ثبت برند

راهنما و آموزش ثبت برند به ساده ترین روش

پایگاه خبری دنیای برند، برند یا نشان تجاری، برای ثبت شدن در سامانه و سایت رسمی کشور ایران نیاز به تهیه شرایط و مدارک مورد نیاز آن دارد و در این مسیر بایستی به هزینه های آن توجه داشت. در صورتیکه شما جزو افرادی هستید که قصد دارید تا به ثبت برند بپردازید و نیاز به راهنمایی و آموزش برای این موضوع دارید، می توانید با مطالعه این مقاله به درک و دید درستی از مراحل و شرایط آن برسید و با هزینه ها و اقدامات لازم آشنا شوید. پیش از شروع بحث باید اعلام کرد که کلیه افراد حقیقی یا حقوقی که می خواهند یک علامت تجاری داشته باشند و از آن برای خدمات خود استفاده کنند، می توانند بصورت شخصی و با کمترین هزینه آن را انجام دهند.

ثبت برند تجاری چیست؟

Help and teach brand registration in the simplest way 01 - راهنما و آموزش ثبت برند به ساده ترین روشوقتی صحبت از ثبت نشان تجاری یا همان واژه برند می شود، اولین و شاید برجسته ترین چیزی که در ذهن ما نقش می بندد، شرکت ها  و کمپانی هایی نظیر: نایک، آدیداس، اپل، مایکروسافت و … باشد. این شرکت ها با چه هدفی اقدام به ثبت برند خود کرده اند و مزیت آن چیست؟ باید در نظر داشته باشید زمانی که شما اقدام به تهیه و به ثبت رساندن نشان تجاری خود بصورت قانونی می کنید، می توانید از خدماتی که تولید می کنید، بصورت حقوقی محافظت کرده و حق و حقوق کالای خود را در اختیار داشته باشید. از همین رو کلیه امور مربوط به این موضوع نیاز به تهیه مدارک، پرداخت هزینه و رعایت کردن قوانین خاص خود دارد.

یک برند شامل چه مواردیست؟

اگر بصورت کلی بخواهیم یک تعریف جامع از واژه Brand داشته باشیم، باید گفت : برند یا علامت تجاری یک علامت، اسم، لوگو و نشان می باشد که باعث ایجاد تمایز بین محصولات و خدمات شما با سایر افراد شده و با هدف ایجاد حس اطمینان و برآورده کردن نیاز های کاربر به ثبت می رسد. پس شما در ظاهر شاید یک لوگو یا یک آرم را ببینید اما در پشت پرده آن می توان در باره موضوعاتی نظیر: کیفیت، شخص یا شرکت تولید کننده، میزان هزینه محصولات آن برند و … پی برد. زمانی که شما بتوانید کیفیت و ارزش محصولات یا خدمات خود را ارتقا دهید، مشتریان شما با مشاهده علامت تجاریتان بر روی یک محصول، با خیال راحت تری اقدام به خرید و تهیه آن می کند.

مزایای ثبت برند

اگر با مزیت هایی که با داشتن یک نشان تجاری می توانید بدست بیاورید آشنا نیستید، باید اعلام کرد که شما می توانید با استفاده از آن از محصولات و خدمات خود بصورت قانونی حفاظت کنید و باعث ایجاد رقابت سالم با سایر کالاها در صنف خود شوید. از طرفی با استفاده از آن حس اطمینان و اعتماد کاربران و مشتریان خود را افزایش داده و خرید و فروش برای آنها بسیار ساده تر می شود. یکی از مهم ترین قابلیت هایی که بسیاری از افراد با این هدف اقدام به ثبت برند می کنند، خرید و فروش نشان تجاری است. بدین شکل که با فعالیت بر روی یک برند، آن را گسترش داده و اسم و  رسمی برای آن درج می کنند و سپس اقدام به فروش آن به افراد متقاضی خواهند کرد.

چه مدارکی برای ثبت نشان تجاری لازم است؟

Help and teach brand registration in the simplest way 02 - راهنما و آموزش ثبت برند به ساده ترین روشحال نوبت به بررسی مدارک لازم برای ثبت برند می رسد که در این بخش باید به دو گروه افراد حقیقی و حقوقی پرداخت. افراد حقیقی شامل شخص شما و افراد حقوقی شامل موسسات یا شرکت های تجاری می شود که قصد به ثبت رساندن آن را دارند.

برای افرد حقیقی :

  • ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه
  • تصویری از برند مورد نظر در سایز ۶ سانتی متر در ۶ سانتی متر
  • تهیه تصاویر از چند زاویه برای برندهای ۲ الی ۳ بعدی
  • تهیه و ارائه مجوز های لازم برای فعالیت در صنف خود مثل: گواهی تاسیس، جواز کسب، پروانه بهره برداری و …
  • در صورتیکه برند انتخابی شما لاتین می باشد، ارائه کارت بازرگانی الزامیست

برای افراد حقوقی

  • کارت ملی و شناسنامه
  • کپی روزنامه تاسیس شرکت به همراه آخرین تغییرات ثبت شده
  • ارائه مجوز های لازم برای فعالیت مثل : گواهی تاسیس، پروانه ساخت و ..
  • تهیه کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن یا انگلیسی بودن برند
  • تهیه تصاویر از زوایای مختلف برند در صورت ۲ الی ۳ بعدی بودن

هزینه های لازم برای ثبت برند

برای بررسی و محاسبه هزینه ثبت برند باید ابتدا به روش انجام آن ( بصورت شخصی یا با استفاده از یک وکیل یا موسسه حقوقی معتبر) دقت کنید. در گام بعدی هزینه هایی مثل: دریافت جواز های لازم برای فعالیت، کارت بازرگانی، چاپ آگهی، ارسال و پست مدارک به سازمان مرتبط، استعلام برند مورد نیاز می باشد. البته استعلام برند امروزه توسط بسیاری از موسسات حقوقی معتبر  مانند آگاه ثبت، بصورت رایگان انجام می شود.

قوانین و شرایط انتخاب اسم برای علامت تجاری

در هنگام انتخاب اسم یا لوگو باید به موارد مهمی توجه داشته باشید تا پس از ارسال به سازمان و اداره مالکیت معنوی با مشکلی مواجه نشوید. برای مثال شما نباید نامی را انتخاب کنید که شامل اسامی : افراد معروف جامعه، اشخاص تاریخی، سران مملکت، اسم کشور ها، شهر، اماکن تاریخی خاص باشد. انتخاب اسامی یا لوگو هایی که با قوانین یک کشور تناقض داشته باشد نیز از خط قرمز های ثبت برند می باشد. برای اینکه راحت تر بتوانید این کار را انجام دهید، بهتر است ابتدا قوانین آن را در نظر بگیرید و سپس اقدام به استعلام برند از موسسات حقوقی معتبر کنید.

جمع بندی

ثبت برند یا علامت تجاری در کشور ایران امری بسیار مرسوم می باشد و برای رعایت حق و حقوق و مالکیت خدمات استفاده می شود. در این مسیر هزینه ها، مدارک، شرایط انتخاب اسم، بسیار مهم می باشد که باید به آن ها توجه کرد. از نظر مدت زمان و هزینه نیز بهترین روش، استفاده از تجربه یک وکیل با سابقه یا ثبت برند با آگاه ثبت می باشد که با کلیه مراحل و قوانین آشنا باشند و در کم ترین زمان و با ارزان تر

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *