عارف فرجی گفت: در زمینه «زیرساخت» به فضای مناسب درباره محصولات کانفکشنری و خصوصا شکلات توجه ویژه‌‌ای شد که می‌توان به کنترل فضای میکروبی با استفاده از فلیترهای پیشرفته و کنترل دمایی فضای سالن‌‌های تولید اشاره کرد. در زمینه «تکنولوژی» مقوله‌هایی نظیر چگونگی فرآوری و بسته‌‌بندی مورد توجه قرار گرفت، چرا که محصولات تولیدی ایران در طول چند دهه گذشته عموما به یک شکل خاص تولید و عرضه می‌شده و تنها از نظر طعم متفاوت بوده است. فرجی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر و تفاوت در پروسه تولید محصولات «زرکام» تجهیزات بسته‌‌بندی مدرنی وارد کشور شد و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و استقرار خطوط تولید پیوسته از ابتدا تا انتهای پروسه تولید در راستای تحقق این آرمان برنامه‌‌ریزی شده است.

وی حضور مستمر در کمپانی‌‌های بزرگ تامین‌کننده مواد اولیه شیرینی و شکلات دنیا را در راستای تولید محصولی متفاوت موثر دانست و در پاسخ به خبرنگار اقتصادسبز آنلاین تصریح کرد: از آنجا‌‌که گروه زر همواره به‌‌دنبال ایجاد زنجیره‌های ارزش و ایجاد زنجیره‌های تامین خود بوده، در راستای تامین مواد اولیه اصلی «زرکام» نیز از همین زنجیره‌ها بهره برده است. مدیر شرکت «زرکام» یادآور شد: امروز در این مجموعه انواع ویفرها (خاص و کلاسیک)، کیک، بیسکویت، کراکرها، تافی و انواع شکلات تولید می‌شود. وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: گردش مالی صنعت شیرینی و شکلات دنیا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۲۰۰ میلیارد دلار بوده و این در حالی است که سهم ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان تنها ۷۰۰ میلیون دلار است و این آمار و ارقام گواه وجود ظرفیت‌‌های بالای فعالیت در این بخش است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

«تیکرز» (ترکیبی از طعم ناب شکلات واقعی، تکه‌های فندق و ویفر کریسپی)، «تریپرز» (ترکیب سه طعم در یک محصول، تجربه همزمان فندق، شیر و شکلات)، چوکوتریپس(طعم واقعی شکلات)، وینکرز (طعم واقعی ویفر)، هانیپرز (کیک سبک)، بریتونا (کیک شکلاتی) و پیکولند (کیک‌‌های کوچک) از مهم‌ترین محصولاتی است که در شروع فعالیت «زرکام» وارد بازار شدند و به‌زودی محصولات جدیدی به سبد محصولات افزوده خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد