برندهای صنایع دستی

صادرات برندهای صنایع دستی ثبت‌شده

پایگاه خبری دنیای برند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۹ برند صنایع دستی ثبت شده است، گفت: طبق برآوردها صادرات صنایع دستی در خراسان جنوبی حدود ۲۶۷ هزار دلار در سال گذشته بوده است.

هادی شاهوردی، امروز شنبه ۲۱ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اعتبارات مصوب ما در بخش صنایع دستی طی سال ۱۴۰۰ حدود سه میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان بوده است که از این میزان دو میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ رشته صنایع دستی در ۱۸ گروه در کشور شناسایی شدند که این آمار در خراسان‌جنوبی ۸۵ رشته است، تصریح کرد: در معاونت صنایع دستی حوزه بازاریابی را فعال کرده‌ایم؛ هرچند اقدامات خوبی برای صادرات صنایع دستی صورت گرفته ولی در بخش بازاریابی مشکلاتی داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: از اعتبارات تخصیص یافته برای حوزه آموزش ۲۵۸ میلیون تومان، در راستای احداث مراکز صنایع دستی و بازارچه‌های صنایع دستی ۱.۵ میلیارد تومان و برای تجهیز مراکز و کارگاه‌های صنایع دستی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شاهوردی گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی ۲۲ برنامه از جمله افتتاح کارگاه نستاجی و دوخت لباس سنتی در بیرجند، نمایشگاه عرضه صنایع دستی قاین اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق برآوردها صادرات صنایع دستی در خراسان جنوبی حدود ۲۶۷ هزار دلار در سال گذشته بوده است؛ همچنین در سال ۱۴۰۰ در زمینه صنایع دستی خراسان‌جنوبی ۵۱۷ مجوز صادر و ۷۰۰ نفر نیز در رشته‌های مزیت دار استان آموزش دیدند.

وی گفت: به منظور حمایت از صنعتگران از محل بند الف تبصره ۱۸ حدود ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به بانک معرفی کردیم که از این میزان تاکنون ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است که از این مقدار کم تسهیلات پرداختی گلایه داریم؛ در بحث تسهیلات بند الف پیگیری‌هایی داشته‌ایم که تسهیلات به دو برابر افزایش پیدا کند و سه رشته صنایع دستی را نیز احیا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان کرد: پنبه ملی خوسف ظرفیت ثبت جهانی را دارد ولی باید به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر افراد به واسطه عدم اطمینان از بازاریابی و فروش کمتر به سمت کشت پنبه ملی می‌روند و از این جهت نخست باید در عرصه بازاریابی و برند سازی فعالیت داشته باشیم.

شاهوردی با بیان اینکه که طی سه سال آینده مجوز ۱۰ مجتمع کارگاهی صنایع دستی صادر کنیم و سه نمایشگاه ملی را نیز داشته باشیم، افزود:۳۵۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی ما بیمه تأمین اجتماعی و ۳۳۰۰ نفر نیز بیمه صندوق روستاییان هستند.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما برای واگذاری خانه‌های قدیمی حوزه صنایع دستی است، تصریح کرد: اگر استان در زمینه ساختمان اداری میراث فرهنگی با ما همکاری لازم را نداشته باشید، علی رغم میل باطنی مجبور خواهیم شد ساختمان اداری را به باغ و عمارت رحیم آباد ببریم.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به هدفگذاری چهار شهرستان سرایان، فردوس، نهبندان و قاین در بحث بازارهای فروش دائمی صنایع دستی، یادآور شد: در بحث افزایش نشان ملی مرغوبیت پیگیری کرده‌ایم که از ۹ مورد فعلی افزایش پیدا کند.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *