غلطک نوار نقاله

غلطک نوار نقاله چیست؟

پایگاه خبری دنیای برند، غلطک نوار نقاله در دسته ملزومات مهم و کاربردی صنعتی قرار می گیرد که به نوعی از گذشته تا کنون به عنوان یکی از ابزار های قدیمی وجود داشته است. تاریخچه پیداش این ملزومات را می توان به دوره غار نشین ها مربوط کرد البته این موضوع تا قرن بیستم به خوبی روشن نشده بود.در آخر این ایده که گروهی از افراد به صورت موثر می توانند یک کالا را از نقطه ای به نقطه ای دیگر به حرکت در آورند، بدون نیاز به حرکت خودشان ، به واقعیت پیوست.سیستم نوار نقاله از یک دینام غلطک یا رولیک برخوردار می باشد که به خوبی مواد را به حرکت در اورده و باعث حرکت جعبه ها می شود، در این سیستم سنسورهایی به کار گرفته شده که انتقال و هدایت محصولات به سمت دیگر را انجام می دهد. امروزه مراکز زیادی اقدام به فروش محصولات صنعتی و کاربردی می نمایند که د راین میان رولیک و فروآلیاژ ها نیز سهم بالایی دارند.

نحوه عملکرد غلطک نوار نقاله

غلطک نوار نقاله به عنوان ابزاری محرک کننده وارد عمل می شود. ۲ عدد غلطک موجود در نوارنقاله در فعالیت آن موثر است. یکی از غلطک ها به عنوان محرک در بخش هد نوار متصل به گیربکس متصل شده و دیگری در نقش یک محرک به فعالیت در می آید و باعث حرکت تسمه نقاله می شود و دیگری متحرک یا همان تیل بوده که در انتهای نوار به عنوان هرز گرد کاربرد دارد. در این خصورابطه لازم است گفت هر آنچه که طول نوار بلند تر باشد قطر درام محرک نیز بزرگ تر می شود البته این موضوع مربوط به قطر درام های محرک و متحرک بعد از طراحی اولیه با توجه به طول , عرض و نوع بار و چگالی و ظرفیت نوار و زاویه نوار تعیین می شود که در مقابل قطر درام قطر شفت نیز قابل تغییر می باشند.

رولیک چیست و چه کاربردی دارد؟

رولیک‌ها در دسته ی مهم ترین اجزای کانوایر و هرزگرد‌‌هایی قرار می گیرند که استفاده اصلی آن ها حمل و تحمل وزن بار و قطعات در طول مسیر انتقال می باشد. بیش ترین کاربرد آن‌ها در کانوایرهای مورد استفاده در معادن به طور کامل مشخص می باشد.این قطعه به عنوان یک قطعه بسیار مهم و کاربردی بوده که منجر به رشد در صنایع شده و از بسیاری از هزینه‌ ها در صنایع همچون هزینه ‌های مالی و اتلاف وقت به خوبی می کاهد.ضمن کاربرد بالایی که رولیک در کانوایر دارد می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • صنایع سیمان، گچ و آهک
  • صنایع فولاد
  • صنایع کاغذ و مواد شیمیایی
  • فولاد سازی، ذوب و ریخته گری
  • معادن ذغال سنگ، شن و ماسه
  • معادن کانی‌‌های فلزی و غیر فلزی
  • نورد و لوله سازی

جنس رولیک

رولیک ‌ها با توجه به کاربرد و درخواست صاحبان صنایع در اندازه و با متریال های مختلفی تولید می شوند که به این صورت انواع مختلف رولیک را به وجود می آورند. فلزاتی همچون آهن ساده، آلومینیوم، چدن و استیل نمونه ای از مواد و متریالی است که در تولید رولیک‌ها کاربرد دارند.همچنین در رولیک پلیمری از تفلون یا PTFE، پلی اورتان، PE و HDPE  استفاده می گردد. گاها در مواردی در صنایع که به حمل مواد سنگین نیاز می باشد، از جمله رولیک ‌های نوار نقاله ‌های ماسه شویی، نوار نقاله‌های دستگاه‌های آسفالت و نوار نقاله‌های انتقال گونی‌هایی با وزن بیشتر لازم است تا با توجه به رولیک ‌ها و جنس آن ها، رولیک مناسب انتخاب شود.

خصوصیات و مشخصات فنی یک رولیک

در جهت انتخاب یک رولیک متناسب با فالیتی که دارید لازم است تا به موارد ذیل توجه نمایید:

بار از نظر وزن و شکل فیزیکی بررسی شود

ابعاد دستگاه و حداکثر ظرفیت تحمل

کنترل دمای عملیاتی محیط

میزان سطح فرسایش و سایش سطح مورد انتظار

سرعت مورد نظر جهت بارگیری، حمل و نقل و تغذیه جسم بر روی غلطک ها

قرار گرفتن در معرض آب، روغن های طبیعی، ازن و مایعات پایه فنی

فروآلیاژها چیست ؟

فروآلیاژ  به عنوان یکی از مواد کاربردی در صنعت بوده که در برگیرنده موادی و آلیاژهای مختلفی از فلز آهن می باشد که درصد قابل توجهی از یک یا چند عنصر دیگر همچون منگنز، آلومینیوم، سیلیس، کروم و … در آن ها وجود دارد. فروآلیاژها نیز همچون دیگر آلیاژهای جهت تولید آلیاژهای فلزی و غیر فلزی مختلف و همچنین انواع فولاد کاربرد دارند. استفاده از فروآلیاژ باعث تغییر در کیفیت مواد و محصولات فولاد و چدن می گردد. بنابراین صنایع فولاد، صنایع ریخته‌گری و صنایع تولید محصولات فولادی و چدنی از مهمترین مشتریان و مصرف کنندگان انواع فروآلیاژ ها به شمار می روند.

موارد کاربردی انواع فروآلیاژ در صنعت

موارد کاربردی انواع فروآلیاژ در صنعت از تنوع بالایی برخوردار است که عبارت اند از :

جهت تولید انواع فولاد با درصد کربن مختلف
بهره برداری جهت تغییر خواص ذوب برای صنایع ذوب فلزات غیرآهنی

باعث افزایش در خواص مکانیکی و فیزیکی فولاد
استفاده برای تولید انواع فلزات غیرآهنی با خواص متفاوت جوش

استفاده تحت عتوان عامل احیا کننده عناصر فلزی در مخلوط اولیه تهیه فولاد
کاربرد به‌عنوان افزایش خواص استحکام و ضربه‌پذیری در انواع فولاد آلیاژی
عامل تغییر نقطه ذوب فلزات در صنایع ریخته‌گری

What is a conveyor belt roller 01 - غلطک نوار نقاله چیست؟در حال حاضر رشد همه روزه در صنعت باعث شده تا ، نیاز افراد به لوازم صنعتی و به روز افزایش پیدا کند. لذا مراکز زیادی اقدام به تولید و فروش انواع دستگاه سنگ شکن و رولیک می کنند. ماکان سنگ شکن به عنوان یکی از مراکز معتبر شناخته می شود که در این رابطه فعالیت بالا و ارزنده ای دارد. شرکت ماکان سنگ شکن با پشتوانه بیش از ربع قرن تجربه در ساخت و توزیع قطعات انواع دستگاه های سنگ شکن و خطوط خردایش در این زمینه به افراد خدمات رسانی می کند . شما می توانید جهت کسب اطلاعات و خرید انواع غلطک نوار نقاله ، رولیک ، فروآلیاژها و … به وب سایت ماکان سنگ به نشانی makansangshekan.net مراجعه نمایید.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *