نشست سالانه روز روابط عمومی

نشست سالانه روز روابط عمومی برگزار شد

پایگاه خبری دنیای برند، نخستین نشست سالانه‌ی روز روابط‌ عمومی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و مدیران رسانه و فعالان  روابط عمومی در مرکز شتاب‌دهنده ویکست روز شنبه سی اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

اجرای زنده پادکست:

احسان طریقت پادکستی با عنوان نبرد رسانه‌ها در جنگ جهانی را به صورت زنده اجرا کرد و بیان کرد، ما در این رویداد تلاش کرده‌ایم، به نقش روابط عمومی‌ها در جنگ‌ها بپردازیم.

در واقع برندگان اصلی جنگ‌ها لزوما گروهی که دارای تسهیلات بیشتری هستند، نیستند و برندگان جنگ همیشه گروهی هستند که اطلاعات بیشتری دارند و بهتر می‌توانند اطلاعات را مدیریت کنند. طریقت در ادامه به نقش پروپاگاندا در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت پروپاگاندا از ابتدای حضور رسانه‌ها وجود داشته است و در بسیاری موارد نیز تاثیرگذار بوده است. اما این سواد رسانه‌ای است که می‌تواند در تشخیص و خنثی کردن آن موثر باشد.

The annual public relations day meeting was held 6 - نشست سالانه روز روابط عمومی برگزار شد
اجرای زنده پادکست توسط احسان طریقت

سخنرانان نشست سالانه روز روابط عمومی PR Day:

سحر افاضلی، مدیر روابط عمومی پادرو:

در ادامه این نشست سحر افاضلی، مدیر روابط عمومی پادرو نیز به نقل تجربه این استارت‌آپ در حوزه روابط عمومی پرداخت و گفت: ما از مرداد ۱۴۰۱ متوجه اختلال اینترنت و کم شدن پهنای باند اینستاگرام شده بودیم و توییت آن هم در اکانت رسمی پادرو منتشر شد آن خبر باعث جلب توجه کاربران و رسانه‌های زیادی به سمت پادرو شد. ما توقع داشتیم با اعلام این خبر قانون‌گذار متوجه افت و سقوط کسب و کارها از فیلترینگ اینستاگرام شود اما متاسفانه دولت بدون توجه به این موضوع پهنای باند که هیچ به طور کل این پلتفرم را فیلتر کردند و در واقع فعالیت روابط عمومی پادرو نادیده گرفته شد.

The annual public relations day meeting was held 1 1 - نشست سالانه روز روابط عمومی برگزار شد
سحر افاضلی، مدیر روابط عمومی پادرو

رضا خیلائی؛ مدیر اجرایی استارتاپ کِشمون:

سخنران بعدی این نشست رضا خیلائی؛ مدیر اجرایی استارتاپ کِشمون از تجربیات خود در زمینه‌ی روابط عمومی در استارتاپ‌ها و اهمیت توسعه محصولات کشاورزی ایران و عرضه با کیفیت آن در داخل و خارج از کشور صحبت کرد.

خیلائی آمادگی تیم کِشمون را به منظور همکاری مشترک با ارگان‌ها، سازمان‌ها، مدیران و فعالان حوزه‌های مختلف کسب‌و‌کار را جهت اجرای کمپین‌های مسئولیت اجتماعی را اعلام کرد.

The annual public relations day meeting was held - نشست سالانه روز روابط عمومی برگزار شد
رضا خیلائی؛ مدیر اجرایی استارتاپ کِشمون

پنل تخصصی نشست سالانه روز روابط عمومی:

نشست سالانه روز روابط عمومی با عنوان انتقال تجربیات موفق مدیران استارت‌آپی در حوزه PR با حامد تاج‌الدین؛ رئیس هئیت مدیره آچاره، سید احمد واحدی؛ مدیر روابط عمومی هلدینگ فناپ، صابر خسروی؛ مدیر مرکز نوآوری ویکست و راهبری سیاوش صفاریان‌پور برگزار شد.

حامد تاج‌الدین هم‌بنیان‌گذار آچاره، هم به بیان تجربیات استارت‌آپ آچاره در زمینه بحران‌ها پرداخت و گفت: روابط عمومی‌ها باید تمام ذینفعان یک سازمان را در نظر داشته باشند و آنها در هماهنگی با سایر بخش‌هاست که می‌توانند بهتر عمل کنند.

احمد واحدی رئیس واحد روابط عمومی و برندینگ فناپ هم در ادامه به دیدگاه تقلیل‌گرایانه برخی سازمان‌ها به پی‌آر پرداخت و گفت: مدیریت بحران باید از جنس روابط عمومی باشد و برندها نباید زمان بحران به فکر داشتن واحد روابط عمومی بیفتند بلکه باید از ابتدا فکر روزهای سخت و بحرانی را بکنند وگرنه با میلیاردها تومان هم نمی‌توانند بحران را مدیریت کنند. او همچنین به بالا رفتن قیمت روابط عمومی‌ها پس از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: وقتی هر پلتفرم محبوب و اجتماعی فیلتر باشد به تبع آژانس‌های روابط عمومی و واحدهای روابط عمومی سازمان‌ها باید هزینه بیشتری بپردازند و به این شکل مسلما استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک از عهده این هزینه‌ها برنمی‌آیند.

صابر خسروی؛ مدیر مرکز نوآوری ویکست از اهمیت روابط عمومی در کشورهای خارجی صحبت کرد و بیان کرد باید به حوزه PR اهمیت بیشتری داد.

The annual public relations day meeting was held 2 - نشست سالانه روز روابط عمومی برگزار شد
حامد تاج‌الدین هم‌بنیان‌گذار آچاره، احمد واحدی رئیس واحد روابط عمومی و برندینگ فناپ، صابر خسروی؛ مدیر مرکز نوآوری ویکست

در ادامه‌ی این برنامه، مرتضی سلطانی، بنیانگدار زرماکارون در سخنانی درباره‌ی اهمیت روابط‌عمومی گفت: «ما به عنوان صنعتگران صاحب برند، هنوز اهمیت و نقش روابط عمومی در کسب‌وکار خود را نمی‌دانیم. وقتی از اهمیت آگاه نیستیم، از روابط عمومی استفاده نمی‌کنیم که مشکلات گوناگونی مثل عدم جلب اعتماد افکار عمومی را در پی دارد».

او در ادامه گفت: «در حال حاضر برندهایی در کشور وجود دارند که محصولاتی با کیفیت تولید می‌کنند ولی برای مردم شناخته شده‌ نیستند و یا اعتماد به آنها وجود ندارد. این نگاه بدبینانه به تولید داخل ناشی از ضعف در روابط عمومی و جلب اعتماد افکار عمومی است. در تولید نقش اصلی را ماشین‌ها و دستگاه‌ها بازی نمی‌کنند بلکه این نیروی انسانی است که تاثیرگذار اصلی محسوب می‌شود».

The annual public relations day meeting was held 3 - نشست سالانه روز روابط عمومی برگزار شد
مرتضی سلطانی، بنیانگدار زرماکارون

مهمان دیگر این نشست، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بود. دهقانی در ابتدای صحبت خود گفت: «به عنوان یکی از اعضای اکوسیستم استارپاپی کشور معتقدم که در حال حاضر، تمام نیازهای انسان قابل حل است و شرکت‌های مختلفی برای حل نیاز، خدمات ارائه می‌دهند. در واقع عرضه کننده در بازار زیاد شده است و به همین دلیل مفهموم روابط عمومی یا PR پررنگ شده است. روابط‌ عمومی‌هایی که بتوانند توجه بیشتری را به سازمان خود جلب کنند، در ساخت تصویر مناسب از شرکت خود موفق‌تر هستند. در کنار ارتباط با مشتریان، وظیفه‌ی دیگر روابط عمومی، توجه به ارتباطات درون سازمانی است. متاسفانه در این بخش ضعف‌هایی در کشور وجود دارد».

او در ادامه گفت: «متاسفانه به دلیل تاثیر نگاه‌های بخش دولتی به روابط عمومی، در سازمان‌ها نگاهی درجه دو به این حوزه شکل گرفته است. این درحالی است که تصویر یک شرکت توسط روابط عمومی و مارکتینگ ساخته می‌شود. در تمام دنیا شرکت‌های بزرگ سعی در ساختن تصویری جذاب و زیبا از سازمان خود دارند و این اهمیت کار روابط عمومی را بالا برده است. روابط عمومی حوزه‌ی مترقی است که شاید توجه کافی به آن نشده است و به همین دلیل نتوانسته‌ایم دستاوردها را به صورت درست در دنیا به نمایش بگذاریم».

The annual public relations day meeting was held 4 - نشست سالانه روز روابط عمومی برگزار شد
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

دهقانی فیروزآبادی همچنین به بحران‌های خبری حوزه معاونت فناوری هم پرداخت و گفت: راجع به اینترنت حرفه‌ای عکس‌العمل‌های زیادی به وجود آمد و من می‌توانم در حد اختیارات خودم صحبت کنم، من هم می‌توانستم با وعده‌های امیدوارکننده اما نادرست عده‌ای را امیدوار کنم، اما ترجیح دادم حرفی را بزنم که منطقی و ممکن به نظر برسد.

او همچنین در ادامه گفت: اینترنت حرفه‌ای خواسته همین دوستانی بود که در شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های خود درخواست اینترنت حرفه‌ای را داشتند. عده‌ای از فعالان حوزه اینترنت به خاطر اینترنت مهاجرت کرده بودند و من تلاش می‌کنم با ایجاد اینترنتی متفاوت تسهیلگر افرادی باشم که به اینترنت حرفه‌ای نیازمندند. اینترنت حرفه‌ای راهبردی میانی است که امیدوارم بتوانم آن را عملی کنم.

گالری تصاویر نشست سالانه روز روابط عمومی:

پایان

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *