توافق ایران و ژاپن

توافق ایران و ژاپن برای امضا برنامه مبادلات فرهنگی

پایگاه خبری دنیای برند، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که در سومین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و شینتوئیزم در ژاپن حضور پیدا کرده، با توکورا ساییچی رئیس آژانس فرهنگ ژاپن در زمینه توسعه همکاری‌های دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش در این ملاقات پیمان سعادت سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، حسین دیوسالار مشاور ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی سعادت قلی آذر رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن حضور داشتند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از رئیس آژانس فرهنگ ژاپن برای حضور در ایران دعوت به عمل آورد. با توجه به توافق طرفین مقرر شد پیش‌نویس موافقتنامه همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور تهیه و مورد بررسی طرفین قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی میان دو کشور می‌توان در اولین فرصت پیش نویس برنامه مبادلات فرهنگی دو کشور را تهیه کرد و آن را به امضا مقامات دو کشور رساند. این ظرفیت مناسب وجود دارد که ما به موضوع همکاری‌های موزه‌ای و سینمایی با یکدیگر بپردازیم و برگزاری هفته‌های فرهنگی می‌تواند راهکار مناسبی برای شناخت دو ملت از یکدیگر باشد.

وی ادامه داد: ما به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی هر سال برنامه‌های متنوعی را در کشور اجرا می‌کنیم که تمایل داریم ژاپنی‌ها نیز در این برنامه‌ها حضور داشته باشند. ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم و تحولات در شرق در حال تحقق است. آینده متعلق به شرق است و لذا همکاری‌های بیشتری باید میان کشورهای منطقه شکل بگیرد و ایران و ژاپن در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی می‌توانند نقش آفرینی داشته باشند. می‌توان در زمینه تأمین منابع و تبادل استاد و دانشجو در حوزه‌های اسلام شناسی، ایران شناسی و شرق شناسی با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

در ادامه دیدار مذکور توکورا ساییچی گفت: برای ما بسیار مهم است که با طرف ایرانی همکاری داشته باشیم. ما در ژاپن در حوزه‌های ایران شناسی و اسلام شناسی فعالیت‌های پژوهشی مناسبی را انجام داده‌ایم که می‌توانیم در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشیم. هنرمندان دو کشور از طریق شبکه‌های اجتماعی در تعامل هستند و باید برای توسعه این روابط تلاش کرد.

منبع: مهر

همچنین ببینید

19248390 219 310x165 - پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *