صنعت خرده فروشی

نقش برندهای لوکس در تحولات صنعت خرده فروشی

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت خرده فروشی با ارزش ۲۰ تریلیون یورویی خود نقش مهمی در اقتصاد ایفا می کند. این بخش طی یک دهه گذشته تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است.

بسیاری از فعالان عرصه خرده فروشی مجبور به تجدیدنظر در راهبردهای خود شده اند تا توان رقابت در این بازار را از دست ندهند. برندهای زیادی اکنون همزمان با اقبال به مبادلات آنلاین فروش محصولات خود را به دنیای اینترنت محدود کرده اند.

از سوی دیگر همه گیری بیماری «کووید ۱۹» تاثیر زیادی بر بخش خرده فروشی گذاشت. محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها حکم ضربه نهایی را داشت.

موفقیت برندهای لوکس

برندهای لوکس نقش زیادی در تحولات صنعت خرده فروشی همزمان با بحران شیوع ویروس کرونا داشتند. این برندها طی ۱۰ سال گذشته رشد زیادی را تجربه کردند و ارزش این بخش اکنون بیش از ۳۲۰ میلیارد یورو تخمین زده می شود.

با این حال برندهای لوکس نیز از همه گیری بیماری «کووید ۱۹» و تبعات آن آسیب زیادی دیدند. فروش کالاهای لوکس در سال ۲۰۲۰ بین ۲۵ تا ۴۵ درصد کاهش یافت. این در حالی است که پیش بینی ها از بازگشت رشد و پویایی این بخش در سال ۲۰۲۳ حکایت دارد.

تغییر در عادات خرید

دومینیک بوش، مدیر بخش مدیریتی شرکت خودروسازی «جنسیس» (Genesis) در اروپا است. او در گفتگو با یورونیوز گفت: «ویروس کرونا و همه گیری در سطح جهان عادت های مصرف کنندگان را تغییر داد. خریدهای آنلاین یا سفارش آنلاین به وضع عادی جدید تبدیل شده است.»

او در عین حال می افزاید: «این هم واقعیت دارد که همچنان همه مشتری ها علاقه ای جدی به خرید به سبک خرده فروشی دارند به ویژه اکنون که شرایط رو به بهبودی است.»

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

مرکز خرید چند میلیارد یورویی در قطر

«پلاس واندوم» نام مرکز خرید یک میلیون متر مربعی جدیدی است که در شهر لوسیل در قطر ساخته می شود. یورونیوز اولین شبکه بین المللی است که از داخل ساختمان این مرکز خرید چند میلیارد یورویی گزارش تهیه کرده است. در ساخت یکی از تالارهای گنبددار این مرکز خرید از «قصر بزرگ» در پاریس، پایتخت فرانسه الهام گرفته شده است. حتی رنگ آمیزی آن نیز شبیه «قصر بزرگ» در پاریس است.

انتظار می رود که «پلاس واندوم» ماه سپتامبر (شهریور/مهر) افتتاح شود.

خیز شرکت «جنسیس» برای فتح بازار اروپا

شرکت «جنسیس» پنج سال پیش کار خود را در کره جنوبی آغاز کرد و اکنون با برندهایی مانند «بی ام دبلیو» و «مرسدس بنز» در آمریکا و چین رقابت می کند.

دومینیک بوش، مدیر بخش مدیریتی این شرکت در اروپا می گوید: «بازار اروپا با فاصله زیاد تخصصی ترین و پررقیب ترین بازار خودرو در سطح جهان است.»

به گفته وی مدیران «جنسیس» امیدوار هستند تا با ارائه خدمات یاری رسانی شخصی زمینه «تجربه ای فراتر از خود محصول» را برای مشتریان فراهم کنند.

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x