تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا یعنی کلید طلایی درب‌های موفقیت در دستان شماست

استرالیا؛ از بهترین مقصدهای تحصیلی برای ایرانیان

استرالیا از بهترین کشورها برای تحصیل است که دانشجویان ایرانی هم به راحتی می‌توانند پذیرش تحصیلی آن را به‌دست آورند. در نظر داشته باشید که در کشور استرالیا شرایطی برای پذیرش دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی وجود دارد که در صورت عدم برخورداری از این شرایط، نمی‌توانید پذیرش مرکز آموزش مورد نظر و ویزای تحصیلی استرالیا را به‌دست آورید. همچنین اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید، بد نیست کمی هم با روند اخذ پذیرش تحصیلی آشنا شوید. برای این منظور و کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در این کشور پیشرفته، در این مطلب با ما همراه باشید.

تحصیل در استرالیا در مقاطع تحصیلی مختلف

برای تحصیل در مقاطع مختلف، استرالیا می‌تواند یک گزینه جذاب به شمار برود. شما به عنوان یک دانشجو یا دانش‌آموز بین‌المللی این امکان را دارید که در مدارس، دانشگاه‌ها و حتی کالج‌های این کشور مشغول به تحصیل شوید. در ادامه، مقاطع تحصیلی مختلف را در این کشور بررسی می‌کنیم.

تحصیل در مدارس استرالیا

دانش‌آموزان ایرانی زیر ۱۸ سال این امکان را دارند تا در مدارس استرالیا برای تحصیل پذیرش شوند. لازم به ذکر است که حداقل سن ورود به مدارس استرالیا، ۷ سالگی است. دانش‌آموزان در سن ۱۲ تا ۱۳ سالگی مقطع ابتدایی را به پایان می‌رسانند و وارد دبیرستان می‌شوند که این مقطع تا ۱۷ الی ۱۸ سالگی ادامه دارد. در این میان، از سنین ۱۵ الی ۱۸ سالگی هم می‌توانید وارد کالج‌های این کشور شوید.

Studying in Australia is the golden key to success in your hands 01 - تحصیل در استرالیا یعنی کلید طلایی درب‌های موفقیت در دستان شماستمدارس استرالیا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند که بیشتر افرادی که تابع و شهروند استرالیا هستند، مدارس دولتی را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. بیشتر دانش‌آموزان بین‌المللی ترجیح می‌دهند که وارد مدارس خصوصی شبانه‌روزی شوند.

کالج‌های استرالیا

برخلاف کشورهایی مانند ایران، در استرالیا کالج‌هایی وجود دارند که می‌توانید پس از اتمام سال نهم و تا پایان ۱۸ سالگی در آن‌ها تحصیل کنید. کالج‌های کشور استرالیا بهترین خدمات آموزشی و رفاهی را برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهند و می‌توانند برای دانش‌آموزان بین‌المللی گزینه مناسبی باشند. یکی از تفاوت‌های کالج با مدرسه این است که در کالج برخلاف مدرسه، به تمام زوایای پرورش دانش‌آموزان پرداخته می‌شود.

تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا

دانشگاه‌های استرالیا در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند و دانشگاه‌های سیدنی و وسترن از جمله بهترین‌های آن‌ها هستند که توانسته است رتبه زیر ۱۰۰ بهترین دانشگاه‌های جهان را از آن خود کنند. یکی از محبوب‌ترین مقاطع تحصیلی برای دانشجویان، مقطع کارشناسی است که باید برای تحصیل در این مقطع تحصیلی، دیپلم ۱۲ ساله خود را کسب کرده باشید. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های استرالیا ۴ سال است. همچنین اگر قصد تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارید، باید حتما نمره آیلتس شما ۶ و معدل دیپلم ۱۵ باشد.

Studying in Australia is the golden key to success in your hands 02 - تحصیل در استرالیا یعنی کلید طلایی درب‌های موفقیت در دستان شماستبرای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، استرالیا می‌تواند برای مهندسان یک گزینه بسیار جذاب باشد. برای پذیرش در این مقطع تحصیلی باید نمره زبان و معدل کارشناسی بالایی داشته باشید. همچنین دانشجویان این مقطع می‌توانند تا ۲۰ ساعت در هفته را هم به صورت نیمه‌وقت مشغول به کار شوند.

اگر قصد تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا را دارید هم بد نیست بدانید که برای این منظور، باید نمره مدرک زبان آیلتس شما حداقل ۷ باشد. همچنین شانس بالایی هم برای دریافت بورسیه تحصیلی خواهید داشت. لازم به ذکر است که برای تحصیل در این مقطع تحصیلی باید مقالات علمی ISI ارائه دهید و همچنین از حمایت سوپروایزر هم برخوردار باشید.

شرایط اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

یکی از مواردی که مراکز آموزشی استرالیا بسیار به آن تاکید دارند، مدرک زبان است. برای این منظور و تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا، باید حداقل نمره آیلتس ۶ داشته باشید. البته که در برخی رشته‌ها نیاز به ارائه مدرک زبان ندارید. لازم به ذکر است که علاوه بر آیلتس می‌توانید مدارک زبانی مانند تافل، OET، CAE و PTE را هم ارائه دهید.

برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا باید از شرایط سنی مناسب هم برخوردار باشید. به این معنی که باید مقطع تحصیلی مورد نظر شما با شرایط سنی تناسب داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، برای تحصیل در مقطع تحصیل کارشناسی، اگر سنی در حدود ۳۵ سال داشته باشید، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نخواهید کرد.

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی کشور استرالیا

اولین مرحله برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و پذیرش تحصیل در مراکز آموزشی این کشور اخذ مدرک زبان است که باید در آزمون‌های مربوطه شرکت کنید. سپس باید اقدام به آزادسازی مدارک تحصیلی خود کنید. در ادامه، نوبت به انتخاب رشته می‌رسد که باید با بررسی دقیق، رشته تحصیلی و دانشگاه دلخواه خود را انتخاب کنید.

پس از انتخاب دانشگاه یا مدرسه مورد نظر، نوبت به ثبت درخواست ویزای تحصیلی می‌رسد. این کار معمولا از طریق سایت‌های مخصوص مراکز آموزشی انجام می‌شود که باید در آن سایت، مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام و پذیرش، نوبت به ثبت نام نهایی می‌رسد که با داشتن آن می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید.

برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا

افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را دارند، باید مدارکی را آماده و به سفارت این کشور ارائه کنند. لازم به ذکر است که اگر مدارک ناخوانا و یا نامناسب و دارای مشکل باشند، درخواست اخذ ویزای تحصیلی این کشور برای شما رد خواهد شد. از جمله برخی از مدارک تحصیلی مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شناسایی ترجمه شده
  • گواهی ECOE
  • انگیزه‌نامه برای برخی از مقاطع تحصیلی
  • ارائه پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز آموزشی استرالیا
  • ترجمه سند ازدواج در صورت تاهل
  • ارائه فرم‌های تکمیل شده مربوطه
  • ارا‌ئه مدارک معتبر زبان
  • ارائه سوابق کاری به صورت ترجمه شده

استرالیا؛ سرزمین رویایی دانشجویان نخبه ایرانی

استرالیا یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل به شمار می‌رود و شما می‌توانید در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله دبستان، دبیرستان، کالج و مقاطع آموزشی عالی در این کشور مشغول به تحصیل شوید. برای پذیرش تحصیلی و دریافت ویزای استرالیا، بهتر است که از خدمات یکی از آژانس‌ها و وکلای مهاجرتی برتر استفاده کنید تا شانس بالایی برای اخذ پذیرش تحصیلی این کشور داشته باشید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Img20240313151452412 310x165 - برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

در نشست کمیسیون انرژی اتاق ایران که با حضور نماینده اتاق‌های مشترک برگزار شد، درباره …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x