دنیای متاورس

۴ چیزی که مشاغل می‌توانند در دنیای متاورس انتظار آن را داشته باشند

پایگاه خبری دنیای برند، متاورس پلتفرم بسیار متفاوتی را برای اینترنت پیشنهاد می‌کند و کسب و کار‌ها باید آماده باشند. این پیام کلیدی در گزارش جدید شرکت خدمات حرفه‌ای Accenture با عنوان Meet Me in the Metaverse است.

اکسنچر (Accenture) می‌گوید که متاورس “فرصت فوق‌العاده‌ای” به ارمغان می‌آورد اما در ابتدا برای ورود به دنیای متاورس، کار زیادی لازم است.

دنیای متاورس شامل طراحی مجدد اینترنت امروزی از “مجموعه‌ای متفاوت از سایت‌ها و برنامه‌ها” به یک “جهان سه بعدی پیوسته” است.

BMW، Disney، Gucci و Warner Bros برخی از شرکت‌هایی هستند که در حال حاضر در متاورس فعالیت می‌کنند.

متاورس اساساً یک نسخه همه جانبه جدید از اینترنت است. به جای مشاهده محتوای دیجیتال در رایانه، از هدست‌های واقعیت مجازی برای حرکت در محیط‌های دیجیتال سه بعدی استفاده می‌کنیم.

چهار ترند کلیدی وجود دارد که به گفته Accenture، فرآیند‌های کسب‌وکار را در دهه آینده شکل خواهند داد. شرکت‌ها باید برای زندگی در دنیای متاورس آماده شوند، بنابراین چهار ترندی که نحوه آماده شدن شرکت‌ها برای متاورس را مشخص می‌کند، در ادامه به طور خلاصه آورده‌ایم.

۱. WebMe – ساختن دنیای متاورس برای ما

ترند WebMe در مورد این است که زندگی مجازی ما به گونه‌ای طراحی می‌شود که آنچه را که از دنیای متاورس انتظار داریم یا می‌خواهیم را ارائه دهد. این امر مستلزم این است که اینترنت امروزی که Accenture آن را به عنوان “مجموعه‌ای متفاوت از سایت‌ها و برنامه‌ها” توصیف می‌کند، برای ایجاد دنیای متاورس که یک محیط سه بعدی پیوسته خواهد بود، دوباره طراحی شود. Accenture می‌گوید، برای کسب‌وکار‌ها، «متاورس، فرصت فوق‌العاده‌ای فراهم می‌کند». اما در این میان برای ساختن پلتفرم‌ها، محصولات، خدمات، مشارکت‌ها و فناوری‌های جدید به کار زیادی نیاز است.

BMW یکی از مطالعات موردی در گزارش Accenture است. این سازنده خودرو، دوقلو‌های دیجیتالی را از ۳۱ کارخانه مختلف با محیط‌های سه بعدی واقعی ساخته است. این‌ها برای عملکرد‌های مختلف، از آموزش ربات‌ها برای حرکت در کارخانه و گرد هم آوردن طراحان از کشور‌های مختلف برای آزمایش روی خطوط جدید استفاده می‌کنند.

۲. جهان قابل برنامه‌ریزی – تغییر جهان فیزیکی

فناوری قابل برنامه‌ریزی، با محیط‌های فیزیکی به روش‌های پیچیده‌تر در هم تنیده شده است. این شامل همگرایی ۵G، واقعیت افزوده، اصولی هوشمند و محاسبات محیطی (دستگاه‌های متصلی از حسگر‌ها و سایر فناوری‌های اینترنت اشیا برای صحبت با یکدیگر استفاده می‌شود) است.

Accenture پیشنهاد می‌کند که رهبران کسب و کار باید با فناوری همگام شده و ابتکارات آن را راه‌اندازی کنند تا بتواند توسعه این فناوری‌های قابل برنامه‌ریزی را دنبال کند. این امر به شرکت‌ها کمک می‌کند تا برای ادغام فناوری‌های فیزیکی و دیجیتال در دنیای متاورس آماده شوند.

Accenture مثالی از “voxels” را ارائه می‌دهد که نوعی ماده پیشرفته جدید است و در مؤسسه فناوری ماساچوست در ایالات متحده توسعه یافته است. محققان بر این باورند که این ماده می‌تواند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در واکنش به محیط تغییر کند. Accenture توضیح می‌دهد: «مانند بال‌های هواپیما که در پاسخ به شرایط مختلف هوا تغییر شکل می‌دهند.»

۳. غیرواقعی – ساخت یک مصنوعی معتبر

این ترند به فرصت‌ها و همچنین تهدیدات هوش مصنوعی و توانایی آن در تقلید از واقعیت مربوط می‌شود. بر اساس این گزارش، گاهی اوقات غیرواقعی بودن می‌تواند بهتر باشد: «مانند زمانی که با یک پرستار مصنوعی در مورد بثورات پوستی صحبت می‌کنید یا یک مدل هوش مصنوعی را با داده‌های مصنوعی تنظیم شده برای مقابله با تبعیض‌های تاریخی آموزش می‌دهیم».

همچنین موجودیت غیرواقعی یک تهدید نیز است به‌ویژه «بازیگران بد» از همان فناوری برای ایجاد « اطلاعات نادرست و جعلی» استفاده می‌کنند که اعتماد را کم می‌کنند.

Accenture پیشنهاد می‌کند که شرکت‌ها باید با استفاده از داده‌های مصنوعی کاوش کنند. این فرآیند برای بهبود و تنظیم داده‌های جمع‌آوری شده در دنیای واقعی است، به عنوان مثال با حذف سوگیری تاریخی.

American Express شرکتی است که از داده‌های مصنوعی استفاده می‌کند. این گزارش می‌گوید که داده‌های مصنوعی به آن‌ها این امکان را می‌دهد که موارد بیشتری از تقلب را شناسایی کنند. کسب‌وکار‌ها باید اطمینان حاصل کنند که محتوای غیر واقعی مانند چت‌بات‌ها، تصاویر و ویدیو‌های تولید شده با هوش مصنوعی تجربیات مشتری را بهبود می‌بخشد و نتایج جدیدی را برای سازمان ارائه می‌کند.

۴. محاسبات غیرممکن – ماشین‌های جدید، امکانات جدید

امروزه ماشین‌ها به طور فزاینده‌ای قادر به حل مشکلاتی هستند که قبلاً غیرممکن بود.

Accenture می‌گوید: «ابزار‌هایی مانند محاسبات کوانتومی و محاسبات الهام‌گرفته از زیست‌شناسی به کسب‌وکار‌ها اجازه می‌دهند تا مشکلاتی را حل کنند که ممکن است برای محاسبات سنتی بسیار گران، ناکارآمد یا غیرممکن باشند.

کسب‌وکار‌ها باید بخشی از این موج باشند، وگرنه خطر از بین رفتن آن‌ها زیاد است. این بدان معنی است که درک کنید چگونه این اشکال جدید محاسبات می‌توانند به حل مشکلات کسب و کار شما کمک کنند.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۹، گوگل نشان داد که چگونه یک کامپیوتر کوانتومی، محاسبه‌ای را در ۲۰۰ ثانیه حل می‌کند درحالیکه با استفاده از سریع‌ترین ابررایانه جهان ۱۰۰۰۰ سال طول می‌کشد.

گذراندن زمان در دنیای متاورس

4 Things Jobs Can Expect in the Transformed World 01 - 4 چیزی که مشاغل می‌توانند در دنیای متاورس انتظار آن را داشته باشندبر اساس گزارش اخیر متخصص تحقیقات فناوری گارتنر (Gartner)، تا سال ۲۰۲۶، یک چهارم از ما حداقل یک ساعت در روز را در دنیای متاورس سپری می‌کنیم. خرید، مطالعه، کار و ساخت خانه‌های مجازی از جمله کار‌هایی است که ما در آنجا انجام خواهیم داد.

در وبلاگی از مجمع جهانی اقتصاد (weforum)، کارشناسان دانشگاه ایالتی میشیگان در ایالات متحده، متاورس را ترکیبی از واقعیت مجازی همه جانبه، اینترنت و یک بازی آنلاین انبوه چند نفره توصیف می‌کنند. این‌ها بازی‌های آنلاینی هستند که میلیون‌ها نفر در یک دنیای دیجیتال با هم بازی می‌کنند.

در یک مطالعه جداگانه که توسط Accenture انجام شده است، ۷۱٪ از مدیران می‌گویند متاورس برای تجارت خوب است. دیزنی (Disney)، گوچی (Gucci) و برادران وارنر (Warner Bros) از جمله شرکت‌هایی هستند که قبلاً دنیای متاورس را پذیرفته‌اند.

 دنیای متاورس بسیار بزرگ است و محدودیتی ندارد. همان طور که در فضای مجازی پیج‌ها وکانال‌های زیادی وجود دارد. برند‌ها و کسب و کار‌های مختلف می‌توانند متاورس خود را راه بیندازند و مخاطبان خود را به آن هدایت کنند. با مخاطبان خود در دنیای متاورس ملاقات کنند و آن‌ها را برای خرید محصولات خود راهنمایی کنند.

 آژانس توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا شما را در مسیر دستیابی به یک کسب و کار دیجیتال کمک می‌کند. این آژانس با برگزاری دوره آنلاین آموزش متاورس عظیم مدیا تلاش کرد تا بتواند افراد را با دنیای متاورس آشنا کند.

وبینار آموزش کامل متاورس طی ۵ ساعت در راستای مسئولیت اجتماعی آژانس توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا با هدف بالا بردن سطح آگاهی مردم و جلوگیری از دوره‌های پولی که در فضای آموزش ایران با قیمت‌های گزاف برگزار شد؛ به صورت رایگان در دسترس شما خواهد بود. حتی اگر موفق به حضور در دوره نشده‌اید می‌توانید فیلم دوره آموزش متاورس عظیم مدیا را در پیج اینستاگرامی azim.rabizadeh مشاهده کنید. همچنین می‌توانید تمامی سوالات خود را در زمینه متاورس و ورود به دنیای آن از طریق همین پیج از ایشان بپرسید و به پاسخ دقیق، شفاف و قابل فهمی خواهید رسید.

مدرس دوره، آقای عظیم ربیع‌زاده با سابقه فعالیت ۳ ساله در زمینه آینده‌شناسی کسب و کار، مطالعات و یافته‌های خود پیرامون موضوع متاورس را در پیج اینستاگرامی خود در اختیار شما قرار خواهند داد. مباحث این دوره شامل موارد زیر است:

  • مبانی و زیرساخت‌های متاورس
  • پول و زمین در متاورس
  • آینده مشاغل در متاورس

شما می‌توانید برای اطلاع از وبینار‌هایی که در آینده برگزار خواهند شد آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا را در ایسمینار دنبال کنید.

https://yun.ir/v1kjja

همچنین آژانس توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا (azim.media) با ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ یعنی آنالیز تکنیکالی رقبا، طراحی کمپین دیجیتال، طراحی سایت سئو محور و به طور کلی تمامی خدمات سئو، کسب و کار کوچک شما را در فضای آنلاینی مثل اینستاگرام توسعه می‌دهد و فروش آنلاینتان را چندین برابر می‌کند.

4 Things Jobs Can Expect in the Transformed World 02 - 4 چیزی که مشاغل می‌توانند در دنیای متاورس انتظار آن را داشته باشنددر شبکه‌های اجتماعی عظیم مدیا علاوه بر آنکه می‌توانید با خدمات این شرکت بیشتر آشنایی پیدا کنید، ویدئو‌های آموزشی متنوعی در دسترس شما خواهد بود و می‌توانید دانش خودتان در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ را افزایش دهید و با دیدی باز وارد این حوزه شوید:

Instagram: https://www.instagram.com/azim.media.agency

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/azim-media

Aparat: https://www.aparat.com/Azim.Media

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdc13wsKcZ-OrdNyfFb27tQ

اگر نیاز به مشاوره داشتید با شماره ی زیر با عظیم مدیا در ارتباط باشید:

۰۲۱۹۱۰۰۴۵۴۳

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *