استعلام

نحوه استعلام و جستجوی علائم تجاری ثبت شده در ایران

پایگاه خبری دنیای برند، استعلام برند قبل از ثبت چه ضرورتی دارد و چه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می دهد؟ چگونه می توان اقدام به این کار کرد و استعلام آنلاین برند قبل از ثبت چگونه انجام می شود؟ با ما همراه باشید تا ضمن دریافت پاسخ سوالات خود در رابطه با استعلام برند قبل از ثبت، از نکات لازم جهت استعلام آنلاین برند قبل از ثبت نیز آگاه شوید.

ضرورت استعلام برند قبل از ثبت

امروزه استعلام برند قبل از ثبت، به ضرورتی بسیار مهم برای تمام افراد من جمله افراد حقیقی و حقوقی، که خواهان ثبت علامت تجاری برای محصولات خود هستند، تبدیل شده است. این موضوع می تواند ناشی از حجم بسیار بالای برندهای ثبت شده در سالهای اخیر باشد. علاوه بر چشمگیر نمودن ضرورت استعلام برند قبل از ثبت، استقبال بالا از ثبت برند سبب ایجاد دشواری در انتخاب و طراحی برند نیز شده است. به طوری که اگر در زمینه گزینش یک برند منحصر به فرد، حساسیت های لازم صورت نگیرد ممکن است ثبت برند با ریجکت برند پیشنهادی مواجه شود. برای جلوگیری از پدید آمدن چنین مشکلی استعلام برند قبل از ثبت ضروری است و می تواند مانع از هدررفت زمان و هزینه از مرحله طراحی و گزینش تا ثبت برند شود.

استعلام برند قبل از ثبت به منظور تایید جدید بودن برند پیشنهادی پیش از ورود به مراحل ثبت برند صورت می گیرد. هر شرکتی که قصد استفاده از علامت تجاری یا برند مخصوص به خود را بر روی محصولاتش دارد بایستی این اطمینان را حاصل کند که برند مورد نظر پیش از این توسط سایرین استعمال نشده باشد.

درصد پایین مشابهت در استعلام برند قبل از ثبت

برای آنکه برندی همه پسند را ثبت و استفاده کنید که درصد پایینی از مشابهت را با برندهای پیشین داشته باشد در کنار رعایت نکاتی همچون طراحی ظریف بایستی به ابتکاری بودن آن نیز دقت داشته باشید. این دو در کنار یکدیگر است که می تواند موجب شهرت یک برند برای محصول به خصوصی شود. همانطور که ابتکاری نبودن می تواند موجب رد برند پیشنهادی در مرحله ثبت شود، سادگی و بی روح بودن آن نیز در صورت ثبت با استقبال زیادی مواجه نخواهد شد. پس تا میتوانید عنصر خلاقیت را در زمینه گزینش برند خود به کار گیرید تا بهترین نتیجه ها را دریافت کنید.

How to inquire and search for registered trademarks in Iran - نحوه استعلام و جستجوی علائم تجاری ثبت شده در ایرانلازم است بدانید که اگر جهت استعلام برند قبل از ثبت به کارشناسان فعال در این زمینه به صورت حضوری مراجعه و از خدمات آنها استفاده کنید، بایستی هزینه مربوط به آن را بپردازید؛ اما استعلام آنلاین برند قبل از ثبت این امکان را به شما می دهد تا به صورت رایگان اقدام به استعلام نمایید. ما در اینجا دو وب سایت را که به صورت تخصصی به رایگان این امکان را برای شما فراهم می کنند معرفی می کنیم:

استعلام برند سامانه کاج

شما در وب سایت موسسه مشاوره کسب و کار کاج به صورت رایگان و در سریعترین زمان هر نام تجاری را که خواستید می توانید جستجو کنید. از طریق سامانه اینترنتی استعلام برند ، بستر لازم را برای متقاضیان گرامی ثبت برند فراهم شده است  تا پیش از هر اقدامی در رابطه با ثبت علامت تجاری خود، به صورت آنلاین برند مورد نظر را استعلام نمایند.

در صورت تشخیص سامانه مبنی بر وجود یا شباهت برند به برند یا برندهایی که پیش از این ثبت شده اند، لازم است اقدام به ارسال اظهارنامه ثبت برند متوقف و نسبت به ایجاد تغییرات در آن اقدام شود.

استعلام برند سامانه میزان

وب سایت سامانه ثبت شرکت میزان نیز خدمات مشابهی دارد، در این وب سایت نیز شما می توانید با مراجعه به منوی بالای وب سایت، تا ۳ برند را به صورت رایگان و البته تخصصی استعلام بگیرید که به صورت پیامک نتیجه برای شما ارسال می گردد.

ورود به صفحه استعلام برند میزان

استعلام برند سامانه مالکیت معنوی

علاوه بر دو وب سایت گفته شده در بالا، شما می توانید خودتان از طریق وب سایت اداره مالکیت معنوی در میان بانک اطلاعاتی تمامی برند های ثبت شده در کشور استعلام بگیرید، اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر عینا برند شما ثبت نشده بود دلیل بر تایید ثبت درخواست شما نخواهد بود، ممکن است برند شما در جستجو نمایش داده نشود اما نام مشابهی باشد که باعث رد درخواست شما گردد. (مهم)

ورود به صفحه اداره مالکیت معنوی

نکاتی در رابطه با استعلام برند قبل از ثبت به صورت آنلاین

– استعلام برند قبل از ثبت به صورت آنلاین به صورت آنی و کاملا رایگان صورت می گیرد پس نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای ندارد.

– امکان وجود خطا در استعلام آنلاین برند قبل از ثبت وجود ندارد. برخی افراد مراجعه حضوری و استعلام از کارشناسان را برای حصول اطمینان ضروری می دانند در حالی که سامانه اینترنتی استعلام برند قبل از ثبت درست ترین نتیجه را بدون کوچک ترین خطا به شما خواهد داد.

–  سامانه اینترنتی حاضر، در کنار دریافت برند پیشنهادی، برخی مشخصات از جمله نام و نام خانوادگی و شماره تلفن (یا ایمیل) را نیز برای ارسال پاسخ از شما می طلبد. در برخی مواقع نتیجه و پاسخ استعلام در همان لحظه و در برخی موارد ممکن است پس از چند ساعت یا چند روز مشخص شود. سامانه به صورت خودکار نتیجه را یا به صورت پیامکی و یا در قالب یک ایمیل به شما اعلام خواهد کرد.

– کار با سامانه اینترنتی استعلام برند قبل از ثبت بسیار آسان است و به هیچ گونه تخصص یا زمینه قبلی در این خصوص نیاز ندارد. پس در استفاده از آن راهنمایی یا مشاوره ای لازم نخواهد بود؛ اگر چه کارشناسان با تجربه ثبت کاج در صورت نیاز به استعلام حرفه ای و تخصصی آماده ارائه خدمات به شما هستند، کافی است با شماره تلفن های مذکور تماس حاصل نمایید تا از تخصص خبره ترین کارشناسان ما بهره مند شوید.

– نتیجه استعلامات انجام شده از طریق این سامانه از اطلاعات پیشین ثبت شده در سامانه رسمی مربوط به مرکز مالکیت معنوی کشور، استفاده کرده و از این رو اطمینانی تمام و کمال در نتیجه اعلامی برای متقاضیان مراجعه کننده فراهم می کند.

علاوه بر خدمات مربوط به استعلام برند قبل از ثبت، موسسه حقوقی ثبت گاج، یکی از مراکز تخصصی ثبت شرکت  و علائم تجاری در ایران، در زمینه خدمات دیگری چون ثبت انواع شرکت، ثبت برند، انحلال شرکت و … نیز فعالیت داشته و بهترین کارشناسان و حقوقدانان را برای ارائه مشاوره های تخصصی مورد نیاز شما به کار می گیرد. در صورت داشتن رضایت از خدمات شرکت ثبت گاج، این شرکت را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی نمایید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *