Img20231231170117519 650x330 - مسائل اقتصاد هنر با نگاه تخصصی پیگیری می‌شود

مسائل اقتصاد هنر با نگاه تخصصی پیگیری می‌شود

همایش توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع دستی در اتاق ایران  به همت کمیسیون فرش، صنایع دستی و هنر ایران  برگزار شد.

مرتضی حاجی‌آقا میری، رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و هنر اتاق ایران در همایش توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع دستی در اتاق ایران گفت: در اقتصاد هنر، فرش و صنایع دستی دو نماد مهم هنر ملی ایران است که ارزش افزوده بالایی در اقتصاد و سهم بالایی در اشتغال کشور دارد.

حاجی‌آقا میری گفت: زمانی فرش دستباف ۴۴ درصد صادرات غیرنفتی کشور را در اختیار داشت ولی در همان زمان، جای کمیسیون تخصصی در اتاق ایران و این حوزه خالی بود. برای همین در ابتدای دوره دهم اهمیت این موضوع با هیات رئیسه اتاق ایران مطرح شد و هیات رئیسه و در راس آن رئیس اتاق ایران از ایده تشکیل این کمیسیون حمایت کردند. امیدوارم عملکرد کمیسیون طوری باشد که در ادوار آینده این کمیسیون ادامه حیات دهد و تخصصی‌تر به موضوع بپردازد و حتی کمیسیون‌های تخصصی و جداگانه‌های با موضوع صنایع دستی و هنر ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و هنر اتاق ایران ادامه داد: در این مدت با نگاه تخصصی سعی شد مسائل فرش، صنایع دستی و هنر در زیست بوم اقتصاد کشور بررسی شود و این همایش در مسیر همان نگاه است. قبلا هم همایش‌هایی در همدان و اراک با این هدف برگزار شده بود تا از ظرفیت استان‌ها برای رفع موانع حوزه تجارت فرش و صنایع دستی استفاده شود. در آینده هم در اصفهان همایش دیگر در حوزه فرش و صنایع دستی برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: هدف غایی، رسیدن به قله‌های صادراتی در حوزه فرش و صنایع دستی است، هدفی که در مسیر خود مشکلات زیادی دارد. در این همایش بر استفاده از فناوری‌های نوآورانه در حوزه هنر، فرش و صنایع دستی تاکید شده است و این رویکرد فرصت بهتری بر توسعه در اختیار فرش و صنایع دستی قرار می‌دهد.

همایش توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع دستی، روز گذشته با حضور تولیدکنندگان و تاجران حوزه فرش و صنایع دستی به میزبانی اتاق ایران برگزار شد.

در این همایش، مسیرهای احیای جایگاه فرش و صنایع دستی در تجارت خارجی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع

همچنین ببینید

هرمدر

هرمدر بهترین برند تولید کننده روتختی و کالای خواب در سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری دنیای برند، در دنیای پرشتاب و پرمشغله امروز، خواب به مثابه گوهری نایاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *