کاور بدنه

کاور بدنه؛ بهترین ابزار حفاظت از خودروهای لوکس

پایگاه خبری دنیای برند، زیبایی بدنه خودرو،  موضوع بسیار مهمی است که در مورد خودروهای لوکس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بدنه خودرو در برابر عوامل مخربی چون نور خورشید، فضله پرندگان، آلودگی های محیط زیستی مثل گرد و غبار و باران‌هایی با درجه اسیدی بالا بسیار آسیب پذیر است و عموما این عوامل باعث کدر شدن رنگ سطح خودرو یا ایجاد خطوط با عمق کم روی آن می‌شوند. در گذشته عموما از پولیش کردن برای جلا بخشیدن به رنگ خودرو یا برطرف کردن خطوط سطحی آن استفاده می شد، اما امروزه کاور بدنه خودرو یکی از روش‌های مدرن و علمی برای محافظت از بدنه خودرو در برابر عوامل یاد شده است.

کاور خودرو چیست و برای چه خودروهایی مناسب است؟

منظور از کاور بدنه خودرو، ایجاد یک لایه جدید روی بدنه خودرو است که انواع مختلفی دارد و باعث براق شدن رنگ خودرو و همچنین محافظت از آن در برابر عوامل تخریب رنگ محسوب می‌شود. برخی از کاورها با خاصیت نانو یا آبگریز می تواند از کثیف شدن و آلودگی‌های سطحی خودرو به طور کامل جلوگیری کند.

استفاده از چنین کاورهایی، نه تنها روی بدنه خودرو بلکه روی سطح شیشه‌ها نیز کاربرد دارد و باعث می شود که در روزهای بارانی و برفی، رانندگی ایمن و راحت تری داشته باشیم.

 از کاور بدنه خودرو می توان، به منظور حفاظت از رنگ همه مدل‌های خودرو استفاده کرد، اما اصولا خودروهای لوکس بیشترین مشتری کاور خودرو را تشکیل می‌دهند.

کاور بدنه خودرو لایه ای چسبنده است، که سراسر بدنه خودرو را به خوبی پوشش می دهد و مدت زمان ماندگاری آن، بسته به نوع کیفیت کاور از ۳ تا ۵ سال است. لازم به ذکر است که کاور بدنه خودرو را در زمان دلخواه میتوان به راحتی از بدنه جدا کرد.

انواع کاور بدنه خودرو

کاور بدنه خودرو، با توجه به وجود رنگدانه ها به دو دسته رنگی و بی رنگ تقسیم می‌شود. کاور بی رنگ هیچ تغییری در رنگ بدنه خودرو ایجاد نمی کنند و تنها برای محافظت بدنه از عوامل مخرب استفاده می‌شود. در صورتی که کاورهای رنگی، براقیت بیشتری را به رنگ خودرو اضافه کرده و ماندگاری خوبی دارند. کاورهای رنگی نیز شامل انواع کاور سرامیک بدنه، کاور مات و کاور کاستوم می‌شود.

مزایای کاور کردن خودروهای لوکس

از آنجایی که کیفیت رنگ در زیبایی ظاهری خودروهای لوکس تأثیر بسزایی دارد، نصب کاور در این خودروها می تواند کیفیت رنگ خودرو را حفظ کرده و از ایجاد آسیب‌های شیمیایی و فیزیکی خودرو را ایمن سازد.

از جمله مزایای کاور کردن، راحتی نصب و قیمت مناسب آن است. در صورتی که بخواهید آسیب های ناشی از نور خورشید، خط و خش‌های سطحی، کدر شدن رنگ و … را در خودروهای لوکس با رنگ مجدد برطرف کنید، مطمئنا هزینه بسیار بیشتری باید پرداخت شود. ضمن این که رنگ کردن بدنه خودروی لوکس می‌تواند باعث کاهش قیمت شدید این خودروها باشد.

بادی فنس چیست؟

Body cover 01 - کاور بدنه؛ بهترین ابزار حفاظت از خودروهای لوکسبادی فنس نیز نوع دیگری از محافظ رنگ بدنه خودرو است که بسیاری آن را با کاور کردن اشتباه می گیرند. اگرچه این دو روش دارای شباهت هایی با هم هستند اما تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. بادی فنس یا PPF از نظر جنس و مدل نصب کاملا به کاور بدنه خودرو شباهت دارد اما تفاوت آنها در این است که PPF در صورت کلی شفاف است و از خود رنگی ندارد، به همین دلیل تنها رنگ واقعی خودرو را منعکس کرده و تغییرات ظاهری کمی را ایجاد می‌کند. نصب PPF به صورت مات و براق انجام می‌گیرد.

نکته مثبت در مورد PPF آن است که برخی از برندهای آن خاصیت خود ترمیمی دارند و در صورت آسیب‌های جزئی و سطحی با حرارت، مجددا به حالت اولیه باز می‌گردند.

مهمترین تفاوت بادی فنس و کاور بدنه خودرو در این است که، بادی فنس برای محافظت حداکثری بدنه خودرو و کاور، به منظور تغییر ظاهر و جذابیت های ظاهری خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراحل نصب کاور خودرو

نصب کاور خودرو یک کار کاملا تخصصی است و کیفیت نتیجه خروجی آن بستگی به میزان مهارت و دقت نصاب خواهد داشت. معمولا قبل از انجام کاور بدنه خودرو، صفرشویی خودرو توصیه می شود. بهتر است که قبل از انجام مرحله نصب، سطح خودرو کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

بعد از این که بدنه خودرو کاملا تمیز شد، کاور که حالت برچسبی دارد با دقت تمام روی سطوح مختلف بدنه نصب می‌شود. این کار باید با حوصله، دقت و تمرکز فراوان انجام گیرد، ضمن این که بهتر است دستگیره‌ها یا سایر تجهیزات خودرو در زمان انجام کاور کاملا باز شود.

ناگفته نماند، هر زمان که قصد برداشتن کاور بدنه خودرو را داشته باشید، این کار به راحتی و در یک روز قابل انجام است. البته برداشتن کاور نیز باید توسط متخصص این کار و با صبر و دقت فراوان انجام گیرد تا رنگ اصلی بدنه خودرو دچار آسیب نشود.

 کاور با کیفیت کاوری است که بدون هواگیری، بدون مشخص شدن درز برچسب‌های کاور و با ظرافت بسیار انجام گرفته باشد، که این کار نیازمند مهارت بالایی است که از اصول این کار محسوب می‌شود.

ارائه خدمات کاور خودرو در مدوسا

Body cover 02 - کاور بدنه؛ بهترین ابزار حفاظت از خودروهای لوکسمدوسا (medusa) با ارائه بهترین کیفیت کاور خودرو انتخاب کسانی است که به زیبایی خودروی خود اهمیت می  دهند. مهارت و دقت بالای تکنسین های نصب کاور خودرو و PPF ، تضمین کننده کیفیت برتر مدوسا در انجام کاور بدنه خودروهای لوکس است.

قیمت کاور بدنه خودرو در مدوسا  با توجه به کیفیت ارائه کار، یک قیمت کاملا رقابتی و مناسب است; ضمن این که می‌توانید خدمات برداشتن PPF یا کاور بدنه خودرو را نیز در مجموعه مدوسا و توسط متخصصین مجرب این مجموعه بدون آسیب دیدن رنگ اصلی بدنه خودرو، در اسرع وقت و با کیفیت مناسب دریافت کنید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *