برند اپل

برند اپل کارمند افشاگر خود را اخراج کرد

یکی از کارمندان برند اپل که قبلا به اتهام تبعیض جنسیتی از شرکت شکایت کرده بود، اخراج شده است.

پایگاه خبری دنیای برند به نقل از خبرگزاری مهر اپل یکی از مدیرانش را اخراج کرده است. این کارمند به مقامات شرکت شکایت کرده و درباره اتهامات تبعیض جنسیتی در اپل گزارش داده بود.

اشلی گجویک یکی از مدیران بخش مهندسی برند اپل در کالیفرنیا اعلام کرد به دلیل افشای اطلاعات محرمانه درباره شرکت اخراج شده است.

او نیز عضوی از یک گروه کارمندان اپل است که سعی دارند فرهنگ سکوت شرکت را از بین ببرند و به طور علنی درباره سیاست‌های کاری آن انتقاد کرده است.

در ماه‌های اخیر او اتهاماتی درباره قلدری در محل کار، نگرانی‌هایی درباره ایمنی و نظارت برکارمندان را در توئیت هایش منتشر کرده بود. گجویک و یکی از کارمندان این شرکت اخیراً شکایتی از اپل در شورای ملی ارتباطات کار آمریکا ثبت کرده و اپل را متهم کرده بودند به دلیل افشای نگرانی‌ها درباره ایمنی و سرکوب گفتگوهای کارمندان درباره دستمزد برابر، از آنها انتقام گرفته است.

شکایاتی که او در بخش منابع انسانی اپل ثبت شده شامل آزار جنسی و محیط کار خصمانه است. گجویک همچنین درباره حفظ حریم خصوصی کارمندان ابراز نگرانی کرده بود زیرا طبق قوانین اپل کارمندان باید از حساب‌های کاربری شخصی برای برخی فعالیت‌های شغلی استفاده کنند.

اپل از گجویک خواسته بود درباره یک موضوع حساس مربوط به مالکیت معنوی پاسخگو باشد. اما پس از آنکه این کارمند خواهان ثبت گفتگوها به طور نوشتاری شد، اپل به او ابلاغ کرد اخراج شده است.

او اعلام کرد اپل از فاش کردن دلیل اخراج خودداری کرده است.

همچنین ببینید

پردرآمدترین یوتیوبرها

اعلام فهرست پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱؛ جوان ۲۳ ساله با ۵۴ میلیون دلار صدرنشین شد

پایگاه خبری دنیای برند، جیمی دونالدسون، جوان ۲۳ ساله آمریکایی که بیشتر با نام مستربیست(MrBeast) …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x