خرید ویلا در شمال

راهنمای خرید ویلا در شمال

پایگاه خبری دنیای برند، امروزه بسیاری از افراد به دنبال خرید ویلا هستند و میخواهند برای سرمایه گذاری و یا برای گذراندن اوقات فراغت خود ویلا بخر ند. برای این که شما بتوانید یک ویلای مناسب بخرید باید به نکاتی همچون موقعیت مکانی مناسب برای خرید ویلا، فاکتورهای مهم در ساخت ویلا و…. توجه داشته باشید. به طور کلی شما با پرسیدن ۱۰ سوال از خود می توانید یک ویلای خوب انتخاب کنید و بخرید. در این مطلب به این ۱۰ سوال پرداخته می شود.

چه مکانی و چه ویلایی بخرم؟

الان که شما دارید این مطلب را میخوانید شاید فکر کنید که پاسخ دادن به این سوال راحت است؛ اما زمانی که قصد شما برای خرید ویلا قطعی شد با انواع پیشنهاد ها، سایت ها، شبکه ها اجتماعی و تبلیغات گوناگون فروش ویلا مواجه می شوید که هر کدام دارای شرایط متفاوت می باشد.

در این زمان ها شما سردرگم می شوید. شما باید در این زمان ها با توجه به بودجه خود زمان زیادی را برای تحقیق و بررسی بگذرانید تا بتوانید بهترین ویلا را انتخاب و خرید نمایید. مطمئن باشید که شما باید از دیگران کمک بگیرید تا بتوانید از این سردرگمی خارج شوید و بهترین انتخاب را انجام دهید.

خرید ویلا نوعی سرمایه گذاری است؟

برای پاسخ به این سوال باید اطلاعات جامع و دقیقی در رابطه با ویلایی که قصد خرید دارید جمع آوری نمایید. این اطلاعات شامل مواردی همچون منطقه ویلای مورد نظر، دسترسی به امکانات، دسترسی به مسیرهای اصلی، مستندات معتبر، معماری ویلای مورد نظر، نوع ساخت و متریال آن ویلا، نوع ویلا، شهرکی یا غیر شهرکی بودن ویلا و…. می باشد.

اما شما باید در زمان خرید ویلا علاوه بر این که قصد خرید ویلا برای اقامت موقت و یا دائم دارید باید یک نگاه کوتاهی به سرمایه گذاری هم داشته باشید. زیرا ممکن است شما بعد از مدتی قصد داشته باشید که ویلای خود را بفروشید و تبدیل به ویلای بهتری کنید و یا ویلای خود را بفروشید و در منطقه ای دیگر ویلا خریداری نمایید.

در نتیجه ممکن است شما بعد از خرید ویلا بعد از مدتی قصد فروش آن را داشته باشید و این موضوع همراه با چالش های بسیار زیادی می باشد. پس سعی کنید در زمان خرید و قبل از خرید ویلا این سوال که آیا می توانم ویلای خود را در کوتاه ترین و سریعترین زمان ممکن بفروشم؟  را از خود بپرسید.

اگر به سوال بالا پاسخی مثبت و قانع کنند بدهید در نتیجه ویلایی که قصد خرید آن را دارید یک سرمایه گذاری بسیار مناسب است.

در چه مکانی اقدام به خرید ویلا کنم؟

اگر خواسته باشیم به این سوال پاسخ دهیم باید ابتدا به سوالات بیشتری پاسخ دهیم تا به پاسخ این سوال برسیم. سوالی که باید از خود بپرسید این است که روحیات شما با چه مناطقی سازگارتر است؟ مناطق کوهستانی یا مناطق ساحلی و جنگلی

شما اگر به این سوال پاسخ دهید باعث می شود که بسیاری از مناطق از لیست شما حذف شود و تمرکز شما روی مناطق باقیمانده برود. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید در انتخاب منطقه دقت کافی داشته باشید. به عنوان مثال مناطق کوهستانی با اینکه دارای زیبایی بسیار زیاد می باشند ولی تا مراکز شهرها فاصله زیادی دارند. مسیر های منتهی به کوهستان معمولا در شش ماه دوم سال به خاطر فصل زمستان و بارندگی هایی که وجود دارد؛ بسیار سخت میشود تردد کرد. در نتیجه شما در همه فصل های سال نمی توانید به ویلای خود بروید و دسترسی شما محدود است.

ولی مناطق ساحلی و جنگلی در چهار فصل در دسترس هستند و فاصله نزدیک تری به جاده های اصلی دارند و انتخاب بهتری هستند نسبت به مناطق کوهستانی. همچنین ناگفته نماند که توریست ها و گردشگران بیشتر به مناطق ساحلی می روند و به همین دلیل حجم بسیار زیادی از امکانات در مناطق ساحلی است.

پس می توان گفت شما در مناطق ساحلی به امکاناتی همچون مراکز خرید، بانک ها، دفاتر فنی، سوپرمارکت ها و رستوران ها،امکانات تفریحی و … دسترسی دارید. این ویژگی باعث می شود که در زمان شما به خاطر دسترسی سریع به امکانات نیز صرفه جویی شود.

حالا با توجه به توضیحاتی که داده شد این شما هستید که انتخاب می کنید در کدام منطقه می خواهید ویلا خریداری نمایید و زمانی که منطقه مورد نظر خود را انتخاب کردید ؛ لیست جستجوی شما محدود تر می شود.

Guide to buying a villa in the north 01 - راهنمای خرید ویلا در شمالمدارک و مستندات مهم در خرید ویلا چیست؟

تا زمانی که به این سوال پاسخی شفاف و دقیق نداده اید اقدام به خرید ویلا نکنید. اصلی ترین مدارک و مستندات مهم در خرید ویلا عبارتند از:

  • سند رسمی تک برگ شش دانگ
  • پروانه ساخت
  • پایان کار
  • سند تفکیکی

این مدارک حداقل مدارکی است که حتما باید وجود داشته باشد.

سند

شما باید در زمان خرید ویلا به سند آن دقت فراوانی داشته باشید. اولین موردی که باید به آن توجه کنید؛ مشاع یا غیر مشاع بودن سند است. اگر ویلایی که قصد خرید آن را دارید شهرکی است باید دارای سند رسمی تک برگ برای کل زمین های شهرک ویلایی باشد و همچنین به صورت تفکیک برای هر قطعه زمین داشته باشد که متراژ دقیق آن زمین در آن مشخص شده باشد.

ناگفته نماند که شما با داشتن جی پی اس دقیق زمین می توانید از نوع کاربری آن مطلع شوید که آن ویلای مورد نظر شما دارای کاربری مسکونی است یا خیر. در بسیار از مواقع که قیمت یک زمین پایین است به دلیل اینکه زمین آن ویلا دارای کاربری کشاورزی یا باغی هستند و آن افراد به صورت غیرقانونی ویلا ساخته اند و بسیاری از افراد بدون اطلاع از این موضوع و فقط به خاطر قیمت پایین، آن ویلا را خریداری می کنند که بعدا به همین دلیل درگیر مسائل قانونی آن ویلا می شوند.

از کجا ویلا بخریم؟

بعد از انتخاب دقیق ویلا و پاسخ دادن به سوالات قبلی با این موضوع روبرو می شوید که ویلای خود را از کجا بخرید. امروزه با وجود شرکت ها و منابع بسیار زیاد باید در انتخاب محل خرید ویلای خود بسیار دقت نمایید. ابتدا شما باید بدانید که فرایند خرید ویلا تنها تبادل پول و قرارداد نیست بلکه باید بدانید این فرایند باید بسیار دقیق و بی نقص باشد زیرا شما دارید یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها را انجام میدهید. در نتیجه به هیچ وجه برای خرید ویلا به یک بنگاه فروش مراجعه نکنید زیرا شما نمی توانید مشاوره درستی  از آنها بگیرید.

Guide to buying a villa in the north 02 - راهنمای خرید ویلا در شمالمشاور

از این به بعد مرکز خرید ویلا را مشاور می نامیم. زیرا آن مرکز خرید قبل از این که وظیفه فروشنده ویلا داشته باشد باید نقش یک مشاور را ایفا کند و شما را راهنمایی کند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید بررسی نمایید که آن مرکز مشاور مجوز ها و گواهینامه های لازم را دارد یا خیر؟

باید از هویت فروشنده اطمینان حاصل کنید تا حین خرید ویلا و یا بعد از خرید ویلا دچار چالش و مشکل نشوید.معمولا مراکزی که  شروع به ساخت ویلا یا ویلاهای شهرکی می کنند دارای مجوز های فروش و همچنین پیش فروش ویلا می باشند و شما می توانید از سازمان های معتبر استعلام بگیرید.

https://www.tabnak.ir/fa/news/1162831/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%88%DB%8C%D9%84%D8%A7-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%88%DB%8C%D9%84%D8%A7

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *