63022611 660x330 - انرژی هسته‌ای اقتدار آفرین و ثروت ساز است

انرژی هسته‌ای اقتدار آفرین و ثروت ساز است

پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا/اصفهان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: محور اساسی پرچمداری برای پیشوایی فناوری‌های قدرت ساز و ثروت ساز مانند انرژی هسته‌ای است. ذخایر زیرزمینی در یک دوره‌ای، در عصر گذشته می‌توانستند قدرت ساز باشند، اما امروز قدرت در این عناصر تعریف شده است.

مراسم اختتامیه اولین کنفرانس بین‌المللی ‌علوم و فنون هسته‌ای، امروز، ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در هتل عباسی اصفهان برگزار شد. در این مراسم، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: لطف، عنایت و دوراندیشی مقام معظم رهبری که حکیمانه، مستمر، پایدار و بدون توقف بر توسعه علمی و فناور کشور تاکید می‌کنند، نعمتی بزرگ برای ملت ایران است.  

وی ادامه داد: تاکید ایشان بر حوزه‌های نوین، به ویژه فناوری هسته‌ای است و این حوزه‌ها برای کشور یک فرصت بی‌نظیر و برای جوانانی که به دنبال رشد هستند، فرصتی برای رشد و تعالی است.

معاون رئیس جمهور افزود: در ۲۱ خردادماه سال گذشته، مقام معظم رهبری فرمودند که صنعت هسته‌ای برای ایران آبرو است و در سطح بین‌المللی برای جمهوری اسلامی اعتبار بین المللی به همراه می‌آورد.  

اسلامی ادامه داد: در چرخه نوآوری شما قادر هستید که ایده را به محصول تبدیل کنید. وقتی که شما ظرفیت و قدرت تبدیل ایده به قدرت را دارید، حتما می‌توانید در کیفیت مردم جامعه خود تاثیر گذار باشید و قادر هستید که بنیان‌های اقتصاد ملی را مستحکم و زنجیره ارزش را بر پایه علم و دانش تقویت کنید. به معنای حقیقی کلمه، در این صورت می‌توانید اقتصاد دانش بنیان به وجود بیاورید.  

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: سازمان انرژی اتمی یکی از ثمرات این تفکر و راهبرد در عرصه ملی است و در شرایطی که با مخالفت‌ها، تحریم‌ها و ترور صنعتی دشمنان مواجه هستیم، ما باید این را قدر بدانیم و تلاش خود را بی‌وقفه افزایش دهیم.  

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها که سردمدار نظام سلطه در جهان هستند شعارشان، پیشتازی برای پیشوایی است و دستیابی به منافع ملی برای آن‌ها از دو طریق دیپلماسی و زور تامین می‌شود. اکنون پس از ۷۵ سال زور و ظلم و تجاوز، حقایق این نظام سلطه بر منطقه ما امروز به تصویر کشیده شده است و می‌بینیم که در دانشگاه‌های پیشروی آمریکا اعتراض دانشجویان و اساتید چگونه با سرکوب همراه می‌شود.

معاون رئیس جمهور محور اساسی پرچمداری برای پیشوایی را فناوری‌های قدرت ساز و ثروت ساز مانند انرژی هسته‌ای دانست و ادامه داد: این گونه فناوری‌هایی است که آقایی و سروری می‌آورد. ذخایر زیرزمینی در یک دوره‌ای، در عصر گذشته می‌توانستند قدرت ساز باشد، اما امروز قدرت در این عناصر تعریف شده و برای دستیابی به آن‌ها از تمام ابزارها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نترسیدن و قوی‌تر حرکت کردن، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: برای اعتلای کلمه حق و و عزت ملت‌ها، نترسیدن لازم است. ما دانشی که به دست می‌آوریم را به صورت کاملا صمیمانه در اختیار کشورهای دوست قرار می‌دهیم تا این نظام سلطه نتواند بیش از این به سلطه‌گری خود ادامه دهد.  

اسلامی از اصفهان به‌عنوان مهد فرهنگ و قطب صنعت هسته‌ای ایران یاد کرد و تصریح کرد: ما این دوسالانه را تکرار خواهیم کرد. متاسفانه در دنیا اجازه نمی‌دهند که حقیقت جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌های هسته‌ای ایران به دنیا معرفی شود، اما این کنفرانس تاثیر توانست خودش را بگذارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: ما باید هدف‌گذاری کمی و کیفی برای توسعه علمی و فناوری داشته باشیم تا بتوانیم در سکوهای بالاتری قرار بگیریم. دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید بسیار مهم هستند و باید این حس به آن‌ها منتقل شود که این جریان پویا برای آینده آن‌ها تعریف شده است.

وی با تاکید بر دو سیاست درهای باز و نوآوری باز، اظهار کرد: سیاست درهای باز یعنی اینکه این سازمان یک سازمان سیاسی و امنیتی نیست، بلکه یک سازمان علمی و فناوری است و سیاست نوآوری باز، به این معناست که چرخه، نوآوری را در کل جغرافیای عالم در اختیار دارد و اساتید، دانشجویان و پژوهشگران همه می‌توانند در قالب پروژه‌ها مشارکت داشته باشند. ما می‌توانیم از یک ظرفیت بهتر و گسترده‌تری بهره‌مند شویم. متاسفانه در حال حاضر دانشجویان این رشته کاهش پیدا کرده‌ است و ما باید تلاش کنیم که این تعداد حداقل ۱۰ برابر بیشتر شود که این افزایش بازار کار گسترده‌ای را برای اشخاص و شرکت‌ها فراهم می‌کند.  

پایان

همچنین ببینید

63007984 310x165 - اثربخشی ۹۸ درصدی طرح‌های تسهیلات وظیفه در ماندگاری نخبگان

اثربخشی ۹۸ درصدی طرح‌های تسهیلات وظیفه در ماندگاری نخبگان

رئیس بنیاد ملی نخبگان از اثربخشی ۹۸ درصدی طرح‌های تسهیلات وظیفه در ماندگاری و اثرگذاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *