63020943 660x330 - برگزاری اولین همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

برگزاری اولین همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

اولین همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء همزمان با نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، حسین اصغری شیوائی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس و رئیس نخستین کنفرانس ملی «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» طی سخنانی در کنفرانس با بیان اینکه همه فناوری‌ها، زمستان و بهاری دارند، گفت: از سال ۲۰۲۰ ایران شاهد رشد بسیار خوبی در حوزه هوش مصنوعی بوده و این رشد سه برابری چشم انداز روشنی برای آیندگان رقم زد و در حال حاضر ما در رتبه ۱۹ جهان هستیم و به رتبه‌های بالاتر می‌رسیم.

وی با اشاره به محورهای همایش ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، گفت: هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در آب، محیط زیست و انرژی، اتوماسیون صنعتی، کشاورزی و صنعت، حقوق فناوری، علوم انسانی، سلامت، اقتصاد دیجیتال و شهر هوشمند و رباتیک از عناوین موضوعات مطرح این کنفرانس است.

اصغری به تشریح جزئیات برگزاری کنفرانس ملی «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» پرداخت و افزود: این کنفرانس با هدف ایجاد یک پلتفرم تخصصی برای تبادل اطلاعات، تجربیات و دستاوردهای پژوهشی در زمینه‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء امروز و فردا برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از هفت هزار مقاله از ایران در این حوزه چاپ شده است و دانشگاه تهران با ۸۰۰ مقاله در مقام اول قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم فناوری پردیس تاکید کرد: امروز شاهد تحولات جدی در حوزه هوش مصنوعی در کشور هستیم و ما در ایران اساتید و دانشمندان خوبی در این حوزه داریم. خیزشی که زیست بوم فناوری برداشته، آینده درخشانی از پیشرفت در هوش مصنوعی را برای کشور رقم می‌زند و برپایی نمایشگاه اینوتکس کمک بزرگی در این مسیر است.

رئیس کنفرانس ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، افزود: این کنفرانس فرصت مناسب برای تبادل دانش در زمینه ارتقای تکنولوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، ترویج همکاری‌های پژوهشی بین صنعت و دانشگاه‌ها، بررسی اثرات و کاربردهای هوش مصنوعی در اینترنت اشیاء و ایجاد فرصت مناسب برای تجزیه و تحلیل جدیدترین دستاوردها، مسائل و چشم‌اندازها در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء است.

اصغری شیوایی تبیین کرد: ارتباط نزدیک بین هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء یک چالش مهم در تحقیقات و پژوهش‌های جهان کنونی به شمار می‌آید و هوش مصنوعی به‌عنوان مغز محاسباتی و اینترنت اشیاء و سیستمی از اشیای هوشمند با یکدیگر ترکیب شده و تأثیر بسزایی در افزایش کارایی و هوشمندی سیستم‌های اطلاعاتی دارند.

وی اضافه کرد: نخستین کنفرانس ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء تلاش دارد تا به بررسی چگونگی تلفیق این دو حوزه و ایجاد فرصت‌های جدید برای بهبود سیستم‌های هوشمند و مدیریت اطلاعات پیش رو پرداخته و این تداخل مثبت را ترویج دهد.

رئیس نخستین کنفرانس ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء با تأکید بر ترویج نوآوری و توسعه شبکه همکاری‌ها، گفت: این کنفرانس با ارائه دستاوردها، تحقیقات جدید و تجارب موفق در زمینه‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء به‌عنوان یک سکوی ارتباطی برای متخصصان صنعت و پژوهشگران عمل کرده و نقش مهمی در ترویج نوآوری و ایجاد راهکارهای پیشرفته در بهبود عملکرد صنایع دارد.

وی با تأکید دوباره بر تسهیل در تحول دیجیتال و افزایش بهره‌وری در صنعت، افزود: استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در صنعت به بهره‌وری بیشتر، کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد فرآیندها کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس مطرح کرد: نخستین کنفرانس ملی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء با معرفی بهترین شیوه‌ها، روش‌ها و تکنولوژی‌های مورد استفاده در این زمینه در ارتقای بهره‌وری صنعتی نقش مهمی ایفا می‌کند، این کنفرانس با ارائه راهکارهایی برای یکپارچگی بهتر و هماهنگی فناوری‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در فرایندهای تولید و خدمات به تحول دیجیتال صنعتی کمک می‌کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این کنفرانس با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فناور و نوآوری پردیس و پارک فناوری پردیس به‌عنوان جریان‌ساز و شکل‌دهنده‌ زیست‌بوم‌ فناوری ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

پایان

همچنین ببینید

63035020 310x165 - برگزاری ۱۰۲ نشست B2B برای ۸۲ نیاز فناورانه

برگزاری ۱۰۲ نشست B2B برای ۸۲ نیاز فناورانه

دبیر شبکه فن بازار ملی از عرضه ۸۲ نیاز فناورانه در رویداد تبادل فناوری نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *