفیت صدای بالا و استفاده از بلندگوهای استریو تا چندی قبل فقط در گوشی های پرچمدار دیده می‌شد؛ اما اگر عاشق گوش دادن به موسیقی هستید، می‌توانید حتی با خرید گوشی شیائومی پوکو ام ۳ که هم به بلندگوهای استریو مجهز شده و از کیفیت صدای ۲۴ بیت/ ۱۹۲ هرتز بهره می‌برد و یک ششم یک پرچمدار نیز قیمت دارد، بگذارید در فضای لذت‌بخش و جانفزای موسیقی دل‌انگیز و بسیار باکیفیتی که این گوشی‌ پخش می‌کند، مرغ جان شما تا اوج آسمان‌ها به پرواز درآید.

Introducing the top models in mid range phones 0 - معرفی مدل های برتر در گوشی‌ های میان ‌رده● باتری و شارژ سریع

شاید یکی دیگر از افتخارات گوشی های پرچمدار استفاده از باتری‌های پرظرفیت بود که از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کردند اما اکنون استفاده از باتری‌های غول‌آسا با ظرفیت ۶۰۰۰ یا حتی ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را می‌توان در بهترین گوشی های میان‌رده هم مشاهده کرد که حتی در گوشی های پرچمدار هم شاید از آن‌ها استفاده نشده باشد. با خرید گوشی سامسونگ گلکسی A51،  گلکسی ام ۳۲ ، گلکسی M31 ، گلکسی M21 یا گلکسی M12 تلفن همراهی را به دست می‌آورید که باتری غول‌آسایی با ظرفیت ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارند و گاه شاید تا سه روز نیاز به شارژ مجدد نداشته باشید. برای استفاده از شارژ سریع نیز بسیاری از بهترین گوشی های میان رده از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.

●  اتصالات

استفاده از آخرین شبکه‌ی ارتباطات از دیگر ویژگی‌های گوشی‌های میان رده است، که گوشی های معمولی همیشه در یک پله پایین‌تر بودند، اما هم‌اکنون بسیاری از بهترین گوشی های میان‌رده از شبکه ۵جی پشتیبانی می‌کنند که این موضوع نیز دیگر جزء ویژگی‌های مختص گوشی های پرچمدار نیست.

برگرفته از مقاله بهترین گوشی های میانرده ۲۰۲۱:

https://www.technolife.ir/blog/بهترین-گوشی-های-میانرده/

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *