ثبت برند

مراحل ثبت برند آنلاین و اینترنتی در ایران

پایگاه خبری دنیای برند، ثبت برند تجاری در ایران که با نام علائم تجاری نیز شناخته می شود، بصورت آنلاین و اینترنتی قابل پیگیری است. به منظور ثبت برند آنلاین باید از مدارک، شرایط و مراحل این کار آگاه باشید تا در سریع ترین زمان با کمترین هزینه بتوانید یک علامت تجاری را به ثبت برسانید. علائم تجاری بصورت شخصی یا شرکتی در ایران قابل ثبت و تاسیس می باشند و برای این کار می توان بصورت شخصی یا توسط سامانه ثبت برند، مراحل را دنبال کرد.در ادامه این مقاله به بررسی مراحل ثبت برند آنلاین و اینترنتی خواهیم پرداخت تا از شرایط کلی آگاه باشید.

ثبت برند آنلاین چیست؟

ثبت علامت تجاری ( نام تجاری) یا همان برند از طریق سامانه های اینترنتی، امروزه بسیار آسان بوده و در سریع ترین زمان می توان مراحل را پیگیری کرد. توضیحات کاملی در باره ثبت برند را در مقاله راهنما و آموزش ثبت برند به ساده ترین روش درج کرده ایم.

در هر صورت برای ثبت برند آنلاین می توانید به ۲ شکل عمل کنید:

۱-پیگیری ثبت برند رایگان

۲-پیگیری در صفحه سامانه ثبت برند آگاه ثبت

ثبت آنلاین علامت تجاری بصورت رایگان

Procedures for online and internet brand registration in Iran 01 - مراحل ثبت برند آنلاین و اینترنتی در ایرانهر کدام از این مراحل مزایا و معایب خاص خود را دارند که بر اساس شرایط شما، می توان یکی از آنها را انتخاب کرد. در ثبت برند آنلاین و اینترنتی بصورت رایگان، باید شما از کلیه مراحل، قوانین، مدارک و شرایط موجود روز در اداره مالکیت معنوی اطلاع داشته باشید. پس از آن قادر هستید تا با پیگیری از طریق این وبسایت، مراحل ثبتی خود را انجام دهید.

ثبت برند آنلاین در سامانه های اینترنتی

ممکن است شما از نظر زمانی یا اطلاعات حقوقی و اداری، شرایط مناسبی جهت پیگیری امور ثبت علائم تجاری و لوگو را نداشته باشید. از همین رو می توانید پیگیری مراحل و شرایط ثبت برند و لوگوی خود را به سامانه های اینترنتی واگذار کنید. این سامانه ها بصورت آنلاین و غیرحضوری، با دریافت هزینه کلیه مسائل حقوقی مربوط به ثبت شرکت و برند تجاری را برای شما انجام می دهند. البته در نظر داشته باشید که انتخاب یک سامانه معتبر و با کیفیت، می تواند در تسریع امور و کیفیت کار شما، تاثیر مستقیمی داشته باشد.

مراحل ثبت برند و لوگو بصورت آنلاین

برای شروع در قدم اول، باید نوع برند تجاری خود را مشخص کنید. این بدان معناست که برند شما می تواند حقیقی یا حقوقی باشد. از طرفی برند بین المللی یا مادرید و برند لاتین نیز شرایط خاص خود را دارد. بصورت کلی در گام بعدی شما باید اقدام به انتخاب اسم یا لوگو برای نشان تجاری خود کنید. این اسم یا لوگو می تواند بصورت فارسی یا انگلیسی در اداره مالکیت معنوی به ثبت برسد. در گام سوم شما باید اقدام به استعلام برند تجاری کنید که در ادامه به آن می پردازیم.

استعلام برند آنلاین

Procedures for online and internet brand registration in Iran 02 - مراحل ثبت برند آنلاین و اینترنتی در ایرانپس از انتخاب چندین اسم یا لوگو برای برند خود، به منظور عدم تکراری بودن آن باید اقدام به استعلام برند نمایید. استعلام برند و لوگو بصورت آنلاین و اینترنتی بصورت رایگان قابل انجام است و برای این کار می توانید به لینک بالا مراجعه نمایید. عدم انتخاب طرح ها و اسامی تکراری باعث می شود تا در سریع ترین زمان، به هدف خود برسید و از رد شدن پرونده خود توسط اداره مالکیت معنوی جلوگیری کنید.

تهیه مدارک ثبت برند

پس از انتخاب یک اسم یا لوگو برای برند تجاری خود، نوبت به تهیه مدارک ثبت برند می رسد. این مدارک بر اساس نوع برند متفاوت است و برند حقیقی با حقوقی ( شرکتی) تفاوت های خاصی دارد. لیست کاملی از مدارک ثبت برند را می توانید در اینجا مشاهده نمایید تا بصورت آنلاین قادر به پیگیری مراحل ثبت لوگو و علائم تجاری مورد نظر خود باشید.

مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه فرد حقیقی یا مدیر عامل یک شرکت

  • ارائه تصویر از لوگوی مورد نظر ( در صورت نیاز )
  • جواز تاسیس و کسب برای شرکتهای تجاری
  • تهیه کارت بازرگانی برای برند های لاتین
  • مدارک ثبتی شرکت ( برای برند های حقوقی)

پرداخت هزینه ثبت برند تجاری و لوگو بصورت آنلاین

پس از تهیه مدارک، استعلام علائم تجاری و انتخاب اسم نوبت به پرداخت هزینه ثبت برند می رسد. این هزینه بر اساس نوع راه و روشی که برای پیگیری مراحل در نظر گرفته اید، دارد. به عنوان مثال ثبت برند بصورت شخصی نسبت به پیگیری مراحل توسط یک سامانه حقوقی، هزینه پایین تری دارد. اما در صورتیکه پیگیری مراحل را به سامانه حقوقی واگذار نمایید، طبیعتا هزینه هایی جهت انجام کار های اداری، تشکیل پرونده و امور دیگر دریافت خواهد شد. با ثبت اینترنتی و آنلاین علائم تجاری می توان با کمترین هزینه تمام این فرآیند را انجام داد.

مدت زمان ثبت برند و لوگو

از نظر بازه زمانی بین ۲۰ روز کاری تا ۵۰ روز زمان برای ثبت برند مورد نیاز است. در صورتیکه امور را بصورت شخصی پیگیری کنید، نقص مدارک یا عدم آگاهی با شرایط ممکن است این بازه زمانی را طولانی تر کرده و دیر تر به نتیجه برسید. اعتبار برند های ثبت شده در ایران نیز بصورت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است و پس از ۱۰ سال می توان برای تمدید آن نیز بصورت آنلاین اقدام کرد.

مشاوره رایگان حقوقی برای ثبت شرکت و ثبت برند

اهمیت دریافت مشاوره حقوقی در زمینه امور ثبتی، بر کسی پوشیده نیست و می تواند از صرف هزینه های زیاد و هنگفت، جلوگیری کند. شما برای دریافت مشاوره رایگان ثبت شرکت و برند، می توانید به سامانه آگاه ثبت مراجعه نمایید. با این کار دیگر نگران کم و کاستی های مربوط به مدارک، مجوزها و عدم آگاهی از شرایط نباشید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *