برند

ثبت ۳۶ برند برای تعاونی های استان خراسان

پایگاه خبری دنیای برند، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی گفت: در یک سال گذشته ۴۲ تعاونی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه تعاونی‌ها با رویکرد دانش بنیان و به کارگیری جوانان در استان تشکیل شده است.

غلامرضا اشرفی، چهارشنبه ۳۰ شهریور در اولین همایش تعاون و رسانه و تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه تعاون و کار اظهار کرد: در یک سال گذشته ۶۴۸ نیرو در بخش تعاون در استان مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه توسعه و ترویج فرهنگ تعاون بوده است، تصریح کرد: در بخش تعاون بیش از هزار تعاونی فعال در استان وجود دارد که ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: براساس آخرین آمار تامین اجتماعی، در استان ۱۲۶ هزار و ۹۱۰ نیروی بیمه شده وجود دارند و ۴۲۶ واحد اقتصادی در سطح استان فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به مرز به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در استان مورد توجه بوده است، اظهار کرد: در یک سال گذشته ۱۵ میلیون دلار کالا توسط تعاونی‌های استان از مرز صادر شده است.

اشرفی بر لزوم برندسازی محصولات تولیدی تعاونی‌های استان تاکید کرد و گفت: معتقدیم حصول تولید شده در استان باید با برند استان توزیع شود که در این زمینه تاکنون ۳۶ ثبت برند برای تعاونی‌های استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه‌های برندسازی توسط معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقبل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان ‌جنوبی یادآور شد: در حوزه مشاغل خانگی در اواخر سال گذشته شاهد کاهش روند صدور مجوزها بوده‌ایم که نقش مهمی در اشتغال داشته‌اند.

وی اظهار کرد: روند صدور مجوزها کاهش چشمگیری داشته و در یک سال گذشته هزار و ۲۴۸ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است.

اشرفی با اشاره به اینکه اعتبارات مشاعل خانگی در سال گذشته ۱۴ برابر سال ۹۹ بوده است، یادآور شد: اعتبارات سال ۹۹ در حوزه مشاغل خانگی که در استان جذب شده ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده و در حال حاضر این اعتبار به ۸۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، کانون‌های یاری‌گران در سطح بنگاه‌های اقتصادی بوده و در این راستا ۱۲ کانون را در بنگاه‌های اقتصادی بالای ۲۵ نفر بوده تاسیس شده است، همچنین تعداد ۲۷ خانه فرهنگ کار نیز در یک سال گذشته تاسیس شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: اقدامات خوبی در راستای تکالیفی که در سفر رئیس جمهور به اداره کل تعاون واگذار شده به ویژه در حوزه زغال سنگ و مشاغل سخت و زیان‌آور انجام شده است.

وقتی سند چشم انداز بخش تعاون خاک می‌خورد 

غلامرضا حسینی، رییس اتاق تعاون خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه مطالبه گری کار سخت و شیرینی است، افزود: خبرنگاری جزء مشاغل سخت است، اما متاسفانه در جایگاه این مشاغل قرار نگرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش تعاون گفت: شاهد یک مظلومیت و عدم تحقق اهداف در برنامه توسعه ششم در بخش تعاون طی چند سال اخیر بودیم و اهداف مورد نظر محقق نشد.

رییس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه برخی از دولتی‌ها دوست دارند که اقتصاد را خودشان بچرخانند، گفت: متاسفانه سند چشم انداز بخش تعاون در حال خاک خوردن است و تعاون در توسعه ششم به اهدافش نرسید.

حسینی در خصوص سند چشم انداز بخش تعاون بیان کرد: با اینکه دولت سیزدهم توجه خوبی به بخش تعاون و کارگری داشته است اما این سند هنور در حال خاک خوردن است و دولت سیزدهم در این زمینه ابلاغاتی داشته است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه برخی از دولتی ها دوست دارند که اقتصاد را خودشان بچرخانند و تمایلی به بخش خصوصی ندارند در حالی که گرایش اجتماعی جهت اجرای برنامه های بخش تعاون وجود دارد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

حسینی با تاکید بر همکاری رسانه‌ها در خصوص توسعه تعاون و جذب سرمایه گذاران خاطرنشان کرد: کوتاهی برخی افراد نمی‌تواند دلیلی برای حمله به بخش تعاون باشد و رسانه ها کمک کنند تا بتوانیم تعاون را تبیین کنیم.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x