اتوبوس VIP

چرا بلیط اتوبوس VIP بخریم؟

پایگاه خبری دنیای برند، سفر با اتوبوس یکی از رایج‌ترین انواع سفر محسوب می‌شود. همه ساله بسیاری از مسافران با کمک اتوبوس به سفرهای داخلی و خارجی متعدد می‌روند. قیمت بلیط اتوبوس بسیار ارزان است و همین موضوع آن را به یکی از پرطرفدارترین روش‌های سفر زمینی تبدیل می‌کند. البته مدتی می‌شود که بلیط‌های اتوبوس VIP به بازار عرضه شده‌اند. برخی هنوز در خرید بلیط اتوبوس VIP تردید دارند و تصور می‌کنند که نباید هزنیه اضافی بابت آن بپردازند. برخی نیز دیگر بلیط‌های قدیمی را به‌هیچ‌وجه نمی‌خرند و فقط انواع بلیط VIP را ترجیح می‌دهند. در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینید که آیا باید بلیط اتوبوس VIP بخریم یا نه؟

اتوبوس VIP چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم درباره خرید بلیط اتوبوس VIP صحبت کنیم، باید به خود انواع اتوبوس VIP بپردازیم. اول از همه بهتر است شما را با واژه VIP آشنا کنیم. این واژه یک مخفف از عبارت Very important person  است که معمولاً در خصوص خدمات تشریفاتی و ویژه به کار می‌رود. پس می‌توانید تصور کنید که اتوبوس VIP امکاناتی بیشتر از اتوبوس‌های معمولی دارد. این اتوبوس‌ها معمولاً دارای تک صندلی‌های بسیار راحت هستند. تعداد صندلی‌های این اتوبوس‌ها نیز از اتوبوس‌های معمولی کمتر است و بین ۲۵ تا ۳۲ صندلی متغیر خواهد بود. فاصله صندلی‌ها را در انواع اتوبوس VIP  بیشتر کرده‌اند. صندلی‌های آن‌ها بسیار نرم است و می‌توانید در طول مسیر بخوابید. اتوبوس‌های VIP جدیدتر هستند و عموماً به شرکت‌های بزرگ تولیدکننده ماشین‌های سنگین از جمله ولوو تعلق دارند.

امکانات اتوبوس VIP چیست؟

why buy a vip bus ticket 01 - چرا بلیط اتوبوس VIP بخریم؟برای این ببینیم آیا بلیط اتوبوس VIP بخریم یا نه، ابتدا بهتر است در خصوص امکانات این اتوبوس اطلاعات بیشتری داشته باشیم. پس در ادامه شما را با امکانات این اتوبوس بیشتر آشنا می‌کنیم.

·        صندلی‌های راحت

اولین قابلیت مهم اتوبوس‌های VIP، صندلی‌های راحتی هستند که در اختیار مسافران قرار می‌دهند. اول از همه اینکه صندلی‌ها تک نفره هستند و هر کس راحتی خاص به خود را دارد. بعد اینکه در ساخت صندلی‌ها از مواد بسیار نرم و راحت استفاده کرده‌اند. فاصله بین صندلی‌ها در مقایسه با انواع اتوبوس معمولی بیشتر شده است. به همین خاطر مسافران به‌راحتی می‌توانند پای خود را دراز کنند. مهم‌تر از همه اینکه صندلی‌ اتوبوس‌های VIP به‌صورت تخت‌خواب شو است و می‌توانید آن‌ها را به سمت عقب بخوابانید. به این ترتیب قادر به استراحت کامل خواهید بود و لازم نیست تمام مدت به‌صورت معمولی روی صندلی بنشینید.

·        مانیتور اختصاصی برای هر مسافر

روی پشتی صندلی جلویی هر صندلی، یک مانیتور اختصاصی قرار داده شده است. به این ترتیب تمامی مسافران می‌توانند از ماینتور به خود استفاده کنند. باید بدانید که این مانیتورها به‌صورت کامل در اختیار مسافران هستند. یعنی اینطور نیست که موسیقی یا فیلم توسط راننده انتخاب شود و تمامی مسافران از همان استفاده کنند. بلکه هر مسافر می‌تواند به سلیقه خود موسیقی یا فیلم مدنظرش را پخش کند. البته در نظر داشته باشید که امکان پخش برنامه‌های تلویزیون با این مانیتور وجود ندارد. چون اتوبوس در حال حرکت است و قطعاً سیگنال آن مدام تغییر پیدا می‌کند.

·        اینترنت بیسیم

این روزها همه ما به اینترنت اعتیاد داریم و یک لحظه بدون اینترنت نمی‌توانیم نفس بکشیم! در طول سفر چه وسیله‌ای بهتر از اینترنت برای سرگرمی وجود دارد؟ همینطور که سرتان به چک کردن شبکه‌های اجتماعی مختلف است، متوجه می‌شوید که نصف مسیر را پشت سر گذاشته‌اید. خوشبختانه اتوبوس‌های VIP دارای اینترنت بیسیم هستند. مسافران می‌توانند به این اینترنت متصل شده و از آن به‌راحتی استفاده کنند. اینترنت اتوبوس با توجه به اینکه بین تمام مسافران تقسیم می‌شود، کمی ضعیف است؛ اما اگر کمی صبور باشید، می‌توانید از آن به‌صورت رایگان استفاده کنید.

·        دسترسی به پریز برق

در طول مسیر اکثر ما با تلفن موبایل یا لپ تاپ سرگرم می‌شویم. متأسفانه هر وسیله‌ای که بخواهیم با آن سرگرم شویم، شارژی است و بعد مدتی کوتاه شارژ آن تمام می‌شود. مخصوصاً وقتی که گوشی موبایل ما خاموش شود، انگار که بخشی از وجود ما خاموش می‌شود! به همین خاطر در اتوبوس‌های VIP به ازای هر مسافر یک پریز برق شهری قرار داده‌اند. با خرید بلیط اتوبوس VIP می‌توانید از این پریز برق نیز استفاده کنید. بلیط اتوبوس معمولی این قابلیت را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. پس اگر نگران خاموش شدن گوشی موبایل خود هستید و وسایلی همانند پاوربانک در اختیار ندارید، می‌توانید با اتوبوس VIP سفر کنید.

·        پذیرایی در طول مسیر

در طول مسیر قطعاً گرسنه و تشنه خواهید شد. خدمات پذیرایی در اتوبوس‌های مختلف VIP با هم تفاوت دارند. بهترین انواع بلیط VIP ، پذیرایی صبحانه، نهار، شام و میان‌وعده را به همراه آب رایگان از یخچال ارائه می‌دهند. برخی دیگر فقط بعضی از این آیتم‌ها را ارائه می‌دهند. در اکثر مواقع مسافران می‌توانند به‌صورت رایگان از آب معدنی خنک داخل یخچال اتوبوس استفاده کنند. همچنین معمولاً تمامی اتوبوس‌های VIP یک وعده میان‌وعده همانند کیک و ساندیس در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

قیمت بلیط اتوبوس VIP

why buy a vip bus ticket 02 - چرا بلیط اتوبوس VIP بخریم؟در بخش قبلی با تمامی امکاناتی که یک اتوبوس VIP در اختیار شما قرار می‌دهد آشنا شدید. حال سؤال اینجاست که قیمت بلیط اتوبوس VIP چقدر است؟ چه تفاوتی بین بلیط اتوبوس معمولی و بلیط اتوبوس VIP وجود دارد؟ وقتی که قیمت بلیط‌ها را نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که تفاوت بین اتوبوس VIP و اتوبوس معمولی بسیار ناچیز است. در حقیقت این تفاوت آنقدر کم و محدود است که کمتر کسی به استفاده از اتوبوس‌های قدیمی فکر می‌کند. اتوبوس‌های قدیمی نه پذیرایی، نه اینترنت، نه مانیتور و نه دسترسی به برق دارند. صندلی‌های آن‌ها نیز سفت است و فاصله کمی را بین صندلی‌ها قرار می‌دهند. حتی امکان خواب راحت نیز در این اتوبوس‌ها وجود ندارد. در اصل وقتی که امکانات بیشتر VIP را در کنار قیمت آن قرار می‌دهید، با خودتان می‌گویید که سفر با این اتوبوس‌ها بهترین گزینه برای سفر زمینی است.

خرید بلیط اتوبوس VIP

حالا که درباره تمام جزئیات اتوبوس VIP گفتیم، حتماً دلتان می‌خواهد بدانید که بلیط این نوع اتوبوس را باید چطور تهیه کرد. خرید بلیط اتوبوس VIP با بلیط اتوبوس معمولی هیچ تفاوتی ندارد. شما می‌توانید به‌صورت حضوری یا غیرحضوری بلیط خود را تهیه کنید. در روش حضوری باید به دفاتر فروش آژانس‌های مسافرتی یا به‌صورت مستقیم به ترمینال شهر خود مراجعه کنید. اگر روش مراجعه به ترمینال را انتخاب کنید، متوجه می‌شوید در هر ترمینال چندین و چند شرکت مختلف وجود دارند که هر کدام از آن‌ها به مقصدهای مختلف سفر انجام می‌دهند. حتی در شهرهای بزرگ، ترمینال‌های مختلفی برای مقاصد مختلف تعبیه شده است. پس این موضوع را باید در نظر داشته باشید. همین مسئله  کمی خرید بلیط اتوبوس به‌صورت حضوری را سخت می‌کند. در حالی که امروزه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به سادگی در کمتر از ۵ دقیقه با کمک سایت‌های معبتر مختلف فقط با یک گوشی انجام می‌شود.

خب دوستان عزیز، با تمامی جزئیات انواع اتوبوس VIP آشنا شدید. همان طور که با هم دیدیم، این اتوبوس‌ها امکانات بسیار عالی دارند و باعث می‌شوند تا اصلاً متوجه طول مسیر نشوید. با توجه به اینکه قیمت بلیط اتوبوس VIP تفاوت چندانی با بلیط اتوبوس معمولی ندارد، بهتر است همراه با اتوبوس‌های VIP سفر کنید و سفری راحت داشته باشید.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *