گچ

از کجا گچ سفیدکاری بخریم | نکات کلیدی در انتخاب گچ سفیدکاری ساختمان

پایگاه خبری دنیای برند، گچ سفید کاری باید دارای کیفیت بسیار مرغوبی باشد زیرا به منظور سفید کاری در ساختمان بکار می‌رود. این ماده یکی از پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی است از پخت و آسیاب سنگ گچ ساخته می‌شود.

سنگ گچ یا ژیپس، یک ماده معدنی طبیعی می‌باشد که در طبیعت پیدا می‌شود. این ماده در کارخانه‌ها یا کارگاه‌هایی که سنتی یا صنعتی هستند با طی کردن مراحل تولید دچار تغییراتی می‌شود و به مرحله‌ بهره برداری می‌رسد. پس از این مرحله، می‌توان آن را به صورت گچ سفیدکاری در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار داد.

با توجه به اینکه کیفیت گچ سفیدکاری روی نتیجه نهایی کار تاثیرگذار است باید برای خرید گچ سفید کاری به فروشگاه های معتبر مراجعه کنیم یا مستقیما گچ را از کارخانه های تولید کننده باسابقه و خوشنام سفارش دهیم.

پس از اینکه بهترین کارخانه تولید کننده گچ سفیدکاری را به شما معرفی کنیم، بهتر است با ویژگی های گچ ساختمانی باکیفیت آشنا شویم.

ویژگی های گچ سفید کاری ساختمان باکیفیت

گچ آماده به طور طبیعی شامل خصوصیات ارزشمندی می‌باشد که به جرات می‌توانیم بگوییم هیچ گونه ماده‌ طبیعی تولید نشده که بتوانیم جایگزین این ماده‌ طبیعی کنیم.

گچ بخش زیادی از ارتعاشات صوتی و انعکاس آن در فضا را جذب می‌کند.

 از دیگر خصوصیات بسیار خوب گچ سفید کاری ساختمان می‌توانیم به شکل پذیری بسیار خوب این محصول اشاره کنیم که موجب می‌شود بتوان آثار و نقوش بسیار زیبایی با آن درست کرد.

خصوصیات فیزیکی گچ

گچ ساختمانی بطور طبیعی و ذاتی شامل خصوصیات فیزیکی ویژه‌‌ای می‌باشد که برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود.

  • زودگیر بودن
  • ازدیاد حجم
  • مقاومت در برابر آتش سوزی
  • اکوستیک بودن
  • دارای خاصیت پلاستیکی
  • بسیار مناسب و ارزان قیمت

علاوه بر این سنگ گچ به فراوانی موجود است و پس از فراوری خاصیت رنگ پذیری خوبی نیز دارد.

خصوصیات ملات گچ سفید کاری ساختمان

ملات گچ‌های معمولی چیزی حدود ده دقیقه بعد از تشکیل، بسیار سخت می‌شود. این خصوصیت در مقایسه با مصالحی مثل سیمان که به زمان طولانی برای سفت شدن احتیاج دارد، در موقع ساخت تیغه‌های پنج سانتیمتری و طاق ضربی از خصوصیات ویژه و ایده آل به حساب می‌آید.

Where to buy white plaster 01 - از کجا گچ سفیدکاری بخریم | نکات کلیدی در انتخاب گچ سفیدکاری ساختمانهمچنین این ملات در موقع سخت شدن، چیزی حدود یک درصد انبساط حجمی غیر قابل برگشت دارد که این ویژگی باعث پر‌شدن تمام خلل و فرج‌ها می‌شود و سطحی بسیار صاف و یکنواخت ایجاد می کند.

وجود آب در تشکیل مولکولی این فرآورده طبیعی و آزاد گشتن آن در مقابل شعله‌های آتش، موجب می‌شود که از گسترش آتش به قسمت‌های دیگر ساختمان جلوگیری کند و فرصت خوبی را برای اطفاء حریق ایجاد کند. این مقاومت تا دو یا سه ساعت ادامه دارد و بعد از آن در هم شکسته می‌شود.

ملات گچ بعد از اینکه خشک شد کاملا به رنگ سفید در می‌آید که علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و دلنشین، ویژگی پذیرش تقریبا هر مدل رنگی را بر طبق سلیقه افراد دارد.

گچ‌های ساختمانی در صورتیکه توسط تولید کنندگان معتبر تهیه شده باشند، تمام ویژگی‌های بالا را دارند. در گچ‌های ترکیبی تلاش بر این است که به کمک افزودنی‌های ویژه، خصوصیاتی مانند زمان گیرش، چسبندگی و قدرت پوشش‌دهی را تقویت نمایند.

برای خرید گچ سفیدکاری به چه نکاتی توجه کنیم؟

گچ ساختمانی چه از جنس معمولی باشد و چه از جنس افزودنی‌دار، بایستی دارای رنگ سفید و بسیار روشنی باشد. نکات مهم دیگری در زمان خرید گچ ساختمانی  وجود دارد که باید به آن توجه کنید. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره میکنیم.

گیرایی گچ سفید کاری ساختمان

در صورت احتیاج به گیرش بالا و ایجاد فرصت بیشتر به منظور اجرای ملات آن، می‌توانید انواع و اقسام گچ‌های ترکیبی را مورد استفاده قرار دهید.

دانه بندی گچ سفید کاری ساختمان

یکی دیگر از پارامترهای مهم و اصلی در تعریف مرغوبیت این کالای صنعتی بسیار محبوب و پرطرفدار، دانه بندی ذرات آنها می‌باشد. هر چقدر پودر گچ از دانه بندی بسیار ریزتری برخوردار باشد و مش‌بندی بیشتری داشته باشد، کیفیت بسیار بهتری دارد. نرمی و لطافت گچی که مرغوب است، در حد نرمی پودر بچه می‌باشد.

همین طور مدل بسته بندی و جنس کیسه‌ها و درج کردن اطلاعات ضروری بر روی آنها، به منظور حفظ نمودن کیفیت محصول تا رسیدن به دست مشتریان از دیگر معیارهای انتخاب جنس مرغوب این ماده می‌باشد.

کیفیت کیسه های نگهدارنده

کلا استفاده از کیسه‌هایی که دارای کیفیت پایینی است، موجب می‌گردد که  رطوبت و هوا به راحتی درون آنها نفوذ پیدا کرده و گچ به سرعت خراب شود. با خرید از بهترین کارخانه های تولید کننده گچ سفیدکاری مطمئن خواهید بود که محصول مورد نظر در کیسه های استاندارد به دست شما خواهد رسید.

گچ ساختمانی را از کجا بخریم؟

گچ ساختمانی به طور کلی دو دو نوع گچ سفیدکاری و گچ زیرکار تولید می شود که هرکدام انواع و اقسام مختلفی دارند. در مجتمع سوپرگچ فولاد نو، انواع گچ ساختمانی با بهترین کیفیت تولید شده و در کیسه های استاندارد به خریداران تحویل داده می شود.

Where to buy white plaster 02 - از کجا گچ سفیدکاری بخریم | نکات کلیدی در انتخاب گچ سفیدکاری ساختماناین واحد تولیدی در زمینه تولید انواع و اقسام گچ سفیدکاری از سال ۱۳۶۰ به طور گسترده در سطح استان قم و حومه کار خودش را شروع کرده است و در سال ۱۳۸۵ با تولید نمودن  گچ جدیدی به اسم سوپر گچ فولاد نو و آزادگان مفتخر می‌باشد که بر همین اساس نیاز مشتریان به این ماده را در تمام شهرهای کشور ایران برطرف کرده است.

گچ سفیدکاری یا گچ سوپر در انواع و اقسام و کاربردهای گوناگونی به بازار عرضه می‌گردند. نه تنها از گچ روکار  بخاطر داشتن نرمی و سفیدی بسیار عالی که دارد به عنوان لایه نهایی روکار استفاده می شود، بلکه به عنوان زیر کار هم می توان از آن استفاده کرد. این نوع گچ بعد از خشک شدن بسیار مستحکم می‌شود.

گچ روکار می‌تواند در انواع  و اقسام مختلف تولید گردد که از بهترین و

 پر‌کاربردترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گچ ساتن
  • گچ گیپتون
  • گچ پاششی و
  • گچ میکرونیزه

گچ تهیه شده از کارخانه سوپر گچ فولاد نو ویژگی های منحصر به فردی مانند زیر دارد:

  • مش مناسب
  • دارای خلوص بالا
  • مقاومت زیاد

از دیگر ویژگی‌های گچ سفید‌کاری تولید شده توسط مجتمع سوپر گچ فولاد نو می‌توان به عایق حرارتی و صوتی بودن آن اشاره کرد. این گچ دارای خاصیت شکل پذیری بالا است و می توان آن را به اشکال گوناگون درآورد. همچنین این گچ قابلیت تمیز شدن دارد. مقاومت این مدل گچ در مقابل حریق بسیار بالا است و یکی از انواع متریال کند سوز می‌باشد.

 برای خرید گچ سفید کاری و گچ زیرکار با قیمت واقعی و مقرون به صرفه از درب کارخانه می توانید به سایت supergatchfouladno.com مراجعه کنید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *