قیمت کنتاکتور

عوامل تعیین کننده قیمت کنتاکتور

پایگاه خبری دنیای برند، کنتاکتور Contactor از کاربردی ترین تجهیزات برق صنعتی و سیستم های قدرت به شمار می رود که نوعی کلید مغناطیسی است که به منظور قطع و وصل کردن مدار به وسیله یک سیم پیچ مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیز حیاتی و مهم در واحد های صنعتی و در دو نوع سه فاز و تک فاز به فروش می رسد. قیمت کنتاکتور به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه این مقاله به بررسی کامل هرکدام می پردازیم.

کنتاکتور تک فاز و سه فاز

اولین معیار تعیین کننده کنتاکتور، تک فاز یا سه فاز بودن آن است. همانطور که می دانید کنتاکتور های سه فاز در رنج قیمت بالا تری نسبت به انواع تک فاز به دست خریداران می رسند. این کنتاکتور ها یک نوع کلید بوبین دار هستند که برای کنترل جریان های قوی در کارخانجات و به طور کلی واحد های صنعتی استفاده می شوند.

نوع کنتاکتور (قدرت، کنترلی، خازنی)

کنتاکتور سه فاز خود دارای انواع مختلفی نظیر قدرت، کنترلی و خازنی می باشد که هرکدام با توجه به کارایی و ویژگی هایی که دارند، قیمت گذاری می شوند. در زیر انواع کنتاکتور سه فاز را به صورت کامل معرفی کرده ایم:

کنتاکتور قدرت

این کنتاکتور یکی از زیرمجموعه های ادوات سوئیچینگ است که به منظور فراهم کردن شرایط برای قطع و وصل مدار های برق با ایمنی بالا و مکانیزم مغناطیسی استفاده می شود. کنتاکتور قدرت امکان کنترل از راه دور را برای مصرف کنندگان این تجهیز فراهم می سازد. همچنین این کنتاکتور دارای قابلیت تعداد بالای قطع و وصل به طور پی در پی می باشد. لازم به ذکر است که انواع کنتاکتور های سه فاز قدرت به دلیل موارد مصرف و ویژگی هایی که دارند، در محدوده قیمت بالاتری نسبت به سایر کنتاکتور ها قرار می گیرند.

کنتاکتور کنترلی

کنتاکتور کنترلی در جهت قطع و وصل مدار فرمان به کار گرفته می شود و اغلب توان قطع کمی دارد. این نوع از کنتاکتور برای مدار فرمان بسیار مناسب بوده و از کنتاکتور های سه فاز قدرت به صرفه تر است.

کنتاکتور خازنی

کنتاکتور خازنی همانطور که از اسم آن بر می آید، به منظور قطع و وصل خازن در بانک خازنی تعبیه و مورد استفاده قرار می گیرد. با به کارگیری این کنتاکتور می توان طول عمر خازن را افزایش داد. زیرا کنتاکتور خازنی به کمک مقاومتی که در زمان اتصال خازن در مدار وارد می کند، قادر به کاهش شدت جریان اولیه خواهد بود.

برند سازنده کنتاکتور

در حال حاضر برند های متعدد و فراوانی در داخل و خارج از کشور در حوزه ساخت انواع کنتاکتور فعالیت می کنند. به طور مثال از انواع داخلی و خارجی برند های سازنده کنتاکتور می توان به پارس فانال، کنتاکتور اشنایدر، چینت، پارس اروند، هیوندای، کاوه، زیمنس، کانل و مواردی از این قبیل اشاره کرد. همانطور که می دانید، کنتاکتور های وارداتی نسبت به انواع داخلی قیمت بالاتری دارند و مشتریان برای خرید این نوع از کنتاکتور ها می بایست بودجه بیشتری را در نظر داشته باشند.

Determining factors of contactor price 01 - عوامل تعیین کننده قیمت کنتاکتوربرای نمونه کنتاکتور های ساخته شده توسط برند زیمنس (Siemens) به دلیل انعطاف پذیری، کیفیت و طول عمر مفید بالا در واحد های صنعتی بسیاری توسط مشتریان داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین تطبیق پذیری با شرایط آب و هوایی سخت و ایمن بودن نسبت به تماس دست از دیگر ویژگی های کنتاکتور های این برند محسوب می شوند. با این اوصاف کنتاکتور های زیمنس با اینکه در رنج قیمت بالایی قرار می گیرند، ولی همچنان از پرفروش ترین کنتاکتورها به شمار می روند.

از طرف دیگر انواع داخلی کنتاکتور های تک فاز و سه فاز نیز به دلیل کیفیت قابل قبول و قیمت پایین، مشتریان فراوانی را در سال های اخیر به خود جذب کرده اند. برای مثال کنتاکتور های برند ایرانی پارس فانال که در انواع مختلف با آمپراژ و توان های گوناگون عرضه می شوند، گزینه های مناسبی برای آن دسته از مشتریانی هستند که علاوه بر کیفیت و قیمت مناسب، گارانتی و خدمات پس از فروش محصول نیز برای آن ها مهم است.

عوامل تعیین کننده دیگر

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، قیمت کنتاکتور به عوامل دیگری همچون تحریم های بین المللی، نوسانات ارز، کیفیت و متریال ساخت، مقدار توان قابل انتقال، تعداد پل، حداکثر ولتاژ و جریان سوئیچینگ بستگی دارد. همچنین وجود لوازم جانبی مثل کنتاکت کمکی، اینترلاکت مکانیکی، تایمر الکتریکی می تواند در قیمت کنتاکتور موثر باشد.

کلام نهایی

همانطور که پیش تر گفتیم، عوامل تعیین کننده زیادی در قیمت کنتاکتور لحاظ می شوند. از این رو نمی توان قیمت دقیقی برای این تجهیز در نظر گرفت. اما به طور کلی و در اغلب مواقع می توان با توجه به برند سازنده کنتاکتور، حدود قیمت آن را بدست آورد. البته این معیار نیز همیشه قابل استناد نخواهد بود و ممکن است برخی از برند های خارجی سازنده کنتاکتور، محصولات خود را با قیمت بسیار پایینی به فروش برسانند.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *