برندسازی پوشاک

طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق به کجا رسید؟

طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق از سال ۹۷ به اجرا درآمده است اما در عمل هنوز شاهد عرضه برندهای قاچاق در بازار هستیم.

پایگاه خبری دنیای برند، بهرام شهریاری نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره طرح نیمه کاره سال ۹۷ در خصوص برخورد با پوشاک قاچاق تصریح کرد: دو سال پیش طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق با مشارکت بخش خصوصی شروع شد و از کسانیکه  فروش برند‌های خارجی داشتند، دعوت شد تا در این طرح شرکت کنند. دعوت از آن‌ها فاز اول اجرای طرح  بود.

او افزود: اما این طرح پیگیری نشده به مراحل مقدماتی برگشته است، اکنون شاهد آن هستیم که  فروشندگان برخی برندها  در مراکز فروش و تجاری حتی مجوز هم ندارد.

شهریاری تصریح کرد: با انسجام بی نظیری که در ارکان دولت وجود داشت با بسیاری از برند‌های قاچاق برخورد کردیم.

شناسه دار کردن کالاها راهکار مقابله با قاچاق

در ادامه دهقانی نیا مدیرکل نظارت بر سامانه‌ها و سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم گفت: تا وقتی پوشاک تولید داخل، شناسه دار نشود مبارزه با قاچاق این کالا بی نتیجه است.

این مقام مسئول تاکید کرد: همچنین برای اجرای دقیق طرح و مقابله با فروش کالای قاجاق باید همه حلقه‌ها با هماهنگی با هم به وظایف خود عمل کنند.

او افزود: اگر اجناس داخلی شناسه دار نشوند مقابله با قاچاق راه به جایی نمی‌برد. باید زنجیره مبارزه با قاچاق شفاف شود.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

دهقانی نیا گفت: در اجرای طرح شناسه دار کردنِ تولید کالا‌های داخلی برای مبارزه با قاچاق که از سال ۹۷ در تهران و اغلب شهر‌های بزرگ شروع شد، تولید کنندگان نساجی و پوشاک از ترس پرداخت مالیات، از شفاف سازی میزان تولیدات خود  خودداری کردند.

در ادامه قاسمی مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت از کاهش عرضه پوشاک قاچاق در بازار به دلیل اجرای محدودیت‌ها گفت و افزود: یکی از بزرگترین معضلات ما در بازرسی، شناسایی کالای قاچاق است.

بهنود افزود: از چند ماه گذشته تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی لباس صورت گرفته است.

منبع: گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین ببینید

پلتفرم ایکس

مهلت دادگاه عالی برزیل به پلتفرم ایکس

ک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *