لاستیک طبیعی

لاستیک طبیعی چیست؟

پایگاه خبری دنیای برند، بهترین قطعات زمانی تولید می شوند که از موثرترین مواد برای ساخت آن قطعه استفاده شود. طیف گسترده ای از ترکیبات لاستیکی موجود است که بسیاری از آنها مواد ساخته دست بشر هستند. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق مواد مورد استفاده برای ساخت قطعات مصنوعی هستند، لاستیک طبیعی هنوز یک گزینه مناسب برای چندین صنعت است. آیا آماده‌اید یاد بگیرید که چه زمانی لاستیک طبیعی گزینه بهتری نسبت به مواد مصنوعی است؟ بیایید تجزیه کنیم که لاستیک طبیعی از چه ساخته شده است و چه زمانی راه حل خوبی برای نیاز قطعات لاستیکی شما است.

هیرمند بسپار نوین تولید کننده انواع قطعات لاستیکی شامل اورینگ لاستیکی (اورینگ وایتون و …) میباشد.

لاستیک طبیعی چگونه ساخته می شود؟

در حالی که بیشتر انواع لاستیک در آزمایشگاه ساخته می شوند و برای ایجاد ترکیباتی با خواص خاص پلیمریزه می شوند، لاستیک طبیعی از گیاهان می آید. لاستیک به عنوان یک ماده خام سفید شیری به نام شیره لاتکس شروع می شود. این لاتکس لاستیکی از ۱۶۰۰ سال قبل از میلاد از قاصدک ها و گیاهان دیگر برداشت شده است.

لاستیک طبیعی امروزی را می توان به زمانی ردیابی کرد که چارلز ماری دو لا کوندامین نمونه هایی از این مواد را در سال ۱۷۳۶ به محافل آکادمیک فرانسوی معرفی کرد. اگرچه امریکایی ها قرن ها پیش متوجه شدند که چگونه تولید لاتکس خود را تثبیت کنند، چارلز گودیر با توسعه مجدد این فرآیند در سال ۱۸۳۹ به نام شناخته می شود.

روش کلی ساخت لاستیک شامل گرفتن لاتکس از مزارع درختان لاستیک یا منابع دیگر و افزودن چند ماده دیگر است. به طور کلی، این مواد شامل اسیدها، مواد شیمیایی و مواد افزودنی برای ایجاد موادی هستند که به طور کلاسیک با لاستیک‌های خودرو، نوارهای لاستیکی و سایر قطعات مرتبط هستند. البته قطعات بسیار زیادی وجود دارند که می توانند از لاستیک طبیعی بهره مند شوند.

 

مزایای لاستیک طبیعی

در حالی که ممکن است لاستیک طبیعی، انواع مواد افزودنی به عنوان لاستیک مصنوعی را نداشته باشد، دارای چندین مزیت قابل توجه است که آن را برای تولید قطعات مناسب می کند. اینها برخی از دلایل قابل توجه تر هستند که چرا مشاغل اغلب این لاستیک خاص را برای تولید قطعات خود انتخاب می کنند. لاستیک های طبیعی شامل اورینگ لاستیکی ، ضربه گیر لاستیکی ، دیافراگم لاستیکی ، اورینگ وایتون و کوپلینگ لاستیکی می باشد که شرکت های زیادی قادر به تولید آنها هستند اما بهترین آنها کیمیا صنعت ، رویان لاستیک و هیرمند بسپار نوین می باشند.

دوام فیزیکی باورنکردنی

اگر قرار است قطعات شما ضربه بخورد، لاستیک طبیعی به طور بالقوه مناسب است. این ماده به دلیل مقاومت عالی در برابر سایش و پارگی بسیار سخت است، که دلیل استفاده از آن برای لاستیک ها، سپرهای بارگیری و سایر قسمت هایی است که نیاز به مقاومت در برابر تماس منظم با سطوح ناهموار دارند.

دوام فیزیکی نیز فراتر از توانایی ضربه زدن بدون شکستگی است. لاستیک طبیعی نیز بسیار انعطاف پذیر است و همچنین دارای استحکام کششی بالایی است. این ویژگی ها به قطعات لاستیکی اجازه می دهد تا به حالت اولیه خود بازگردند و در صورت کشیده شدن، حتی تحت فشار شدید، قوی بمانند.

کیفیت ضد لرزش و کاهش نویز

علاوه بر دوام فیزیکی فوق العاده، لاستیک طبیعی همچنین دارای توانایی ذاتی برای جذب و از بین بردن لرزش و سر و صدا است . مجموعه فشرده سازی عالی آن را به یک لاستیک عالی برای تولید پایه های شوک، جداکننده های لرزش و سایر قطعاتی که صدای بلند یا لرزش دارند تبدیل کرده است.

یکی دیگر از مزایای لاستیک طبیعی برای ضد لرزش و کاهش صدا، چسبندگی آن به فلزات است.تجهیزات میرایی اگر متصل بمانند کار نمی کنند، بنابراین توانایی این ماده برای اتصال به لوله های فلزی مختلف و سطوح دیگر به آن دوام طولانی مدت می دهد.

تطبیق پذیری تولید

یکی از راحت‌ترین جنبه‌های کار با لاستیک طبیعی این است که در ساخت آن مشکلات زیادی ایجاد نمی‌کند. لاستیک طبیعی را می توان به هر شکلی قالب گیری کرد، قالب زد، اکسترود کرد و ساخت. علاوه بر این، این ماده می تواند برای برآورده کردن تقریباً هر نیاز مکانیکی ترکیب شود، به این معنی که هنگام پرداختن به طرح های خاص برای برنامه های خود با مشکلات زیادی مواجه نخواهید شد.

چه زمانی لاستیک طبیعی انتخاب اشتباهی برای قطعات شماست؟

در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که چرا مشاغل می توانند از استفاده از لاستیک طبیعی سود ببرند، لاستیک های طبعی همیشه راه حل مناسبی نیستند. شرایطی وجود دارد که لاستیک طبیعی برای نیازهای شما مناسب نیست، یا ترکیب دیگری ممکن است گزینه بهتری باشد.

برخی از مواد باعث ایجاد مشکلات فوری برای لاستیک طبیعی می شوند. روغن ها و حلال ها لاستیک ساخته شده با لاتکس را تجزیه می کنند و منجر به خرابی زود هنگام قطعه می شود. این ماده همچنین به اندازه سایر ترکیبات ساخته شده برای کاربردهای بیرونی در برابر آب و هوا و نور خورشید مقاوم نیست. در نهایت، هر قسمتی که به مقاومت حرارتی کافی نیاز دارد، احتمالاً به نوع دیگری از لاستیک یا پلاستیک نیاز دارد، زیرا محدوده لاستیک طبیعی تنها تا ۱۷۵ درجه فارنهایت می‌رسد.

لاستیک طبیعی برای چه مواردی استفاده می شود؟

انواع مختلفی از قطعات وجود دارد که از لاستیک طبیعی ساخته می شوند. تقریباً هر بخشی که نیاز به زنده ماندن در تماس فیزیکی منظم داشته باشد، با لاستیک طبیعی سازگار است، به استثنای چالش‌های محیطی خاص. سطح دوام، ویژگی های فیزیکی و سهولت ساخت به این معنی است که اغلب از لاستیک طبیعی برای ساخت قطعات و اجزای زیر استفاده می شود.

  • پایه های شوک
  • عایق های لرزش
  • واشر
  • مهر و موم
  • رول
  • شیلنگ و لوله
  • لاستیک
  • بوشینگ ها
  • مجموعه های پد
  • ضربه گیر لاستیکی

What is natural rubber 0 - لاستیک طبیعی چیست؟روی موادی سرمایه گذاری کنید که برای برنامه های شما مناسب است

لاستیک طبیعی یک گزینه عالی برای بسیاری از قطعات است، اما یکی از ترکیبات مختلف موجود است. البته، تشخیص اینکه کدام لاستیک یا پلاستیک برای قطعات شما مناسب است، لزوما آسان نیست، به خصوص اگر الزامات عملکردی یا چالش های محیطی خاصی دارید. خوشبختانه، کسب و کارها نیازی به کشف این موضوع به تنهایی ندارند.

هیرمند بسپار نوین از نزدیک با مشاغل همکاری می کند تا به آنها کمک کند بهترین و مقرون به صرفه ترین راه حل های قطعات لاستیکی و پلاستیکی را برای قطعات خود شناسایی کنند. کارشناسان ما هر پروژه را بررسی می‌کنند تا به شما در رفع نیازهای عملکرد خاص، محیط‌های عملیاتی و بودجه کمک کنند.

آماده سرمایه گذاری روی قطعات پلاستیکی یا لاستیکی عالی برای کسب و کار خود هستید؟ با ما تماس بگیرید تا با یکی از کارشناسان ما در مورد قطعات مورد نیاز خود صحبت کنید.

 

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *