طراحی سایت

اگر قصد طراحی سایت دارید حتما این مقاله را بخوانید

پایگاه خبری دنیای برند، تقریباً همه مشاغل، صرف نظر از اندازه و نوع، باید برای موفقیت در دنیای دیجیتال، طراحی سایت آنلاین خود را شروع کنند. تحقیقات نشان می دهد که ۹۷ درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید در مورد خرید خود به صورت آنلاین تحقیق می کنند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، طراحی سایت به یکی از الزامات کسب و کار شما تبدیل شده است. اما سوال اساسی اینجاست که ویژگی های طراحی سایت خوب چیست؟ از کجا یک طراح سایت خوب پیدا کنیم؟ برای دریافت پاسخ این سوالات  با ما همراه باشید.

یکی طراحی سایت خوب تلفیقی از زیبایی ظاهری و رابط کاربری خوب است. به طوری که در همان چند ثانیه اول اعتماد کاربر را جلب کند. همچنین با داشتن تجربه کاربری خوب بازگشت مشتری را به همراه داشته باشد. همچنین تمامی این امکانات را باید با بهترین هزینه دریافت کنید تا با هزینه های خود را برای بقیه قسمت های سایت در نظر بگیرید. از همین رو نیاز به یک طراحی سایت ارزان اما قدرتمند دارید. ما حتی راه های پیدا کردن این مورد را هم به شما خواهیم گفت!

در ادامه یک چک لیست مهم اصول طراحی سایت با توضیحات کامل ارائه خواهیم داد.

۱-محتوا پادشاه سایت شماست

یک محتوای خوب می تواند صفر تا صد فرایند جذب مشتری را انجام دهد. اما چگونه؟ شما می توانید با یک طراحی سایت زیبا و ترکیب آن با یک محتوای جذاب و کاربر پسند بهترین نوع بازاریابی آنلاین را ارائه دهید. همچنین این ترکیب می تواند تجربه ی کاربری شما را نیز بهبود ببخشد.

طراحی وب شما باید به کاربران کمک کند تا از یک محتوا به محتوا دیگر بدون داشتن فرایند بصری زیاد که می تواند حواس آنها را پرت کند، حرکت کنند. شما می خواهید کاربران را در مسیری روشن راهنمایی کنید که آنها را از طریق تمام اطلاعات به صفحات مهم شما هدایت کند.

۲-کاربران را مجبور به فکر کردن نکنید

این مورد کمی ناراحت کننده به نظر می رسد، اما حقیقت دارد: اگر کاربران مجبور باشند بیش از حد به نحوه ی استفاده از وب سایت یا برنامه شما فکر کنند، ناامید و تسلیم می شوند، حتی اگر چیزی را که میخواهند را شما میفروشید.

ترفند این قسمت این است که پیش‌بینی کنید یک کاربر چه چیزی ممکن است نیاز داشته باشد، قبل از اینکه بداند به چه چیزی نیاز دارد! (اگه متوجه نشدی یبار دیگ بخون) به عنوان مثال، فرض کنید در حال طراحی یک وب سایت برای خدمات اجاره آنلاین لباس عروس هستید. می‌توانید با استفاده از نماد، تصاویر یا بنر برای راهنمایی کاربران در انتخاب‌هایشان، تجربه لذت‌بخش‌تری برای آن ها ایجاد کنی.

با کاربران خود ساده و واضح صحبت کنید تا حتی اگر در نهایت چیزی از شما نخرند، حداقل ازگشتن در سایت شما لذت ببرند!

۳- سادگی بهتر از زرنگ بازی بدون فکر است!

این اصل مهم به این معنی است که شما باید از پرحرفی یا خلاقیت بیش از حد در نوشتن خود اجتناب کنید. خوانندگان بالقوه شما از محتوای شما گیج خواهند شد و ممکن است بدون هیچ کاری از سایت شما خارج شوند. پس باید مطمئن شوید که جملات شما ساده و قابل فهم هستند.

۴. ارتباطی شفاف داشته باشید

وب سایت ها به روش های مختلفی با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار می کنند. محتوای نوشتاری، عناصر بصری و اجزای تعاملی با هم کار می کنند تا پیامی واضح و منسجم را منتقل کنند. بازدیدکنندگان سایت شما باید بتوانند به سرعت و به راحتی بفهمند که چرا سایت شما وجود دارد، چه چیزی ارائه می دهید و چه اقداماتی می توانند انجام دهند. بدون پیام های واضح و منسجم، بازدیدکنندگان ممکن است در نهایت ناامید شده و سایت شما را ترک کنند.

در اوایل فرآیند طراحی سایت، پیامی را که می‌خواهید منتقل کنید، به‌طور واضح به منظور تقویت و حمایت از آن مفهوم در انتخاب‌های مختلف طراحی خود، اجرا کنید.

۵-ثبات باعث ایجاد راحتی در کاربران می شود

هنگام طراحی وب سایت خود، به خاطر داشته باشید که هر صفحه باید مشابه صفحه قبلی باشد. سازگاری صفحات به راهنمایی بازدیدکنندگان از سایت شما و هدایت آنها به نقاط مهم کمک می کند. نکته کلیدی این است که به هر صفحه حس و ظاهری ثابت بدهید و در عین حال آن را منحصر به فرد کنید.

در اینجا چند نمونه از راه های ایجاد ثبات در طرح های شما آورده شده است:

  • طرح رنگ: از رنگ‌ها، سایه‌ها و تن‌های مشابه در سراسر سایت استفاده کنید تا شبیه ترکیبی از رنگ‌های مختلف نباشد. این کار همچنین تجربه ای آسان برای پیمایش را برای کاربران فراهم می کند.
  • ناوبری: منوی پیمایش باید همیشه در همان مکان (معمولاً در بالای صفحه) در هر صفحه از سایت باشد. این کار باعث می شود افراد به راحتی بدون جستجوی زیاد، آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

۶- داشتن دسترسی همه جانبه

تجربه کاربری هر شخصی از سایت می تواند متفاوت باشد. اما توانایی دسترسی نه! شما باید طراحی سایت خود را به گونه ای انجام دهید تا تمامی کاربران بدون در نظر گرفتن توانایی و ناتوانی آن ها در استفاده است سایت دیگران. بتوانند از سایت شما استفاده کنند.

قابلیت دسترسی بخش مهمی از طراحی یک وب سایت است. این کار فقط به این معنی نیست که این طراحی، شما را مانند یک سایت خوب جلوه دهید، بلکه به این معنی است که محتوا و طراحی خود را برای ضعیف ترین کاربر خود نیز باید آسان سازی کنید تا بتواند با سایت شما تعامل ایجاد کند. با این حال، مهم ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که هنگام طراحی، دسترسی باید الویت شما باشد تا هیچ یک از کاربران خود را از دست ندهید.

۷-ناوبری بصری ضروری است

شما می توانید سایت خود را هر طور که می خواهید پر زرق و برق کنید، اما اگر کاربران شما نتوانند به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند، آن کاربر را از دست داده اید. به این فکر کنید: اگر در یک هتل بودید و نمی دانستید کدام در حمام و کدام آشپزخانه است، آیا برای شام می ماندید؟ به هیچ وجه! شما در اسرع وقت از آنجا خارج خواهید می شدید.

بنابراین، هنگام طراحی وب سایت خود، به خاطر داشته باشید که استفاده از آن طراحی برای مشتریان چقدر آسان است. آیا آنها می توانند به راحتی راه خود را پیدا کنند؟ آیا آنها می دانند همیشه کجا هستند؟ آیا آنها می توانند بدون زدن ۱۰ صفحه مختلف به آنچه می خواهند برسند؟ هرچه وب سایت شما تعاملی و شهودی تر باشد، احتمال استفاده از آن توسط مشتریان شما بیشتر می شود.

If you are planning to design a website be sure to read this article 01 - اگر قصد طراحی سایت دارید حتما این مقاله را بخوانیدیک خبر خوب از سایت ساز زرین برای کسب و کارها

طراحی و توسعه یک وب‌سایت بی‌نقص کار هرکسی نیست. با این حال، اگر مراحل بالا را به دقت دنبال کنید، مطمئناً می توانید کل فرآیند طراحی وب را بسیار راحت تر کنید.

با این حال، اگر احساس می کنید که به تخصص فنی نیاز دارید، همیشه می توانید با بهترین شرکت طراحی وب که خدمات طراحی وب عالی را با قیمت سایت به صرفه ارائه می دهد، تماس بگیرید. چه به دنبال یک طراحی وب واکنش گرا یا یک وب سایت تجارت الکترونیک باشید، همیشه می توانید از کارشناسان کمک بگیرید!

اما شاید این سوال به وجود بیاید که چگونه به این شرکت ها اعتماد کنیم؟ مفتخریم که بگوییم شرکت سایت ساز زرین با بیش از ۱۰ سال سابقه در این حوزه با بهترین قیمت ساخت سایت و بالاترین کیفیت سایت ها را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای موفقیت بازاریابی آنلاین خود با همکاران ما جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش طراحی سایت تماس بگیرید.

منبع: sitesazz.ir

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *