کباب اسمعلی

«کباب اسمعلی» یکی از خوراک های برند سنقری‌ها برای پذیرایی از میهمانان نوروزی

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس میراث فرهنگی شهرستان سنقروکلیایی از کباب اسمعلی به عنوان یکی از خوراک های برند این شهرستان برای پذیرایی از گردشگران نوروزی یاد کرد.

داریوش فرمانی با اشاره به وجود جاذبه های متعدد گردشگری در این شهرستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، اظهار کرد: سراب گزنهله، سراب گلویج، سراب چرمله، منطقه کیونانات، روستاهای هدف گردشگری چرمله، ورمقان و سدهای جامیشان و سلیمانشاه از جمله جاذبه های گردشگری طبیعی در این شهرستان هستند که میهمانان نوروزی می توانند در کنار آنها ساعات لذت بخشی را سپری کنند.

وی ادامه داد: از نظر تاریخی هم بقعه مالک، موزه مردم شناسی، بازار قدیمی شهر و حدود ۱۵ حمام قدیمی در این شهرستان وجود دارد که مسافرین نوروزی می توانند از آنها هم بازدیدی داشته باشند.

رئیس میراث فرهنگی سنقر یکی از مهمترین شاخصه های گردشگری در این شهرستان را بحث گردشگری غذا عنوان کرد و گفت: در شهر سنقر کبابی طبخ می شود که شهرت کشوری دارد و به آن کباب اسمعلی می گویند.

وی ادامه داد: بسیاری از گردشگرانی که تاکنون به سنقر آمده اند، طعم لذید این کباب را چشیده اند و از آن تعریف کرده اند.

فرمانی از فرشی باستانی که به واسطه گره های محکم به آن فرش آهنین می گویند و از تخمه آفتاب‌گردان سنقر که شهرتی بسیار فراگیر دارد به عنوان دو سوغاتی این شهر برای گردشگران یاد کرد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی در ادامه با بیان اینکه هرساله حدود ۱۰۰ هزار نفر میهمان نوروزی از این شهرستان بازدید می کنند، گفت: برای امسال هم تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده تا مسافرین نوروزی روزهای خوبی را در این شهرستان سپری کنند و با خاطره ای خوب آن را ترک کنند.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *