به نقل از مقاله منتشر شده در سایت بریتانیکا، که یک مقاله جامع در مورد دستگاه تصفیه آب و اهمیت آن منتشر کرده و از دیدگاه های مختلف مراحل تصفیه آب و اهمیت تصفیه آب را بررسی کرده و در نهایت مزایای استفاده از بهترین دستگاه تصفیه آب را بیان نموده است.

کارشناسان ما نیز در تصفیه مارکت، این مقاله رو ترجمه کرده و ما تصمیم گرفتیم ترجمه این متن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا اول از همه، اهمیت دستگاه تصفیه آب را بدانید. و در ثانی  هنگام خرید دستگاه تصفیه آب، اطلاعات کافی در مورد سیستم و نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی داشته باشید. و بتوانید بهترین دستگاه تصفیه آب را تشخیص دهید . و بهترین تصمیم را برای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب بگیرید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

هدف از تصفیه آب چیست؟

از آنجایی که مصرف آب لوله کشی شهری، در دراز مدت باعث امراض مختلف در بدن انسان می شوند، هدف اصلی از تصفیه آب، جداسازی مواد مضر و بیماریزا، از آب و نیز از بین بردن بو و طعم نامطبوع آب می باشد. فاضلاب بیمارستانها و کارخانجات ، کود ها و سموم کشاورزی، کلر، فلزات سنگین و آلودگیهای دیگر در آب باعث بروز انواع بیماریهای عفونی، کبدی، گوارشی، کلیوی، قلبی و عروقی در بدن انسان می شود. که با تصفیه آب می توان از آن جلوگیری کرد.

چون سیستم تصفیه فاضلاب شهری بسیار فرسوده و قدیمی می باشد. و چون به خاطر مضر بودن کلر برای بدن، نمی‌تواند بیش از اندازه برای تصفیه آب، از کلر به مقدار زیاد استفاده کند. پس در نتیجه نمیتواند تمام آلودگیهای موجود در آب رو ازبین ببرد و از طرفی مصرف کم کلر نیز، در طولانی مدت خود باعث بروز بیماریهای تنفسی و ریوی و قلبی در بدن می شود. و مهمترین دلیل برای ضرورت دستگاه تصفیه آب، این است که استفاده از کلر برای تصفیه آب، فقط میکروبها و باکتریهای موجود در آب را از بین می‌برد. ولی به طور مثال، میزان سربی که در آب وجود دارد، با کلر از بین نمی رود. لذا لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی احساس می شود .

نحوه کار دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب خانگی از دو روش می توانند آب را تصفیه کنند.

Why is it necessary to use a water purifier 01 - چرا استفاده از دستگاه تصفیه آب ضروری است؟روش اولترا فیلتراسیون

روش اسمز معکوس

در روش اولترا فیلتراسیون، دستگاه بدون برق، پمپ و مخزن می باشد. و کار تصفیه آب را صرفا با استفاده از چندین فیلتر انجام می دهند. این دستگاه بیشتر مناسب مناطقی است که دارای آب با رسوبات زیاد می باشد. زیرا توانایی در حذف ذرات درشت آب مانند شن و ماسه  و گل و لای و نیز کلر را دارد. ولی یونهای موجود در آب را نمی تواند از بین ببرد .

در روش اسمز معکوس، دستگاه ها با استفاده از برق و پمپ و مخزن و فیلتر ممبران ، کار تصفیه آب را انجام می دهند به صورتی که فیلتر ممبران تا یک ده هزارم (۰۰۰۱/۰) میکرون آلودگی های آب را از بین می برد.

پس از حذف املاح مضر آب، فیلترهای دیگر، مواد معدنی مفید دیگر را به آب بر می گردانند. و سختی آب را کاهش داده و نیز می توانند یونهای آب را حذف کرده و باعث شیرین کردن آب شور بشوند. در روش اسمز معکوس که بهترین روش تصفیه آب می باشد.چندین مرحله تصفیه آب وجود دارد که این مراحل با توجه به نوع دستگاه تصفیه آب، متفاوت می باشد که در زیر به تفصیل به آنها می پردازیم.

لازم به ذکر است که دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس دارای ۵ الی ۱۰ مرحله تصفیه آب هستند که پر فروش ترین دستگاه تصفیه آب، دستگاه ۶ مرحله ای می باشد.

به این صورت است که با توجه به مراحل ذکر شده هر مرحله از یک فیلتر برای تصفیه آب استفاده میکند. یعنی دستگاه ۶ مرحله ای ۶ فیلتر و دستگاه ۱۰ مرحله ای دارای ۱۰ فیلتر می باشد.

ما در زیر کار دستگاه تصفیه آب ۶ مرحله ای را به شما توضیح می دهیم تا با روش کلی کار دستگاه های تصفیه آب به روش اسمز معکوس آشنا شوید.

  1. مرحله اول به وسیله فیلتر پروپیلن که دارای الیاف فشرده است. با میلیونها منفذ به قطر ۵ میکرون، ذرات معلق بالاتر از این قطر را از آب جدا می کند.
  2. مرحله دوم تصفیه با استفاده از فیلتر کربن فعال، انواع مواد شیمیایی آفت کش ها ، و کلر را آز آب حذف کرده و بو و طعم نا مطبوع را از بین می برد.
  3. مرحله سوم که با استفاده از فیلتر الیافی یا کربن بلاک، عملکردی شبیه به فیلتر اول دارد. با این تفاوت که دقت این فیلتر تا یک میکرون افزایش پیدا کرده است
  4. مرحله چهارم که با استفاده از فیلتر اسمز معکوس یا فیلتر ممبران انجام می شود. با دقتی برابر با یک ده هزارم میکرون تمامی املاح و عوامل مضر مانند سرب ،نیترات ،آرسنیک، جیوه و فلزات سنگین دیگر را از آب جدا می کند.
  5. در مرحله پنجم با استفاده از فیلتر پست کربن، یا کربن خطی ، مواد شیمیایی و بو و یا طعم باقیمانده در آب را، از بین خواهد برد.
  6. در مرحله ششم یا مرحله آخر، توسط فیلتر مینرال، انواع مواد معدنی مفید ، مانند آهن ،کلسیم، پتاسیم و غیره، به آب تصفیه شده باز گردانده می شود.

در دستگاه های با مراحل تصفیه بالاتر ، از فیلترهای قلیایی و فرابنفش استفاده می شود که آب را یونیزه یا قلیایی می کند. و جهت کاهش بیماریهای گوارشی و نیز قند و چربی بدن، خاصیت آنتی اکسیدانی  به آب می دهند . و یا توسط اشعه یو وی ای تقریبا تمامی موجودات زنده در آب را از بین می برند.فیلتر فرابنفش برای از بین بردن انواع ویروس ها ، باکتری ها و میکروبها بسیار مفید و کارا است.

Why is it necessary to use a water purifier 02 - چرا استفاده از دستگاه تصفیه آب ضروری است؟مزایای خرید دستگاه تصفیه آب

یکی از بزرگترین مشکلاتی که امروزه با آن درگیر هستیم آلودگی در دو عنصر حیاتی آب و هوا و مقداری آلودگی در عنصرخاک می باشیم. که منشا بسیاری از بیماریهای ناعلاج و ناشناخته است. البته کارشناسان و دانشمندان مشکلات ناشی از آلودگی آب را با بررسی و تحقیق و اختراع دستگاه های تصفیه آب ، حل نموده اند. حد اقل یک موضوع از آلودگی هایی که در بالا مطرح شد، با اختراع دستگاه تصفیه آب آشامیدنی حل شد و کسانی که از دستگاه های تصفیه آب استفاده می کنند، در مقابل با مشکلات  و بیماری هایی که ناشی از آلودگی آب می باشد در امان هستند. از مزایای دیگر دستگاه تصفیه آب، ارزان و به صرفه بودن آن است که با هر بودجه ای می توان دستگاه تصفیه آب را تهیه و خریداری نمود.

بنابراین با توجه به مشکلاتی که در بالا به آن اشاره شد، که در اثر استفاده از آب ناسالم و تصفیه نشده ، به وجود می آیند . و راه حل آن که استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی است که با قیمت اقتصادی و به سهولت در دسترس همگان قرار دارد. پس عقل سلیم حکم می کند که به جای اینکه خودمان را در معرض بیماریهای بعضا لاعلاج قرار دهیم و پول خودمان را صرف درمان کنیم بهتر است که با تهیه دستگاه های تصفیه آب با کیفیت و ارزان قیمت، زندگی سالم تر و شادابتری را تجربه کنیم.

 تصفیه مارکت در این راه همیشه همراه همیشگی شماست و تا جایی که ممکن است و به بهانه های مختلف، با تخفیف های گوناگون، سعی در ایجاد یک زندگی بهتر و سالم تر برای شما هم میهنان عزیز می باشد . به خاطر اثبات این مدعا باز هم به کسانی که از طریق این مقاله تصمیم دارند که یک قدم یه سمت سلامتی بردارند و دستگاه تصفیه آب خرید کنند  کد تخفیفی با عنوان (first ) در نظر گرفته شده است که میتوانید با این کد به تعداد محدود اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی کنید.

منابع :

بخش-وب-گردی-۹۶/۳۸۲۸۲۷۴-چرا-استفاده-از-دستگاه-تصفیه-آب-ضروری-است/https://donya-e-eqtesad.com

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.