کسب و کارهای موفق در آینده

ویژگی‌های کسب و کارهای موفق در آینده

پایگاه خبری دنیای برند، تغییرات اقتصادی در سالیان اخیر موجب شده است تا یک کسب و کار برای موفقیت نیاز به اقدامات جدّی و اساسی داشته باشد. کسب وکارهایی در آینده موفق خواهند شد که بتوانند با قواعد جدید اقتصاد و بازار آشنا باشند و از آنها در کسب و کار خود استفاده کنند. سرعت بالای تغییرات در فناوری‌های پیشرفته باعث شده است تا نیاز به تحول در هر بیزینسی به شدت احساس شود.

 

Characteristics of successful businesses in the future - ویژگی‌های کسب و کارهای موفق در آیندهبرای اینکه یک کسب و کار موفق را در اختیار داشته باشیم باید بتوانیم یک سری ویژگی را مدنظر قرار دهیم. اگر می‌خواهید کسب و کارتان را در مقابل این تغییرات مقاوم نگاه دارید حتما به این خصوصیات توجه داشته باشید.

فناور محور بودن

فناوری‌های پیشرفته روز به روز در سبک زندگی مردم تاثیر می‌گذارند. این تغییرات باعث شده است تا کسب و کارها هم از آن تاثیر بگیرند. اگر می‌خواهیم یک کسب و کار موفق را در اختیار داشته باشیم باید به آخرین فناوری‌های که در زمینه فعالیت ما وارد شده‌اند توجه داشته باشیم. فناوری بیش از هر چیزی بر روی شیوه‌های بازاریابی تاثیر می‌گذارد.

شیوه‌های بازاریابی کسب و کارهای موفق آینده

با روشد اینترنت و وب شیوه بازاریابی به شدت دچار تغییر شده‌اند زیرا مردم با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری، فروشگاه‌های آنلاین و.. اطلاعات مورد نیاز خود را درباره یک کالا یا خدمت بدست می‌آورند. کسب و کارهای آینده اگر از همین حالا به فکر طراحی فروشگاه اینترنتی خود و جذب مشتری از طریق محیط آنلاین نباشند نمی‌توانند شانس زیادی برای رقبای خود داشته باشند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام مارکتینگ توانسته به کسب و کارها کمک کند تا بتوانند با هر بودجه و هزینه‌ای تبلیغات موثری را انجام دهند و کاربران هدفمندی را به سمت کسب و کار خود بکشانند.

قطعا شیوه‌های بازاریابی روز به روز در حال تغییر هستند و اگر نتوانیم با این تغییرات همراه شویم امکان رشد در بازار را نخواهیم داشت. بازاریابی‌های نسل آینده به سمت تعامل محور شدن می‌روند و در آنها انسان در مرکز توجه قرار خواهند گرفت.

داده محور شدن

کسب و کارهای موفق آینده بیش از هر چیزی به داده باید توجه داشته باشند آنها باید بتوانند داده‌های ارزشمند را از درگاه‌های مختلفی که در اختیار جمع‌آوری کنند. این داده‌های خام نمی‌توانند ارزش زیادی را برای مدیران اجرایی ایجاد کند.

با کمک پردازش داده باید کیفیت داده‌ها افزایش پیدا کند و داده‌های مرتبط با کسب و کار استخراج شود. آنالیز این اطلاعات و مدل‌سازی آنها به مدیران می‌تواند دیدگاه بهتری درباره وضعیت فعلی آنها و مسیری که باید طی کنند بدهد.

سازمان‌های یادگیرنده

 

Characteristics of successful businesses in the future - ویژگی‌های کسب و کارهای موفق در آیندهکسب و کارهای آینده برای اینکه بتوانند براساس فناوری‌های روز حرکت کنند و رشد کافی را داشته باشند نیاز زیادی به یادگیری مستمر دارند. بخشی از این یادگیری براساس دوره‌های آموزشی که سازمان برای پرسنل می‌گذارد بدست می‌آید.

امّا بخش مهمتر آن از طریق تجربه در محیط‌های کار واقعی بدست خواهد آمد. با رشد هوش مصنوعی شاهد این هستیم که سیستم‌های تصمیم‌یار قدرتمندی برای کمک به مدیران و پرسنل یک سازمان بوجود آمده‌اند که به آنها کمک می‌کنند تا بتوانند تصمیم درست و به موقعی را بگیرند.

در یک سازمان یادگیرنده مدیران و پرسنل هرگز از اشتباه کردن نمی‌ترسند؛ زیرا می‌دانند که این اشتباهات به آنها چیزهای جدیدی را یاد دخواهد داد و به آنها فرصت رشد می‌دهد.(توجه داشته باشیم که منظور از اشتباه کردن، اشتباهات عمدی یا کارهای بدون برنامه نیست)

برندینگ دیجیتال

فضای دیجیتال بخشی از زندگی روزمره ما شده است بطوری که بدون آن زندگی ما دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد. در چنین فضایی بازاریابی دیجیتال(Digital Marketing) یک ضرورت است که باید به آن توجه کرد.

کسب و کارهایی می‌توانند در آینده موفق باشند و به خوبی در فضای آنلاین دیده شوند که بر روی برندینگ دیجیتال خود تمرکز کنند و با برندسازی اصولی بتوانند مشتریان هدف را به سمت خود بکشانند.

برای اینکه بتوانیم یک برند دیجیتال بسازیم باید با اصول بازاریابی آنلاین آشنا باشیم و از این شیوه بازاریابی به خوبی در کسب و کار خود استفاده کنیم. البتّه خوشبختانه امروزه آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بسیاری هستند که با خلاقیت و نوآوری توانستند به کمک کسب و کارها بیایند. بنابراین می‌توان فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ خود را با خاطری آسوده به چنین شرکت‌هایی بسپاریم.

نوآوری باز

فناوری و استفاده از فضای دیجیتال اهمیت بسیاری برای موفقیت یک کسب و کار در آینده دارد. امّا واقعیت این است که به هر میزانی هم که فناوری رشد کند نمی‌توان از اهمیّت خلاقیّت و نوآوری به راحتی گذشت.

به همین دلیل کسب و کارهای آینده باید بتوانند با تقویت تفکر انتقادی، شرایط را برای پیاده‌سازی نوآوری در سازمان خود فراهم بیاورند. چنین سازمان‌هایی باید بتوانند تا فرهنگ نوآوری باز را در سازمان خود ایجاد کنند تا تمامی کارکنان بتوانند با مشارکت گسترده در فرآیندها امکان ابداع شیوه‌های جدید را برای پیشبرد اهداف سازمان بوجود بیاورند.

جلب توجه عمومی جامعه مخاطبان

کسب و کاری در آینده موفق خواهد بود که بتواند توجه بیشتری را به خود جلب کند. به همین دلیل آنها به سمت تولید محتواهای تعاملی خواهند رفت تا بتوانند کاربران را بیشتر با برند خود درگیر کنند. آنها با کمک محتواهای دیجیتال و به کارگیری فناوری‌های پیشرفته سعی می‌کنند تا مخاطب را مجذوب خود کنند تا مخاطب تبدیل به یک علاقمند واقعی به کسب و کار آنها شود.

تولید محتوای دیجیتال خلاقانه نیاز به مهارت زیادی دارد و این می‌تواند یک دغدغه برای بیزینس آینده باشد. اینجا است که یک استودیو نوآوری دیجیتال می‌تواند با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار دارد به کمک کسب و کارهای آینده بیاید و موفقیت آنها را تضمین کند.

 تغییر در سبک کاری

کسب و کارهای آینده تفاوت زیادی با کسب و کارهای امروزی خواهند داشت. بسیاری از این تجارت‌ها را می‌توان بصورت از راه دور(remote) کنترل کرد. به همین دلیل شاهد این هستیم که چنین بیزینسی دیگر نیاز به دفتر فیزیکی ندارد و به همین دلیل مفهومی به نام دفتر آنلاین نیز مطرح خواهد شد.

در چنین فضایی بسیاری از مهندسین، نویسندگان، عکاسان، طراحان، نیروهای فنی و.. دیگر به استخدام شرکت‌های بزرگ در نخواهند آمد و بصورت فریلنسر به فعالیت خواهند پرداخت. چنین افرادی با طراحی سایت شخصی خود به راحتی دفتر آنلاین خود را خواهند داشت و با کمک شبکه‌های اجتماعی از مخاطبان خود پذیرایی خواهند کرد.

مدیریت مالی

فناوری به شدت بر روی امور مالی تاثیر گذاشته است. ورود فناوری‌های جدید نظیر پرداخت‌یارها و رمزارزها باعث شده است تا مدیریت مالی در سازمان‌های آینده تبدیل به یک دانش پیچیده شود. کسب و کاری می‌تواند موفقیت را برای خود تضمین کند که بتواند با بودجه‌ریزی دقیق به تمامی اهداف تجاری خود دست پیدا کند.

تحقیق و توسعه

کسب و کارهای آینده بیش از اجرا نیاز دارند تا به تحقیق درباره موضوعات مختلف بپردازند. آنها باید به این واقعیت برسند که باید خود خالق فناوری‌های جدید یا دانش سازمانی باشند. زمان مصرف‌کننده بودن و استفاده از دانش دیگران گذشته است و سازمانی می‌تواند موفق باشد که خود به دانش جدیدی دست پیدا کند. به همین دلیل تحقیق و توسعه(R&D) به یک بخش کلیدی در سازمان‌های آینده محور تبدیل خواهد شد.

سفارشی سازی خدمات

تغییر در نیازهای مردم باعث می‌شود تا آنها دیگر به دنبال خدمات عمومی نباشند. هر فردی به دنبال محصول منحصربفرد با توجه به نیازهای شخصی می‌باشد. به همین دلیل کسب و کارهای موفق آینده سعی می‌کنند تا با توجه به درخواست هر مشتری یک محصول یا خدمت را مختص به خود او عرضه کنند.

در پایان باید به ذکر این بپردازیم که کسب و کارهای آینده به شدت در حال تغییر خواهند بود بنابراین نمی‌توان برای آنها یک تعداد ویژگی مشخص را تعیین کرد. اگر قصد داریم یک کسب و کار رو به رشد داشته باشیم باید به سراغ مشاوران حرفه‌ای کسب و کاری برویم و با دریافت مشاوره از آنها، تحول دیجیتال را در کل سازمان خود بوجود بیاوریم.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *