کاتالوگ

طراحی کاتالوگ الکترونیک و اهمیت آن در بازاریابی آنلاین

پایگاه خبری دنیای برند، در عصر جدید که تمامی معاملات به جهان دیجیتال منتقل شده است، کاتالوگ های چاپی دیگر به اندازه گذشته کارایی ندارند. از این رو کاتالوگ های الکترونیک جایگزین آنها شده اند. استودیو مانی ارائه کننده خدمات طراحی کاتالوگ الکترونیک متناسب با نیاز کسب و کارها است.

کاتالوگ الکترونیک چیست؟

هر کسب و کاری به منظور سودآوری موظف است که محصولات و خدمات خود را به طور جامع معرفی کند. این امر علاوه بر احترام به مشتری، شرایطی را برای بازاریابی و تبلیغات فراهم می کند. در گذشته، کسب و کارهای سنتی از کاتالوگ های چاپی برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده می کردند. اما در عصر جدید که تمامی معاملات به جهان دیجیتال منتقل شده است، کاتالوگ های چاپی دیگر به اندازه گذشته کارایی ندارند. از این رو کاتالوگ های الکترونیک جایگزین آنها شده اند. طراحی کاتالوگ الکترونیک در مقایسه با کاتالوگ های سنتی انعطاف پذیرتر است. در واقع در این کاتالوگ ها می توان علاوه بر معرفی محصول در قالب متن از ویدیو، فایل های صوتی و … نیز استفاده کرد.

طراحی کاتالوگ الکترونیک چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

طراحی کاتالوگ الکترونیک اگر به صورت حرفه ای صورت گیرد می تواند مزایای زیر را برای کسب و کارها به همراه داشته باشد:

 دسترس پذیری کاتالوگ دیجیتال بیش از نمونه سنتی آن است. زندگی انسان امروز به اینترنت و دنیای مجازی گره خورده است از این رو می توان کاتالوگ ها را بدون هیچ گونه محدودیتی در دسترس آنها قرار دارد. این امر شانس مطالعه شدن آنها و در نتیجه فروش را افزایش داده است.

  • در گذشته برای رساندن کاتالوگ ها به دست مشتری هدف لازم بود فردی برای این امر اجیر شود. اما استفاده از کاتالوگ دیجیتال موجب حذف نیاز به توزیع کننده شده است. این امر علاوه بر صرفه جویی در هزینه موجب طیف خاطر صاحبان کسب و کارها می شود زیرا آنها مطمئن هستند که کاتالوگ مستقیما به دست مشتری و بازار هدف رسیده است.
  • کسب و کارها می توانند کاتالوگ های الکترونیک را در کمترین زمان ممکن به دست مشتری خود برساند. در واقع استفاده از این کاتالوگ ها محدودیت های زمانی و مکانی را از بین برده است. به بیان دیگر می توان در عرض چند ثانیه کاتالوگ را به دورترین نقطه جهان ارسال کرد.
  • استفاده از کاغذ در کاتالوگ های سنتی علاوه بر بار مالی که برای کسب و کارها به همراه داشت موجب تخریب محیط زیست نیز می شد. حذف کاغذ در کاتالوگ دیجیتال علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها منجر به حفاظت از محیط زیست نیز شده است.
  • طراحی کاتالوگ الکترونیک می تواند با استفاده از جلوه های گرافیکی به زیباترین شکل ممکن صورت گیرد. همچنین امکان بارگذاری عکس، ویدیو، تغییر فونت، اصلاح خطا و … نیز وجود دارد.
  • هر کسب و کاری به صرفه جویی در هزینه ها می اندیشد. همین امر موجب شده است که کاتالوگ های الکترونیکی بیش از کاتالوگ های چاپی مورد توجه آنها قرار گیرد زیرا هزینه طراحی کاتالوگ الکترونیک به مراتب کمتر از کاتالوگ های چاپی است.

Electronic catalog design and its importance in online marketing 01 - طراحی کاتالوگ الکترونیک و اهمیت آن در بازاریابی آنلاین

کاتالوگ الکترونیک حرفه ای چه ویژگی ها و امکاناتی دارد؟

نقش کاتالوگ های الکترونیکی در بازاریابی دیجیتال  غیر قابل انکار است. به همین دلیل در طراحی آنها در نظر گرفتن فاکتورهای زیر الزامی است:

  • بهتر است شیوه طراحی کاتالوگ الکترونیک به گونه ای باشد که مطالعه آن بی نیاز از اینترنت باشد. در واقع برای مطالعه کاتالوگ دیجیتال نباید همواره آنلاین بود.
  • کاتالوگ آنلاین بهتر است حجم بسیار پایینی داشته باشد. یعنی آپلود و دانلود آن به بازه زمانی کمی نیاز داشته باشد. همچنین قابلیت آرشیو کردن آنها از جمله ویژگی های مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
  • نباید محدودیتی برای ارسال و انتشار کاتالوگ دیجیتال در نظر گرفته شده باشد.
  • لازم است امنیت کاتالوگ تضمین شده باشد.
  • بهینه سازی کاتالوگ الکترونیک برای موتورهای جستجوگر از دیگر فاکتورهای مهم است.

حال که استانداردهای لازم برای طراحی کاتالوگ الکترونیک مشخص شد لازم است ویژگی های آن نیز مورد بررسی قرار گیرد:

  • از مهمترین ویژگی­های کاتالوگ آنلاین صفحه بندی آنها است. در واقع همچون کاتالوگ های چاپی امکان ورق زدن صفحات آن وجود دارد.
  • می توان کاتالوگ الکترونیک را علاوه بر سایت شرکت مربوطه بر روی تمامی سایت های مورد نظر منتشر کرد.
  • از دیگر ویژگی های کاتالوگ دیجیتال می توان به امکان جستجوی آن اشاره کرد. در واقع امکان دسترسی پیدا کردن به عنوان و مطلب مورد نظر در کمتر از چند ثانیه وجود دارد.
  • امکان بزرگنمایی تصویر شرایطی را برای خواندن آسان تر کاتالوگ فراهم کرده است.
  • در جهت افزایش جذابیت کاتالوگ می توان از تصاویر و فیلم های تبلیغاتی مربوط به محصول نیز استفاده کرد.

اهمیت عکسهای صنعتی و تبلیغاتی با کیفیت در طراحی کاتالوگ

در طراحی کاتالوگ الکترونیک کیفیت عکس های صنعتی و تبلیغاتی نقش مهمی را ایفا می کند. به طور کلی عملکرد کلی مغز انسان به گونه ای است که بیشتر بر تصاویر متمرکز می شود و آنها را به خاطر می سپارد. بنابراین هر چه کیفیت عکس بالاتر باشد توجه مخاطب بیشتر به آن جلب خواهد شد. از این رو می توان حجم زیادی از اطلاعات را با کمک عکس ها به مخاطب منتقل کرد. از طرف دیگر لازمه طراحی حرفه ای کاتالوگ، استفاده از عکس های با کیفیت و حرفه ای است. با توجه به مطالب ذکر شده در انتخاب عکس ها باید به میزان رزولوشن، صحنه و نورپردازی آنها توجه ویژه ای شود.

  Electronic catalog design and its importance in online marketing 02 - طراحی کاتالوگ الکترونیک و اهمیت آن در بازاریابی آنلاین

نکات مهم برای طراحی و تولید کاتالوگ های الکترونیک

در طراحی کاتالوگ الکترونیک در نظر گرفتن نکات زیر الزامی است:

  • در طراحی کاتالوگ لازم است که در ابتدا بازار هدف مورد بررسی قرار گیرد. سپس مطابق با خواست و سلیقه مشتریان، کاتالوگ طراحی شود.
  • عکس های انتخاب شده برای کاتالوگ باید به تنهایی گویای محاسن محصول و خدمات باشد. به همین دلیل کیفیت عکس ها نقش مهمی را در اثرگذاری کاتالوگ ها ایفا می کند.
  • فونت متن کاتالوگ از دیگر مباحثی است که باید در طراحی آن مورد توجه قرار گیرد. بهتر است برای کل متن از یک فونت خوانا و رسمی استفاده شود. استفاده از فونت های متفاوت برای بخش های مختلف کاتالوگ می تواند منجر به افت کیفیت آن شود.
  • محتوای کاتالوگ یعنی هر آنچه لازم است که مشتری از محصولات و خدمات بداند. استفاده از جملات ساده و گویا می تواند به درک بهتر مشتری از محصول کمک کند. بهتر است از هر گونه اغراق و یا زیاده گویی پرهیز شود.
  • در طراحی کاتالوگ الکترونیک لازم است به صفحه آرایی توجه ویژه ای شود. به طور مثال باید مشخص باشد که در هر صفحه چه تعداد عکس باید قرار گیرد. یا چینش تصاویر و متن به چه شکل باشد.
  • بخش بندی کاتالوگ دیجیتال به مخاطب کمک می کند در کمترین زمان به مطلب مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

اگر به کاتالوگ الکترونیکی نیاز دارید استودیو مانی با درک صحیح نیاز شما خدمات با کیفیتی در این زمینه ارائه می کند. استودیو مانی با بهره گیری از تجربه ۱۵ ساله در حوزه طراحی، عکاسی و تبلیغات مناسب ترین کاتالوگ را برای شما تهیه و ارائه خواهد کرد. برای بررسی نمونه پروژه های انجام شده توسط این مجموعه به آدرسhttps://studiomani.ir مراجعه نمایید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *