پمپ آب خانگی

علت روشن نشدن پمپ آب خانگی + راه حل های آن

پایگاه خبری دنیای برند، در این مقاله قصد داریم در مورد علت روشن نشدن پمپ آب خانگی راه حل های آن مطالبی ارائه دهیم. همانطور که می دانید یکی از تجهیزاتی که برای افزایش فشار آب خانه در ساختمان ها و آپارتمان ها و سایر مراکز مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد پمپ آب خانگی است. در واقع بعضی از مواقع به دلیل مشکلات متنوعی ممکن است هنگام استفاده کردن از پمپ آب متوجه شوید که پمپ آب روشن نمی شود. در ادامه در مورد علت روشن نشدن پمپ آب خانگی اطلاعات گسترده‌ای در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم تا در زمان وجود این مشکل سردرگم نشوید. اما بدانید که در انتخاب پمپ آب خانگی عوامل موثری دخیل هستند مثلاً شما باید به تعداد شیر ها و تعداد طبقات ساختمان و متراژ واحد توجه داشته باشید.

علت روشن نشدن پمپ آب خانگی

دلایل متنوعی وجود دارد که موجب عدم عملکرد درست پمپ آب خانگی می شود. در حقیقت باید این بیان کرد که بعضی از مشکلاتی که موجب روشن نشدن پمپ آب خانگی می‌ شوند بسیار ساده هستند. مثلاً مشکلاتی نظیر قطع بودن برق ورودی دستگاه از جمله مشکلاتی است که با وصل کردن برق از بین می رود‌ اما مشکلات دیگری وجود دارد که برای از بین بردن آن ها باید به سراغ تعمیرکاران بروید. یکی از مهمترین و ساده ترین دلایل روشن نشدن پمپ آب خانگی همانطور که در قسمت فوق ذکر کردیم قطع بودن آب ورودی ساختمان است. در بعضی از مواقع زمانی که شیرهای آب را باز می‌ کنید مشاهده می کنید که پمپ آب به مانند قبل روشن نمی شود و عملکرد درستی ندارد. در این صورت باید به سراغ شیر فلکه ساختمان بروید چرا که ممکن است شیر فلکه قطع شده باشد. در واقع با بازکردن شیر آب فلکه می توانید به سادگی مشکل پمپ آب خانگی خود را حل کنید.

دلایل روشن نشدن پمپ آب خانگی

یکی از رایج‌ترین دلایل روشن نشدن پمپ آب خانگی قطع بودن برق ورودی به پمپ است. در حقیقت زمانی که پریز برق پمپ برق نداشته باشد منجر به عدم کارکرد پمپ آب خانگی می شود.

 برای این کار کافی است شما با استفاده از یک فازمتر  از وجود جریان های فاز و نول در داخل پریز اطمینان حاصل کنید. اما در بعضی از مواقع پیش می‌ آید که کابل ورودی به برق پمپ آب به دلایل مختلفی قطع شده است.‌ مثلا ممکن است هنگامی که قصد جابجایی پمپ آب را داشتید کابل آن کشیده شده باشد و این اتفاق باعث قطع شدن سیم های داخلی آن شده باشد. در این صورت شما باید در اولین اقدام دوشاخه برق پمپ را از پریز جدا کنید و سپس بعد از جدا کردن  اقدام به عیب یابی آسیب دیدگی کنید.

در زمان وجود اشکال در قسمت سیم پیچی پمپ باید چه کار کنیم؟

Cause of not turning on the home water pump its solutions 01 - علت روشن نشدن پمپ آب خانگی + راه حل های آندر بعضی از مواقع علت کار نکردن پمپ آب خانگی شما خرابی در قسمت سیم پیچ پمپ آب است. در این صورت سوال بسیاری از افراد این است که چگونه باید اقدام به تعمیر این قسمت از پمپ آب کنیم.  بررسی سیم پیچ موتور پمپ های آب خانگی باید توسط افراد متخصص انجام بگیرد. چرا که یک اقدام تخصصی است و کسانی که تخصص کافی و تجارب و مهارت لازم را در انجام این کار ندارند به هیچ عنوان تحت هر شرایطی نباید به این قسمت از پمپ آب دست بزنند. چرا که ممکن است پمپ آب را خراب تر کنند و موجب اتصالی در قسمت سیم پیچی آن شوند. به همین علت بهترین کار این است که به سراغ افرادی بروید که در این کار تجربه و مهارت کافی دارند تا بتوانند با استفاده از تجارب خود را بدون اینکه آسیب بیشتری به پمپ شما وارد کنند اقدام به تعمیر آن نمایند.

راه حل های تعمیر پمپ آب خانگی

یکی از ملحقات پمپ آب خانگی که نقش بسیار مهمی در این تجهیزات ایفا می کند کلید اتوماتیک پمپ آب است. در واقع در بعضی از مواقع پیش می آید که علت روشن نشدن پمپ آب خانگی خرابی کلید پمپ و یا تنظیم نبودن آن است. این بخش از پمپ آب خانگی برای قطع و وصل شدن پمپ فرمان صادر می کند به همین جهت عملکرد بسیار مهمی دارد و در صورت خرابی آن مشکلات زیادی در پمپ آب به وجود می آید. قطعه کلید  پمپ به دو صورت دیجیتالی و مکانیکی وجود دارد و در اکثر مواقع علت روشن نشدن پمپ آب خانگی به علت تنظیم نبودن این قطعه است. در حقیقت برای تعمیر مشکلات روشن نشدن پمپ آب باید در ابتدا اطلاعاتی در مورد پمپ آب داشته باشید تا بتوانید به عیب یابی آن را بپردازید.

قیمت پمپ سیرکولاتور

 این دستگاه برای به گردش درآوردن آب در سیستم های پخش کننده برودت و حرارت استفاده می شود‌. برای خرید پمپ سیرکولاتور در ابتدا افراد به دنبال اطلاع از قیمت آن می‌ روند. در واقع شما می‌ توانید با بازدید از فروشگاه سولار مکانیکال در مورد قیمت پمپ سیرکولاتور اطلاعاتی حاصل کنید. اینگونه از محصولات با بهترین قیمت و بهترین کیفیت برای کسانی که به این تجهیزات نیاز دارند ارائه می شود‌. در حقیقت شما می توانید انواع محصولات را در سایت مشاهده کنید و برای خرید آن بهترین موارد را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که قیمت اینگونه از محصولات بر اساس پارامتر های متفاوتی متغیر است. چراکه پمپ های سیرکولاتور در مدل و برند های مختلفی تولید شده اند. برای اطلاع یافتن از قیمت پمپ سیرکولاتور بر روی لینک کلیک کنید.

قیمت پمپ آب

همانطور که در جریان هستید پمپ آب یکی از تجهیزات بسیار مهمی است که در ساختمان های مسکونی به خصوص ساختمان های چند طبقه مورد استفاده قرار می گیرد و لزوم استفاده از این تجهیزات بسیار زیاد است. چرا که اگر ساکنین یک ساختمان بخواهند میزان آب کافی برای استفاده در طول شبانه روز را داشته باشند بهترین کار استفاده از تجهیزاتی به نام پمپ آب خانگی است. علت روشن نشدن پمپ آب خانگی و راه‌حل‌های آن را در این مقاله برای شما عزیزان ارائه دادیم اما در مورد قیمت آن باید بیان کنیم که قیمت این گونه از محصولات متغیر است. اما انواع پمپ آب خانگی در فروشگاه سولار مکانیکال با قیمت مناسب و مقرون به صرفه برای عزیزانی که به این تجهیزات نیازمند هستند ارائه می شود. برای اطلاع از قیمت پمپ آب می توانید بر روی لینک کلیک کنید و اطلاعات گسترده‌ای در مورد قیمت و مشخصات این تجهیزات به دست آورید.

خرید موتور برق

Cause of not turning on the home water pump its solutions 02 - علت روشن نشدن پمپ آب خانگی + راه حل های آنموتور برق و یا همان ژنراتور از جمله تجهیزات مهمی مانند پمپ آب به حساب می آید که کاربرد بسیار مهمی در مکان‌های مختلف ایفا می کند. در واقع موتور برق انرژی مکانیکی را که از موتور احتراقی حاصل می شود به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند و در مکان‌هایی مانند استخر و ویلاها و باغ‌ها و سایر فضاهایی که  خارج از بافت شهری هستند و به برق دسترسی ندارند استفاده می شود. برای خرید موتور برق ابتدا باید در مورد انواع موتور برق اطلاعات زیادی حاصل کنید و با کارکرد و مشخصات فنی این گونه از محصولات آشنا شوید. در واقع باید ذکر کنیم که موتور برق تنوع متفاوتی دارد و بر اساس کارکردی که دارد در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با خرید از فروشگاه سولار مکانیکال از مزایایی مانند پرداخت درب منزل و تخفیف های ویژه بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر در جهت خرید موتور برق به وبسایت مراجعه کنید.

دلایل دیگر روشن نشدن پمپ آب

اما در مورد موارد دیگری که علت روشن نشدن پمپ آب خانگی هستند باید بیان کنیم که بعضی از مواقع مشکل روشن نشدن پمپ آب خانگی ناشی از گیر کردن پروانه است. در حقیقت پیش می آید که پروانه به علت وجود لجن های انباشته شده و یا وجود جسم خارجی در پمپ گیر کند. در این صورت امکان چرخش آن وجود ندارد و در نهایت پمپ آب روشن نمی شود. همانطور که می دانید به دلیل راکد ماندن آبی که درون تانکرها وجود دارد لجن ها پروانه تجمع می یابند به این صورت برای جلوگیری از وجود این مشکل شما ابتدا باید در بازه زمانی هر سه ماه یک بار تانکر آب و یا همان مخزن آب را تمیز کنید و شستشو دهید. البته شما می توانید به جای این کار هر هفته یک الی دو قاشق کلر به درون مخزن پمپ بریزید در این صورت مشکل این چنینی برای پمپ آب شما به وجود نمی آید.

داغ شدن پمپ آب

در بعضی از مواقع پیش می آید که علت روشن نشدن پمپ آب خانگی داغ شدن آن است. در واقع زمانی که شما در هنگام نصب پمپ از کلید اتومات و منبع تحت فشار استفاده نکنید پمپ آب شما روشن و خاموش می شود و زمانی که این اتفاق به صورت دائمی و پی در پی پیش بیاید پمپ آب داغ می کند و در نهایت عملکرد خود را از دست می دهد و می سوزد. البته عوامل متفاوتی وجود دارد که منجر به داغ شدن پمپ آب شما می شود. به عنوان مثال عوامل شامل نارسایی برق  دستگاه و خرابی موتور پمپ و خراب بودن پمپ پروانه هستند. با مراجعه به سایت فروشگاه سولار مکانیکال می‌ توانید در مورد اطلاعاتی که در این مقاله ارائه دادیم اطلاعات زیادی کسب کنید. این پمپ ها را می توانید از سایت فروشگاه سولار مکانیکال تهیه کنید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *