62633899 660x330 - رونمایی از ۴ دارو با فناوری پیشرفته

رونمایی از ۴ دارو با فناوری پیشرفته

چهار داروی جدید با فناوری پیشرفته رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند، ۴ دارو با فناوری جدید در نشست هم‌اندیشی و آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه‌های علوم‌پزشکی رونمایی شد. این داروها در درمان حمله آسمی و همچنین درمان بیماری های مزمن ریوی، زخم پای دیابتی و انواع زخم ها و سوختگی ها، ترومبوسیتمی و داروی ضد روماتیسمی کاربرد دارند.

بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران؛ حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم حضور داشتند. 

داروی «لیراکورت» با دو دز ۱۶۰ و ۳۲۰ در این مراسم رونمایی شد. لیراکورت حاوی یک بتا ۲ آدرنرژیک طولانی اثر و یک کورتیکواستروئید استنشاقی است که برای درمان حمله آسمی و همچنین درمان بیماری های مزمن ریوی کاربرد دارد. تامین این دسته از داروها به صورت واردات محصول نهایی حدود ۲۵ میلیون یورو ارز بری دارد که با تولید این محصول توسط شرکت های دانش بنیان داخلی از خروج این میزان ارز جلوگیری خواهد شد.

«برنامین» دیگر دارویی بود که در این برنامه رونمایی شد. برنامین حاوی یک هزارم درصد فاکتور رشد اپیدرمی، یک درصد سیلوسولفادیازین است و برای زخم پای دیابتی درجه ۱ و ۲ کاربرد دارد. همچنین درمان زخم‌های مزمن و مقاوم به درمان همچون ونوس اولسر، انواع سوختگی درجه یک تا سه، زخمهای ناشی از جراحی، پیشگیری و درمان از زخم های ناشی از رادیوتراپی و درمان با داروهای ضد سرطان از دیگر کاربردهای این دارو است. 

«ماده اولیه آناگرلاید» و «ماده اولیه اپرمیلاست» از دیگر داروهایی بودند که در این مراسم رونمایی شدند. 

پایان


منبع

همچنین ببینید

62999610 310x165 - فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد

فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد

تفاهم‌نامه ایجاد فن‌بازار تخصصی معدن بین شبکه فن بازار ملی ایران و سازمان توسعه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *