گزارش سراسری حقوق و دستمزد سال 1401 توسط برند جاب ویژن

انتشار گزارش سراسری حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ توسط برند جاب ویژن

پایگاه خبری دنیای برند، در ابتدای هر ســال مبلغ قرارداد و افزایش حقوق نسبت به سال گذشتـــه به یکی از مهمترین دغدغه‌های مشــترک کارکنــان و کارفرمایان تبدیل
می‌شــود؛ چرا که مرجع شفافی برای تعیین میزان افزایش حقوق به صورت منصفانه وجود ندارد. تنها شاخصی که تا حدی دو طرف به آن نیم نگاهی دارند، میزان افزایش حقوقی است که در ابتدای هر ســال توســط دولت در مورد حداقل حقوق قانون کار و البته سایر سطوح درآمدی اعلام می‌شــود. واضح اســت که این شاخص تنها یکی از عوامل است و نمیتواند در تمام موارد مبنای توافق طرفین باشد.
این عدم شــفافیت باعث شده تا در خیلی از موارد ســازمانها و کارمندان نتوانند به یــک توافق منصفانه برســند و این اختــلاف در نهایت منجر بــه نارضایتی و جدایی کارکنان از سازمانها میشود.
برند جاب ویژن راه حل برچیده شــدن این اختلافات و کشــمکشهای درونی، آگاهی از میزان افزایش حقوق درخواســتی افراد مشابه در گروه شغلی های مختلف «نظرســنجی سراســری میزان افزایش حقوق» را هر سال برگزار میکنیم.
این گزارش در ۳۰۸ صفحه منتشر شده است.

 

دانلود گزارش سراسری حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ توسط برند جاب ویژن PDF

دانلود گزارش سراسری حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ توسط برند جاب ویژن

 

نکاتی درباره ی گزارش:

پیش از مطالعه گزارش توجه به چند نکته ضروری به نظر می رسد.

  • داده های به کار رفته در این گزارش، از نظرسنجی برگزار شده توسط پلتفرم برند جاب ویژن استخراج شده اند. این نظرسنجی در ماه اسفند برگزار شده و زمان برگزاری آن پیش از اعلام حقوق مصوب وزارت کار برای سال ۱۴۰۱ بوده است.
  • در این نظرسنجی که در اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد، بیش از ۵۰۰۰۰ نفر، در ۶۰ گروه شغلی و از ۴۰۰ شهر مختلف کشور، شرکت کردند که پس از حذف کردن داده های نامربوط و پالایش آنها در مجموع داده های ۴۷۲۹۰ نفر در این گزارش مورد بررسی قرار گرفت.
  • در این گزارش تعدادی از گروه های شغلی و یا دسته بندی های شهری به دلیل کم بودن تعداد داده های جمع آوری شده از نتایج حذف شدند. همچنین در بعضی از گروه های شغلی داده ها به تفکیک سطوح ارشدیت ارائه نشده است، چرا که در آن گروه شغلی، یا تفکیک بر اساس سطح ارشدیت بی معناست و یا داده کافی برای گزارش وجود نداشته است.
  • در صدک های پایین برخی از گروه های شغلی، گاه اعدادی به عنوان حقوق گزارش شده که کمتر از حداقل حقوق مشخص شده در قانون کار است. این موضوع دو دلیل می تواند داشته باشد.
    ۱- افراد به خصوص در شهرستان ها در بعضی گروه های شغلی حقوق کمتر از قانون کار دریافت می کنند.
    ۲- برخی افراد به صورت پاره وقت، پروژه ای و فریلنسری کار می کنند که در نتیجه ممکن است حقوق اعلامی آنان از حقوق قانون کار کمتر باشد.
  • تعریف حقوق در گزارش: منظور از حقوق در این گزارش، دریافتی خالص ماهیانه پس از کسورات قانونی است. در نظرسنجی از افراد خواسته شده است تا در صورتی که بخشی از حقوقشان در قالب پورسانت است، آن را نیز به عنوان بخشی از دریافتی و حقوق ماهیانه خود در نظر بگیرند. بنابراین اعداد حقوق در این گزارش شامل پورسانت ها نیز می باشد.
  • برای بررسی دقیق تر داده های آماری، اطلاعات بدست آمده از شهر محل کار را در سه گروه دسته بندی کرده ایم:
    ۱- دسته اول: شهر تهران
    ۲- دسته دوم: شهرهای بزرگ یعنی کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز
    ۳- دسته سوم: شهرهای کوچک یعنی همه شهرها به جز شهرهای بالا
  • با توجه به تغییر فضا و شیوه کاری در چند سال گذشته و افزایش تاثیر مزایا بر انگیزه کارکنان، در نظرسنجی برگزار شده از افراد خواسته شد تا مهم ترین مزایای محیط کار را از نظر خود مشخص کنند. آمار و نتایج به دست آمده درباره مزایای درخواستی کارکنان را می توانید در بخش مزایای شغلی این گزارش مشاهده کنید.
  • برند جاب ویژن قصد دارد مرجعی بی طرف و دقیق برای تعیین حقوق افراد مختلف در سال « گزارش سراسری میزان افزایش حقوق » با انتشار پیش رو باشد. به همین علت، آگاهانه از آوردن هر گونه تفسیر و تحلیل، خودداری کرده ایم.

مشاهده نسخه الکترونیکی (آن‌لاین) گزارش سراسری حقوق و دستمزد سال۱۴۰۱ ::



 

دانلود گزارش سراسری حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ توسط برند جاب ویژن

همچنین ببینید

1401 report of Tipax brand 310x165 - گزارش سال 1401 برند تیپاکس

گزارش سال ۱۴۰۱ برند تیپاکس

پایگاه خبری دنیای برند، گزارش سال ۱۴۰۱ برند تیپاکس منشر شد. تیپاکس در سال ۱۴۰۱، …

۲ نظر

  1. blank

    چه گزارش کاملی من که نرسیدم همش رو بخونم

  2. blank

    ممنون رضا ی عزیز
    بله حدود ۳۰۰ صفحه هست گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *