ملی گردشگری

تدوین و رونمایی سند ملی برند گردشگری ظرف ۶ ماه آینده

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سند ملی گردشگری ظرف ۶ ماه آینده آماده و رونمایی خواهد شد.

پایگاه خبری دنیای برند، ولی تیموری، صبح امروز در نشست بررسی مشکلات گردشگری در دوران کرونا استان فارس که با حضور رؤسای انجمن‌ها و فعالان گردشگری برگزار شد، بیان کرد: به خاطر عدم قطعیت پایان این بیماری دچار مشکلاتی شده‌ایم، اما خبرهای خوبی که این چند روز از ساخت واکسن این بیماری به گوش می‌رسد، نویدبخش روزهای بهتری است.

وی ادامه داد: از زمان تأسیس وزارت میراث فرهنگی، ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گردشگری خارجی داشتیم که این عدد به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید؛ با این رشد ۵۲ درصدی، از طرف شورای جهانی سفر به عنوان دومین رشد سریع جهانی دست یافتیم.

به گفته تیموری، سال ۹۸ با اینکه انواع مشکلات را پشت سر گذاشتیم، در ۹ ماه نخست تعداد گردشگران بین المللی به ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر رسید که رشد ۱۱ درصدی نشان دهنده حرکتی رو به جلو در این حوزه بود.

معاون وزیر گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به رشد گردشگری داخلی عنوان کرد: گردشگری در داخل نیز به یک گفتمان تبدیل شده بود که فقط به شیراز و اصفهان و یزد محدود نبود و گردشگران در دورترین روستاهای کشور نیز حضور پیدا می‌کردند که این نشان می‌داد این صنعت خود را به عنوان یک صنعت تأثیر گذار معرفی می‌کند.

وی اظهار کرد: برای برند گردشگری یک سال و نیم وقت صرف شد که هویت گردشگری تثبیت شود، همچنین برای حساب‌های اقماری گردشگری در برنامه‌های سوم، چهارم، پنجم و توسعه یعنی ۱۵ سال، بانک مرکزی، مرکز ملی آمار و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مکلف به اجرای برنامه‌هایی بودند تا شاهد آثار گردشگری در اقتصاد و تولید ناخالص داخلی باشیم و اکنون مطالعات آن تمام شده و از ابتدای تابستان امسال در حال اجراست.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

تیموری با اشاره به اهمیت سند ملی گردشگری افزود: برنامه ملی توسعه گردشگری کشور مربوط به قبل از انقلاب بود و در این حوزه هیچ نقشه راهی نداشتیم و این اولین بار بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی است که این سند ملی در حال تهیه است و با کمک و مشورت‌های بین المللی و سازمان جهانی گردشگری، یونسکو و دانشگاهیان کشور در حال آماده سازی آن هستیم که ظرف ۶ ماه آینده آماده و از آن رونمایی خواهد شد.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *