برداشت ۲۱۰ هزار تن خرما

پیش بینی برداشت ۲۱۰ هزار تن خرما با ۸۰ برند صادراتی

پایگاه خبری دنیای برند، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: از پیش بینی برداشت ۲۱۰ هزار تن خرما از نخلستان های منطقه خبرداد.

احمد احمدپور  در نشست هم اندیشی  قیمت خرما با اشاره به ظرفیت‌های تولید خرما در جنوب کرمان گفت: سالانه بیش از ۲۱۰ هزارتن خرما سالم و باکیفیت و بعضا ارگانیک در جنوب کرمان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اهمیت اخذ گواهی سلامت محصولات و تاثیر برندسازی در رونق صادرات و توسعه بازار فروش محصولات، بر ضرورت پیگیری جهت اخذ گواهی سلامت محصولات کشاورزی و لزوم استانداردسازی سردخانه ها و مراکز سورتینگ صادراتی منطقه تاکید کرد.

احمدپور عنوان کرد: برندسازی بخش مهمی از فرایند رشد و توسعه صادرات محصولات کشاورزی می باشد که به شکل بسیار موثری به موفقیت در زمینه بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی کمک می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به صدور حدود ۸۰ برند صادراتی در منطقه گفت: مهمترین عامل در فروش محصولات کشاورزی جلب اعتماد مشتری هست و به لحاظ آنکه کالای دارای برند به راحتی قابل تشخیص و ردیابی می باشد، برندسازی فرصت مناسبی برای نشان دادن ارزش محصول به بازارفروش می باشد که می‌طلبد تولید کنندگان و صادرکنندگان جنوب کرمان ضمن پیگیری جهت اخذ گواهی سلامت، کیفیت اصلی و برتر محصولات خود را در قالب برند به بازارهای صادراتی دنیا معرفی و آنها را برجسته نمایند.

در ادامه عنایت سالاری معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: تعیین نرخ خرید خرما دستوری نیست و بهترین قیمت را بازار عرضه و تقاضا تعیین می کند.

سالاری با اشاره به افزایش هزینه های تولید خرما در منطقه گفت: هزینه های داشت و برداشت و نیروی کار در نخلستان ها به ویژه هزینه های گرده افشانی، خوشه‌بندی، هرس و برداشت محصول خرما افزایش یافته ولی قیمت از پیش تعیین شده ای برای خرید و فروش خرما از باغداران اعلام نشده و قیمت خرید و فروش خرما از باغداران بر اساس بازار عرضه و تقاضا است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *