کرونا

تهدید کرونا را به فرصت جدیدی برای صادرات تبدیل می‌کنیم

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کرونا علاوه بر تهدیدی که برای اقتصاد و تجارت خارجی ایجاد کرد، یک فرصت ویژه و درخشان نیز برای توسعه صادرات خدمات به وجود آورد.

پایگاه خبری دنیای برند، به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با اشاره به اینکه ویروس کرونا بر اقتصاد جهان و تجارت بین‌الملل تأثرگذار بوده و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، اظهار داشت: در این شرایط باید به فرصت‌های پیش آمده توجه بیشتری کنیم و صادرات را در مسیرهای جدیدتر و خلاق‌تر پیش ببریم.

وی افزود: این محدودیت باعث شد به راه‌‌های دیگر و به فرصت‌های ویژه‌ای که در اختیار داشتیم، جدی‌تر فکر کنیم و جهت جدیدی به صادرات بدهیم.

زادبوم با بیان اینکه حجم صادرات خدمات در دنیا حدود ۶ هزار میلیارد دلار است، عنوان کرد: این فرصت می‌تواند به ما کمک کند تا سهم ایران از صادرات خدمات را افزایش داده و به سمت توسعه جدی‌تر صادرات خدمات از جمله خدمات  فنی و مهندسی، آی سی تی، بازی‌های رایانه‌ای، هنرهای خلاق، و  خدماتی از این دست حرکت کنیم.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر اینکه  بخش خدمات می‌تواند پیشتاز صادرات باشد، گفت: تمرکز ما در صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورهای همسایه و شرکای تجاری همچون هند و چین است.

زادبوم بیان داشت: اقتصاد کشور در حال حاضر تحت تاثیر تحریم‌ها است و بخشی از آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز اجتناب‌ناپذیر و آسیب‌پذیری محتمل است، اما می‌توانیم با اقدامات به موقع و با همکاری دستگاه‌های ذیربط بخش بزرگی از آسیب‌ها را پیشگیری کنیم.

همچنین ببینید

The spring cosmetic and care routine that you need to start today 310x165 - روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

پایگاه خبری دنیای برند، عبور از فصل زمستان و رسیدن به بهار، همیشه یک احساس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *