بخاری گازی

بررسی و مقایسه بخاری گازی، رادیاتور و شومینه

پایگاه خبری دنیای برند، امروزه با پیشرفت طراحی‌های ساختمانی و استفاده بهینه از فضای داخلی منزل، وسایل گرمایشی مانند پکیج و شوفاژ جایگزین انواع بخاری شده‌اند. حال بسیاری از افراد این سوال را در ذهن دارند که کدام یک از این وسایل گرمایشی بهتر و بهینه تر است؟ حال ما تصمیم گرفتیم تا به بررسی و مقایسه بخاری گازی با رادیاتور و شومینه بپردازیم و پاسخ این سوال مهم را دریابیم و ببینیم کدامیک بیشتر به صرفه است.

درصد امنیت بخاری گازی، رادیاتور و شومینه

چندی پیش از بخاری‌ها برای گرمایش منازل و انواع محیط‌های بسته استفاده می‌کردند اما همیشه نگرانی هایی در این باره وجود داشت که اطمینان خاطر را نسبت به این محصولات از بین می‌برد. حال به مقایسه این وسایل از نظر امنیت خواهیم پرداخت تا در این راستا با ماهیت این وسایل گرمایشی نیز بیشتر آشنا شویم. بخاری‌های گازی به دلیل ارتباط مستقیم با گاز مایع از نظر امنیتی کمی نگران کننده هستند. برای خرید رادیاتور کلیک کنید.

این بخاری ها با سوزاندن گاز مایع،گرما و حرارت تولید کرده و باید حتما بعد از نصب بخاری، موارد احتیاطی نصب دودکش و عدم انسداد راه آن رعایت شود تا گاز از طریق دودکش دچار برگشت نشود و جان و سلامت کسی را به خاطر نندازد. حتما تا به حال شما هم در فصل زمستان اخبارهای متفاوتی را از گازگرفتی یا انفجار به دلیل نصب نامناسب بخاری و دودکش‌ها، پارگی شلنگ بخاری، عدم اتصال مناسب شلنگ به بدنه بخاری شنیده‌اید.

در شهرهای شمالی و بسیار مرطوب حتی از بخاری برای خشک کردن لباس‌ها استفاده می‌کردند که موجب سوختگی ناگهانی لباس می‌شد اما شوفاژها با حرارت ملایم و یکنواخت این کار را بدون آسیب انجام می‌دهند. به طور کلی رادیاتورها این خطرات را به همراه ندارند و با استفاده از حرارت مرکزی و لوله‌های آب داغ، گرما تولید می‌کنند. حال قابل ذکر است که شومینه دارای امنیت نامناسبی بوده و مونوکسید کربن را در محیط پخش می‌کند. مونوکسیدکربن تولید شده از شومینه به د لیل اینکه قسمت جلویی شومینه باز است و محفظه بسته ندارد به همین دلیل از طریق هواکش موجود، خارج نمی‌شود و در فضا پخش می‌شود.

کدام یک مقرون به صرفه تر هستند؟

Check and compare gas heaters radiators and fireplaces 01 - بررسی و مقایسه بخاری گازی، رادیاتور و شومینهیکی از مسائل مهمی که برای خرید و استفاده هر یک از این وسایل گرمایشی اهمیت دارد، میزان هزینه بکارگیری آن ها می‌باشد. بخاری های گازی به دلیل نصب آسان از قیمت پایین تری برخوردار هستند و مقرون به صرفه‌اند اما سایر محصولات گرمایشی نظیر رادیاتورها یا شومینه علاوه بر هزینه ی خود محصول، شامل هزینه‌هایی مانند نصب توسط کارشناسان و تجهیزات مخصوص مورد نیاز برای نصب می‌باشند. نکته دیگری که می‌توان برای مقایسه این وسایل در نظر داشت، میزان مصرف سوخت بری تولید گرما است. پکیج جهت تولید گرما از برق و گاز به طور همزمان استفاده می‌کند، اما در مقابل بخاری فقط از گاز استفاده می‌کند و از هزینه بهینه‌تری برخوردار است. این نکته را یادآور می‌شویم که پکیج‌ها بر مصرف آب نمی‌‌افزایند و درواقع از نظر اینکه نیازی به تهیه آبگرمکن نمی‌باشد، بهره وری از آن‌ها یک مزیت محسوب .می‌شود

مقایسه بخاری گازی با پکیج، شومینه و رادیاتور از نظر نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی بخاری‌های گازی بسیار آسان بوده و با متراژ مناسبی از شلنگ و تعداد مشخص بست، می‌توان با هزینه اندکی این نوع بخاری را نصب کرده و حتی با نقل مکان به محیطی دیگر به راحتی و بدون هزینه آن را جابجا کرد. رادیاتورها با اینکه دارای مزایای خوبی هستند اما نیاز به لوله کشی مخصوص پکیج و شوفاژ از نوع روکار یا توکار دارند که این امر را زمانی انجام می‌دهند، که ساختمان در مرحله اول ساخت قرار دارد. بسیاری از منازل با طراحی ساخت قدیم، از این لوله کشی‌ها برخوردار نبوده و افراد برای بروز کردن وسایل گرمایشی و حذف بخاری، لوله کشی روکار انجام می‌دهند و پکج یا رادیاتور راه اندازی می‌کنند. برای خرید رادیاتور پنلی کلیک کنید.

بررسی بخاری گازی با شومینه و رادیاتور از نظر زیبایی

در سال های اخیر طراحی‌های متنوعی برای زیباسازی ظاهر بخاری‌ها به کار گرفته اند اما حتی با تمام این خلاقیت‌ها، کاملا واضح است که این محصولات نمی‌توانند از نظر زیبایی با شومینه یا رادیاتورها رقابت کنند. ناگفته نماند با گذر زمان حتی رادیاتورها هم از نظر زیبایی پیشرفت خوبی داشتند و در انواع مدل‌های گوناگونی نظیر رادیاتور شیشه‌ای، قرنیزی، پنلی، پره‌ای تولید و استفاده می‌شوند.

میزان آلایندگی محیط در پکیج بیشتر است یا بخاری ؟

Check and compare gas heaters radiators and fireplaces 2 - بررسی و مقایسه بخاری گازی، رادیاتور و شومینهابتدا این مورد را باید دانست که هر دوی این وسایل گرمایشی، فضا را آلوده می‌سازند. رادیاتورها هوای محیط را جابجا می‌کنند و به همین دلیل باعث ایجاد گرد و غبار در محیط می‌شوند. این یکی از بزرگترین دلایلی است که افراد ترجیح می‌دهند تا از رادیاتورهای گرمایش کف استفاده کنند. در مقابل بخاری های گازی، با سوزاندن گاز مایع موجب پیدایش دوده و سیاهی بر سطح وسایل موجود در محیط می‌شود و حتی در صورت نصب نادرست لوله بخاری، سوختگی یا لکه‌های زرد بر سطح دیوار و کاغذ دیواری ایجاد می‌کنند. برای خرید رادیاتور پره ای کلیک کنید.

بازدهی حرارتی کدام یک از این وسایل بیشتر است؟

میزان حرارت تولیدی از هر یک از این وسایل گرمایشی متفاوت بوده، زیرا برخی از آن‌ها مانند شومینه به صورت غیر یکنواخت  نقطه‌ای و در مقابل رادیاتورها به طور یکنواخت گرما ایجاد می‌کنند. بخاری گازی با سرعت بیشتری محیط را گرم می‌کند اما پکیج و رادیاتورها قابل تنظیم بوده و می‌توانید پس از متعادل شدن هوای محیط، درجه گرمایش آن را کم کنید و دما را به طور یکنواخت کنترل کنید. شومینه‌ها بیشتر از مسئله گرمایشی جنبه زیبایی داشته و گرمادهی آن‌ها به گونه ای است که شاید کشش انتقال گرما به کل فضا را نداشته باشند.

جمع بندی مطالب

در این مقاله تلاش بر این بود که معیار های مهم وسایل گرایشی پکیج، بخاری گازی و رادیاتور و شومینه را با یکدیگر مقایسه کرده تا هر شخص با توجه به مزایا و معایب هر یک از آن ها و با توجه به نوع محیط، سیستم مورد نظر خود را اتخاب کند. بنابراین به طور کلی هر شخص باید با توجه به طراحی ساختمان و میزان مدرنیته  بودن و امنیت آن، نوع سیستم گرماایشی خود را انتخاب کند و حتما برای نصب و راه اندازی از کارشناسان ماهر و باتجربه بهره ببرد.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

پایگاه خبری دنیای برند، اگر شما تمایل به ورود به صنعت تولید زغال دارید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *